Temperatuurmeter plaatsen?
Er zit altijd wel groot verschill tussen olie en water temp als je em net gestart hebt. Na een 5 minuten is de cilinder al goed warm, maar de motor olie nog maar 40 graden. Dit is natuurlijk als je eenTermostaat erop hebt, dit zorgt ervoor dat de cilinder veel sneller op temperatuur is.
Als je geen termostaat hebt zal het langer duren voordat de cilinder goed warm is.
Mooiste is een olie temp meter. Als de olie 80 graden is dan kun je voluit rijden.
Als je geen termostaat hebt zal het langer duren voordat de cilinder goed warm is.
Mooiste is een olie temp meter. Als de olie 80 graden is dan kun je voluit rijden.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
neem je er toch 1 met een korte stick. Door spatsmering doet ie het ook hoor!!!! en hoe pijl jij je olie, door een glaasje??Ralph schreef:Bij mij staat het schroefdraad van de versnellingsbak kant richting de tandwielen, dus dat kan al niet. De andere kant kan ook niet. Enige oplossing voor een TRX450R is dus het water meten.
hmmmmmm. eat me..
en bij 2Twally schreef:dan kan je zien wanneer je olie op tempratuur is zodat je kan knallen. Een toerenteller kan je nemen met de nieuwe trailtec die er (nog) niet is.banshee--lover schreef:wat ben je daar mee eigenlijk ?
ik zou het interessanter vinden van een mooi toerenteller te hebben !
wss zeeer leuk om te zien bij een banshee![]()
![]()
grtzzzzz
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
banshee--lover schreef:en bij 2Twally schreef:dan kan je zien wanneer je olie op tempratuur is zodat je kan knallen. Een toerenteller kan je nemen met de nieuwe trailtec die er (nog) niet is.banshee--lover schreef:wat ben je daar mee eigenlijk ?
ik zou het interessanter vinden van een mooi toerenteller te hebben !
wss zeeer leuk om te zien bij een banshee![]()
![]()
grtzzzzz![]()
denk even na en dan besef je toch zelf dat een temperatuurmeter van de olie totaal nutteloos is op een 2-Takt???? Of niet...
Bij 4-T moet de olie onder druk komen voor de smering van alle onderdelen, waardoor deze warm kan worden en overhitten door omstandigheden.
EEN 2-TAKT WORD GESMEERD DOOR ZEN MENGSEL.OLIE DIENT ALEEN VOOR TANDWIELEN EN KOPPELING NAAR BEHOREN TE DOEN WERKEN.
De eniste druk die er mischien opkomt wordt voortgebracht door de balansas en dit is niet echt veel.
Denk even na voor je zo een dingen zegt.
greetz
meestal heb je een peilstok om af te lezen hoe je oliepijl erbij staat. Deze kan je vervangen door een peilstok met temp-meter. Als je een glaasje hebt (die zit meestal bij de koppeling en daar kan geen peilstok in) zit daar een min en max streepje. kan eventueel door de vuldop een meter steken en dmv spatsmering de temp aflezen. Je hebt dus spatsmering als je vuldop bij de koppeling zit omdat je kopelingskorf ronddraait in de olie.Robby schreef:glaasje is toch voor de hoeveelheid olie af te lezen? niet voor de warmte.
hmmmmmm. eat me..
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
inderdaad,net wat ik dachtwally schreef:meestal heb je een peilstok om af te lezen hoe je oliepijl erbij staat. Deze kan je vervangen door een peilstok met temp-meter. Als je een glaasje hebt (die zit meestal bij de koppeling en daar kan geen peilstok in) zit daar een min en max streepje. kan eventueel door de vuldop een meter steken en dmv spatsmering de temp aflezen. Je hebt dus spatsmering als je vuldop bij de koppeling zit omdat je kopelingskorf ronddraait in de olie.Robby schreef:glaasje is toch voor de hoeveelheid olie af te lezen? niet voor de warmte.


