Pagina 3 van 9
Geplaatst: ma 05 dec, 2005 09:54
door Vincenzo
No Limit YFZ schreef:Ivm lostrillende bouten : altijd loctite gebruiken op quad !!!
ja da doe ik normaal altijd ma da zijn de bouten die van warn uit "aangedraaid" zijn en het zijn der nog met nylon borging op. volgens mij waren ze gewoon niet vast gedraaid van warn uit. ma tis al opgelost! optijd ontdenkt
Geplaatst: di 06 dec, 2005 23:38
door Wild cat
Zo de mijne staat er ook op , nen 3.0 CI ce.
We zullen hem de zondag eens gaan testen.
Kmoet nu alleen nog wachten op de winch rope.
Die moet uit de USA komen. Dus da zal nog wel even duren.
Kwilde eerst voor de 4.0 CI ce gaan maar deze paste op een cm na niet.
De ervaring met een winch die ik heb is dus altyd de grootste en zwaarste pakken wat mogelijk is.
Overschot heb je toch nooit en extra power is altyd mee genomen.
Maar waarschijnlijk zal er wel een 4.0 CI ce van achter op komen.
Zijn we gelijk goed gesteld voor de Challenge in Scalyn.
Geplaatst: wo 07 dec, 2005 07:49
door Vincenzo
de 3.0 trekt al +-1400 kilo ge trekt hem gewoon in 2 als ge nie oppast die 4.0 is gemaakt voor die "buggy's" en ze is echt wel groot! dus ik stel me de vraag waarom dat nodig is? er zijn veel mensen die op een griz een 2.5 staan hebben en die zijn der ook meer dan tevreden van al trekt deze "maar" 1200 kilo op zijn max vermogen.
succes ermee zou ik zeggen!
Geplaatst: wo 07 dec, 2005 08:36
door No Limit W-tec
Een 2.5 op een Grizzly is echt het minimum. Heb ik zelf gehad. Ben ook van mening hoe zwaarder hoe beter, op voorwaarde dat ie goed gemonteerd is en op de juiste punten trekt. Onderschat het gewicht niet dat versleept moet worden, kan tot 4x het gewicht van de quad zijn als ie vast zit in de modder. In Roemenië heb ik de mijne eens +/-70 graden naar boven moeten trekken omdat de weg weg was en moet zeggen dat dit maar heel nipt ging.
Goeie raad : neem steeds een klapblok (snatch block) mee voor het zware werk. Dan ziet de winch veel minder af en gaat langer mee, gaat alleen iets trager en je moet dikwijls wel verlengkabel mee hebben en meer hernemen.
Geplaatst: wo 07 dec, 2005 09:53
door Vincenzo
Ja maar ik las op een amerikaans forum dat iemand zijn griz door midden getrokken had met een 4.0 zal nog eens even zoeken waar het stond.
Iets anders nu hoe zit het met het onderhoud van een winch want daar vind ik niets over. Zelfs niet in de boekjes die erbij zitten er staat wel bij welk soort smeermiddel erop moet. iets van aeroshel ofzo.
Geplaatst: wo 07 dec, 2005 19:33
door Wild cat
@ Vincenzo
Een winch vraagt eigenlijk weinig onderhoud.
Ge moet wel proberen wanneer hioj onderwater is geweest de winch eraf halen en de motor eraf te halen en deze even van binnen kuisen.
Alsook de versnellingskant en er nieuw vet indoen.
En dan zorgen dat uwe kabel altyd netjes NAAST elkaar opgewonden is.
En niet kruislings want dat zorgt voor breuken in de kabel.
Tydens het winchen zelf zal dat niet altyd lukken maar rolt hem naderhand terug af en wind hem dan tegoei op.
Dat is ver het enigste.
En waarom ik zoon zware winch wil??
Gewoonlijk kunde of moete de kabel op een paar meter van uwe quad vastmaken.
De winch is dan op zen minst sterk.
De 3.0 zou in deze toestand +/- 350 kg kunnen trekken.
Dit is dus in veel situaties te weinig omdat de quad zelf al 270 weegt.
Dus vandaar dat ik altyd zo groot mogelijk ga om toch nog genoeg kracht op de bovenste lagen te hebben.
BTW een winch is altyd het sterkste op de onderste laatste laag.
Hoe verder je hem op winchst hoe minder de kracht van de winch gaat zijn.
Geplaatst: do 08 dec, 2005 07:47
door Vincenzo
Wild cat schreef:@ Vincenzo
Een winch vraagt eigenlijk weinig onderhoud.
Ge moet wel proberen wanneer hioj onderwater is geweest de winch eraf halen en de motor eraf te halen en deze even van binnen kuisen.
Alsook de versnellingskant en er nieuw vet indoen.
En dan zorgen dat uwe kabel altyd netjes NAAST elkaar opgewonden is.
En niet kruislings want dat zorgt voor breuken in de kabel.
Tydens het winchen zelf zal dat niet altyd lukken maar rolt hem naderhand terug af en wind hem dan tegoei op.
Dat is ver het enigste.
En waarom ik zoon zware winch wil??
Gewoonlijk kunde of moete de kabel op een paar meter van uwe quad vastmaken.
De winch is dan op zen minst sterk.
De 3.0 zou in deze toestand +/- 350 kg kunnen trekken.
Dit is dus in veel situaties te weinig omdat de quad zelf al 270 weegt.
Dus vandaar dat ik altyd zo groot mogelijk ga om toch nog genoeg kracht op de bovenste lagen te hebben.
BTW een winch is altyd het sterkste op de onderste laatste laag.
Hoe verder je hem op winchst hoe minder de kracht van de winch gaat zijn.
ja dat wist ik maar die 1.5 trekt zelfs al 485 kilo op de grootste diameter. en welk soort vet gebruik je dan?
Geplaatst: do 08 dec, 2005 22:11
door Wild cat
Ik gebruik gewoon een alround vet dat ik ook gebruik om men graafmachine te smeren.
Dat is een type 0.
Is een vrij neutraal vet dat goed smeert en dat het water buitenhoudt.
En nog even ter info:
De 3.0 CI kan op zen max 1370 kg trekken dus dat is op de onderste laag.
De 1.5 CI zou dus normaal rond de 600 kg trekken op de onderste laag.
Is niet veel maar kan net genoeg zijn he.
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 10:18
door Vincenzo
Wild cat schreef:Ik gebruik gewoon een alround vet dat ik ook gebruik om men graafmachine te smeren.
Dat is een type 0.
Is een vrij neutraal vet dat goed smeert en dat het water buitenhoudt.
En nog even ter info:
De 3.0 CI kan op zen max 1370 kg trekken dus dat is op de onderste laag.
De 1.5 CI zou dus normaal rond de 600 kg trekken op de onderste laag.
Is niet veel maar kan net genoeg zijn he.
ik had zelfs op de bovenste laat das dan zo en 450 kilo meer dan genoeg voor em uit de pap te trekken ik zal er wel niet bij op da moet ik er mss wel bijzeggen. zal zaterdag nog een paar foto's maken kunne jullie het eens zien
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 10:40
door No Limit W-tec
Laat ons zeggen dat je quad +/- 200 kg weegt, misschien iets minder, wel dan mag je rekenen dat als je zwaar in de blubber zit zoals mogelijk is in scalyn, je +/- 600 kg moet trekken.
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 11:13
door L.D.
Snatchblock is de oplossing!
Zoals al gezegd, een 2.5 op een Grizzly is soms nipt.
Met een snatchblock natuurlijk niet meer, maar duurt langer.
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 13:10
door Vincenzo
L.D. schreef:Snatchblock is de oplossing!
Zoals al gezegd, een 2.5 op een Grizzly is soms nipt.
Met een snatchblock natuurlijk niet meer, maar duurt langer.
ja allemaal goed en wel maar waar hangt ge da bij een Z400 vast moest het ooit tekort komen
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 13:16
door brutus32
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 19:46
door Vincenzo
brutus32 schreef:@vincenzo uw snatchblok past in ne rugzak ze
ik heb mij ook winchke willen zetten maar hij is wa te groot
ja da weet ik da het in ne rugzak gaat ma der is daar nergens plaats voor om dan uwe haak trug vast te maken als ge aan het winchen gaat want die moet dan trug aan de quad komen. dan zou ge da met een band trug rond het kader moete gooien ma ik heb nog altijd men twijfels aan de sterkte van het kader en de bevestiging ma da zal de toekomst wel uitmaken wa da gaat geven
Geplaatst: vr 09 dec, 2005 20:12
door brutus32
@vincenzo
is idd nie easy waar j een oog moet hangen, beetje volgens dit principe:
als je boven je winch een dwarsbalkje steekt (lassen?) en in het midden daarvan zo n oog als bovenstaand voorziet haak je in het midden en terk je in t midden (theorietje he, ben geen wizard
)