Punt 1: Kan het misschien te maken hebben met het feit dat de a-armen een grotere hoek moeten maken ? Hoe schuiner de a-armen staan, hoe moeilijk de a-arm op en neer kan gaan, omdat de band dan ook moet bewegen (van binnen naar buiten bij het inveren en van buiten naar binnen bij het uitveren). Of zit ik nu helemaal fout te denken ?No Limit YFZ schreef: 1. Zoals Frank MB al zegt blijkt het idd zo dat LT veren moeite hebben om terug uit te veren. Na het inveren duurt het vrij lang tot de veer weer uitveert tot normale rijhoogte. Vraag mij af wat de reden is en of het een negatieve invloed heeft (vering werkt het best bij het midden van zijn bereik volgens mij). Persoonlijk blijf ik overtuigd van LT, als ze tenminste goed gemaakt zijn en perfect gevalved. In het andere geval neem je beter standaard vering. Of zit het probleem in rebound regeling die op veel vering niet echt denderend is ?
5. Met een goede linkage kan je minstens evenveel bereiken als (dure) vering. Wordt door velen onderschat (ook door veringbedrijven). Elka is één van de weinige die echt inspanningen doet op dit gebied. Persoonlijk heb ik een 5-tal link systemen, deze zijn momenteel allemaal in test, volgende week kan ik meer zeggen. Ik vraag Fré nog wel eens een tweede mening, misschien kan hij nog wat bijleren uit de verschillende linkages.
Punt 5: Dit klopt, hebben we zelf onder vonden bij mijn broertje zijn quad. Eerst wouden we andere veren kopen, maar we hebben gekozen om eerst eens de veerpunten te veranderen. Zowel voor als achter hebben we de ophanging aan het frame dichter bij het draaipunt gezet, dit gaf als resultaat dat de veren het inneens STUKKEN beter deden. Ze veren nu veel zachter, progressiever en de veer weg is nu veel langer.