Pagina 3 van 5
Geplaatst: ma 14 nov, 2005 12:38
door Sg6
Ivoman schreef:Ik heb die van CFM Performance. Staat wel nog niet gemonteerd.
Blijkbaar is het 8 tot 12° afhankelijk van...
http://www.cfmracing.com/yfz450.html
(midden de pagina)
This engine cooler will reduce your coolant return temperature by an average of 8-12 degrees depending on engine modifications and riding conditions.

kan je eens buitendiameter geven van uw dingske? Ben daar nieuwsgierig achter. Ik denk dat het rond de 35mm zal zitten
Geplaatst: ma 14 nov, 2005 12:41
door Ivoman #7
't Ligt momenteel bij peet. 'k Zal het Zaterdag eens opmeten.

Geplaatst: ma 14 nov, 2005 12:57
door peet #77
zal straks de maten nemen en hier posten als ik tijd heb vandaag staat dat er al op Ivoman
Geplaatst: ma 14 nov, 2005 17:00
door Marc
Ivoman schreef:Ik heb die van CFM Performance. Staat wel nog niet gemonteerd.
Blijkbaar is het 8 tot 12° afhankelijk van...
http://www.cfmracing.com/yfz450.html
(midden de pagina)
This engine cooler will reduce your coolant return temperature by an average of 8-12 degrees depending on engine modifications and riding conditions.

Dat zijn wel 8-12 degrees farenheit !!, dus dat betekent ongeveer 4.5 tot 6.7 in het bereik van je koelwater (rond 90°c)
Geplaatst: ma 14 nov, 2005 17:44
door peet #77
de diameter van die koelvin is 38 mm
pm anders maar als je nog vragen hebt andries
Geplaatst: di 15 nov, 2005 00:01
door Sg6
peet schreef:de diameter van die koelvin is 38 mm
pm anders maar als je nog vragen hebt andries
ik heb dus weer een prachtige visuele schatting gedaan. Die dat ik gemaakt heb is buitendia. van 47
bedankt peet
Geplaatst: di 15 nov, 2005 20:47
door peet #77
graag gedaan zulle als ge iets moet weten mail maar andries
Geplaatst: di 15 nov, 2005 21:45
door Teunie
Even een vraagje, worden die gebakjes van jullie zo warm dat dit allemaal echt nodig is of is het meer spielerei?
Geplaatst: di 15 nov, 2005 22:25
door Sg6
Teunie schreef:Even een vraagje, worden die gebakjes van jullie zo warm dat dit allemaal echt nodig is of is het meer spielerei?
als ik op crossparcour bezig ben wordt de motor idd wel wat warm en soms hoorde ik de ventilator al in werking treden.
Ik kan het vooral checken aan de temp. meter die op de uitgang staat.
Geplaatst: di 15 nov, 2005 23:19
door Teunie
Ok das wel waar maar die ventilator gaat ook vrij snel draaien. Maar dat is ook als ik de auto even stationair laat draaien...
Maargoed hoe koeler hoe beter, das waar.
Re: Koelmodule met pictures
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 00:41
door Rik350
Ik denk dat je zelfgemaakte dingetje niet zo veel scheelt doel van die ribben is oppervlakte vergroting maar bij jou loopt het water niet door de ribben maar kapselen de ribben de leiding juist in
bij deze dragen de ribben bij aan een groter contact oppervlak met de buitenlucht wat tot betere koeling bijdraagt
Die van jou doen juist het tegenovergestelde door de leidingwand dikker te maken en het contact met de buitenlucht te beperken.
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 08:30
door No Limit W-tec
Er bestaan nu ook oliekoelers voor oa YFZ, Z400 en Raptor. Die doen volgens mij veel beter hun werk dan deze darmkoeler. Alle beetjes helpen zeker zou ik zeggen. En staat natuurlijk wel mooi.
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 09:48
door Rik350
ja het staat wel wijs hoe meer bling hoe beter natuurlijk.
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 10:16
door Sg6
normaal gezien zou ik over gehele lengte een bolle gleuf maken zodat de wind erdoor kan spelen. maar aangezien ik geen lange boor heb ben ik nog aan het zien voor een bolle vrees.
@teun:
ventilator treedt in werking aan 90 graden gemeten koelwater
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 10:21
door Sg6
dus rik350 als je de ribben weg doet zou dit dan beter zijn??
Ik dacht dat wanneer je de ribben groter maakt meer warmte kan opgenomen worden?