Pagina 3 van 3
Geplaatst: wo 14 sep, 2005 23:21
door DesertRat
OK..... eentje dan
Geplaatst: wo 14 sep, 2005 23:59
door Steffen
nog nooit gezien, ziet er wel iets zot uit
hoeveel cc heeft dat?
greetz
Re: slijtage
Geplaatst: do 15 sep, 2005 01:12
door Rik350
Rob Nabuurs schreef:Hallo , Waarom zou een quad snel sleiten op de snelweg ? Een aprilia weg racer van 125cc is toch ook geen een dags vlieg. Ik rij met mijn quad zo,n 60 km per dag 5 dagen in de week. Voornamelijk op provinciale wegen en stukje stad. Ik hoop dat mijn quad daar dan tegen kan , anders kan ik ieder jaar een nieuwe kopen.
Nou toevallig moet een aprilla wel om de zoveel km gereviseerd worden omat het een 2t is net als een crosser. ik begrijp niet direct waarom je deze met jou 4t vergelijkt maar goed.
Het gaat niet om het slijten op de snelweg wat in mindere mate ook wel is omdat je telkens tegen maximale toeren rijd dan slijt het gewoon sneller, logisch. Maar het gaat om inrijden een nieuwe zuiger en cilinder moeten op elkaar inslijten zodat je er langer mee doet. belangrijk is om tijdens de eerste zoveel km niet te lang op een toerental te rijden en op de snelweg doe je dat wel bij niet goed inrijden ben je gewoon eerer aan een nieuw zuigertje toe dit in combi met cilinder opboren komt op 200 euro en dan moet je alles nog zelf monteren demonteren.
Geplaatst: do 15 sep, 2005 13:57
door DesertRat
Steffen schreef:nog nooit gezien, ziet er wel iets zot uit
hoeveel cc heeft dat?
greetz
Kan kloppen, er zijn er ooit ook maar twee van gebouwd.
en het blokkie?
Honda 750 cc V-twin
Geplaatst: do 15 sep, 2005 14:52
door steve
DesertRat schreef:Steffen schreef:nog nooit gezien, ziet er wel iets zot uit
hoeveel cc heeft dat?
greetz
Kan kloppen, er zijn er ooit ook maar twee van gebouwd.
en het blokkie?
Honda 750 cc V-twin
was er laatst een op pont du vaux,een groep spanjaarden was er mee daar,lag een 1000 cc aprillia rsv mile blok onder
indrukwekkend moet ik zeggen
Geplaatst: za 24 sep, 2005 15:04
door jdefeijter
Ik snap niet dat jullie het niet over de banden hebben. Mijn vrouw en ik rijden veel over verharde wegen omdat je bij ons niet off road kunt rijden. Qud banden zijn op de weg binnen de kortste keren versleten. Daarom heb ik onder de Grizzly gewone autobanden gezet met stalen velgen. Dat rijd stukken beter, maar ze zijn wel te zwaar. Goed uitbalanceren is zeker een must, anders is er niet fatsoenlijk te rijden. Ik heb eerst Gold Speed qud wegbanden gehad maar die waren niet goed te balanceren. Een ander probleem is de topsnelheid. Ik kom amper boven de 100 km op de snelweg. Ik zou best een hogere topsnelheid willen omdat je dan beter mee kan komen met het verkeer. Het laatste probleem is dat wanneer ik volgas rij de motor behoorlijk olie gaat gebruiken. Wel meer dan een halve liter op 2500 km.
Als het gaat om veiligheid dan moet je op een quad meer en beter opletten en anticiperen op de andere weggebruikers dan andere chauffeurs.
Geplaatst: za 24 sep, 2005 23:09
door motorfret
Ivoman schreef:
Maar dan nog het is levensgevaarlijk met de quad!
Levensgevaarlijk:
- je zwenkt al heen en weer vanaf 70km/u (zeker als je achter een camion rijdt)
- je quad moet krachtig genoeg zijn om bv. goed te kunnen uitwijken mocht er zich iets voordoen op de snelweg ('k kan er niet aan denken... !)
- de kans op ongeval ligt daar het hoogst! (je mag dan nog zo goed kunnen rijden!)
- zorg maar voor goede kledij...
Bijkomstig:
- je quad slijt er enorm van
- en het kan heel wat centjes kosten, laatstaan puntje 1!
ik heb een keer een Kawa KFX 400 gehuurd in duitsland.
ik weet niet wat je hierboven bedoeld, maar ik heb nergens last van gehad.
de KFX was voorzien van wegbanden (die goldspeeds (?) die ook std op de barossa 250 zitten).
90 km/u was echt geen probleem.
geen enkel zwabberen o.i.d..
je moet natuurlijk wel bedenken dat een quad gemaakt is voor off-road, wil je er de weg mee op, moet je mijns inziens gewoon het e.e.a. aanpassen.
bandenspanning en vering is ook al veel uit te halen.
qua ongevallen: de meeste ongelukken gebeuren buiten de snelweg! statistieken hebben dat bewezen.
goede kledij moet volgens mij altijd.
en slijtage? ik weet dat motordealers meer garantie gevallen hebben van choppers dan van race motoren, omdat er met de choppers zo laag in toeren gereden wordt.
zolang je de goede olie gebruikt, mag het geen enkel probleem zijn om lange tijd hoog in de toeren te rijden. wel is het aan te raden net niet volgas te rijden, zodat je motor 'geremd' wordt en je fuel/air ratio blijft kloppen.
ben het er wel mee eens dat je dan een quad moet hebben die in staat is om i.i.g. de vrachtwagens voor te blijven en liever nog een beetje reserve heeft. (de KFX had dat bijv.)