Pagina 21 van 22
Geplaatst: wo 21 jun, 2006 14:32
door bertmat
Ik ben nog bezig, voor mij mag testbank nog een beetje wachten...
Volgens mij loopt de quad van Dutje momenteel niet slecht, niettegenstaande bitter weinig aan de motor is aangepast.(het verhaal van de piloot en het gashendel...)
Er liggen nog zaken klaar om in de motor te monteren, beter stap voor stap vooraleer te beginnen lopen zeker?
@Dutje: begin maar te
en na de examens niet teveel
zodanig dat de resultaten
zijn.
@No Limit: de gasgas van Swatten heeft ook nooit op de testbank gestaan en liep ook niet slecht...
Geplaatst: wo 21 jun, 2006 15:01
door No Limit W-tec
bertmat schreef:@No Limit: de gasgas van Swatten heeft ook nooit op de testbank gestaan en liep ook niet slecht...
Voor den tijd dat ie liep liep ie idd niet slecht
en op voorwaarde dat er geen plastic zat rond luchtfitler zat
Als je ziet dat quad voor hij naar testbank ging 40 pk op achterwielen deed en na andere uitlaalt en sproeiers 53 pk denk ik wel dat het aangewezen was... Stond veel te rijk, maar beter te rijk dan te arm.
Is nog maar eens bewijs dat je zoveel mag veranderen aan motor als je wil, als sproeiers niet goed staan denk je dat hij hard gaat maar je kan er wel eens ferm naast zitten.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:05
door No Limit W-tec
Tijd voor de cijfertjes
Run 1 : 32,1 Pk @ 5105 rpm/49 Nm @ 4603 rpm
Run 2 : 39,7 Pk @ 6510 rpm/55 Nm @ 3935 rpm Sproeier verkleind
Run 6 : 52.3 Pk @ 7110 rpm/61 Nm @ 4758 rpm Luchtfilter aangepast
Run 8 : 54.1 Pk @ 7327 rpm/63 Nm @ 4990 rpm Doma open race demper
Run 10 : 56.6 Pk @ 7391 rpm/67 Nm @ 5138 rpm Doma meerkamer demper met insert 1 100 db
Run 13 : 57.1 Pk @ 7382 rpm/65 Nm @ 5168 rpm Doma meerkamer demper met insert 2 100 db
Run 15 : 57.9 Pk @ 7416 rpm/66 Nm @ 5188 rpm Doma meerkamer demper met insert 3 104 db
db meter is niet geijkt en naar onze mening te hoge waarden
Meerkamer geeft bijan 3 Pk meer met medium insert, bijna 4 Pk met grote insert. Medium of small insert maken qua db nog weinig uit, qua pk 0.5 Pk verlies.
Enige nadeel is dat meerkamer iets duurder is en niet voor alle types beschikbaar is. Doma was zelf in veronderstelling dat meerkamer pak minder Pk zou geven. Niet dus.
Doma uitlaat geeft bijna 4 Pk extra tov standaard W-tec uitlaat.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:15
door No Limit W-tec
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:28
door Dutje#82
dus afgerond 58PK op de banden, en 104 DB
maar ben je zeker van die waarde ? is wel veel voor een meerkamer...
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:29
door Tony
Heb je het vermogen van run 1 en run 2 niet verkeerd?
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:48
door No Limit W-tec
Dutje#82 schreef:dus afgerond 58PK op de banden, en 104 DB
maar ben je zeker van die waarde ? is wel veel voor een meerkamer...
Zoals boven reeds gezegd : "db meter is niet geijkt en naar onze mening te hoge waarden"
We vermoeden dat we 94 dB bij 4800 toeren wel moeten halen.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:50
door Dutje#82
owzo..
had er over gelezen...
Geplaatst: do 22 jun, 2006 09:51
door No Limit W-tec
Tony schreef:Heb je het vermogen van run 1 en run 2 niet verkeerd?
Nee, zaten eerste run veel te grote sproeiers in, zijn van 195 naar 172 gegaan. 6de run belemmerde de overgeplooide rand van de fitler de luchtinlaat, deze hebben we ingekort en leverde zomaar eventjes 12 Pk
Geplaatst: di 27 jun, 2006 09:34
door No Limit W-tec
Even vering update : het wordt dus aangepaste Technoflex vering !
- dempers van Technoflex
- speciale veersetup, voorspanning en crossover regeling door W-tec, alsook piston door W-tec gemaakt
- valving door Peter Paardekam
Woendsdag normaal klaar want vertrekt al direct richting Tarrega (Sapnje) voor 12u wedstrijd. Hopgelijk gaat alles goed...
Eens we tevreden zijn over het restultaat wordt alle vering zo geleverd en bestaande klanten kunnen kosteloos vering laten aanpassen. Enkel het speciale veren systeem gaat niet standaard aangeboden worden omdat regeling te ingewikkeld wordt en meesten bos door bomen niet meer gaan zien.
Standaard blijft Wilbers of Technoflex de standaard vering voor W-tec. Wie wil kan echter ook Ohlins PDS bestellen, maar daar zit wel aanzienlijke meerprijs op...
Geplaatst: di 27 jun, 2006 19:48
door Alfredo
Tarrega, is dat een losstaande wedstrijd of hoort die tot een bepaalde competitie?
Dus toch TechnoFlex, bij gebrek aan beter?
Geplaatst: di 27 jun, 2006 19:59
door bennyn
No Limit YFZ schreef:Even vering update : het wordt dus aangepaste Technoflex vering !
- dempers van Technoflex
- speciale veersetup, voorspanning en crossover regeling door W-tec, alsook piston door W-tec gemaakt
- valving door Peter Paardekam
Woendsdag normaal klaar want vertrekt al direct richting Tarrega (Sapnje) voor 12u wedstrijd. Hopgelijk gaat alles goed...
Eens we tevreden zijn over het restultaat wordt alle vering zo geleverd en bestaande klanten kunnen kosteloos vering laten aanpassen. Enkel het speciale veren systeem gaat niet standaard aangeboden worden omdat regeling te ingewikkeld wordt en meesten bos door bomen niet meer gaan zien.
Standaard blijft Wilbers of Technoflex de standaard vering voor W-tec. Wie wil kan echter ook Ohlins PDS bestellen, maar daar zit wel aanzienlijke meerprijs op...
eventjes paar mensen bedanken voor de volledige inzet:
@ mijn pa: bedankt om vandaag een halve dag vrijaf te nemen om speciaal om vering te rijden naar Nederland.
@ oede miere: kort maar krachtig, merci voor alles.
Geplaatst: di 27 jun, 2006 21:43
door No Limit W-tec
Net Oede Miere nog aan telefoon gehad, zijn nog stukken aan het frezen, schotels vering werkten niet... Ze blijven goed bezig, verder is de quad wel op punt en klaar om te vertrekken.
Nu alleen nog hopen op goede test in Tarrega !
Geplaatst: wo 28 jun, 2006 07:50
door Dutje#82
vooral een zware test niet ? is dat geen zware enduro ?
Geplaatst: wo 28 jun, 2006 07:55
door No Limit W-tec
PDV zou zwaarder zijn dan Tarrega, alleen de hitte is moordend, 35 graden is geen lachterjes om shifts van een uur en meer te doen...