Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Ah dat is jammer man met die veren
Hoe hoog ligt hij met die veren?
Foto?
Hoe hoog ligt hij met die veren?
Foto?
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LT500R-L ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;Daniello schreef:
Ook de achterschijf ga ik vervangen door een nieuw exemplaar, alleen...vind maar eens een model schijf anders dan deze originele van een Suzuki LT500r Quadzilla!!!
Ik ben dus van plan om vandeweek langs een bedrijf te gaan die laseren en waterstralen, om daar een eigenontwerp schijf op maat te laten maken.
Foto's komen nog...
btw, let wel goed om materiaal keuze voor je schijf als je zelf wat gaat maken.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Izzy thnx voor je linkje, die schijf kon ik al. Op eBay Duitsland staan deze ook te koop, maar wil meer een wave achtig model.
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
quad-racerrr schreef:Ah dat is jammer man met die veren
Hoe hoog ligt hij met die veren?
Foto?
Foto's komen vanaaf nog
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
dan moet je er één zelf maken denk ik, wss net zo duur, en helemaal naar je smaak.
let dan wel dat je geen st37 of st52 gebruikt, iets is de richting van creusabro 8000. Dit is een veel harder slijtstaal dan hardox400 of dergelijke.
Dit materiaal is kogelvrij en word gebruikt om deuren en loketten van banken inwendig te beveiligen. Het lijkt me dan ook niet echt aan te raden om zomaar een afvalplaatje st52 ofzo te gebruiken.
Dit zal namelijk de remkracht geleidelijk doen afnemen, omdat je de ruwheid van je remblokjes niet behoud, de fijne oneffenheden in je remblokje zullen zéér snel opvullen met resten van je (eigenlijk te zachte) st52.
En zodoende ben je na verloop van tijd aan het remmen met een laag restmateriaal van je remschijf ipv je remblokje.
deze heb ik ooit eens laten maken;
succes ermee.
let dan wel dat je geen st37 of st52 gebruikt, iets is de richting van creusabro 8000. Dit is een veel harder slijtstaal dan hardox400 of dergelijke.
Dit materiaal is kogelvrij en word gebruikt om deuren en loketten van banken inwendig te beveiligen. Het lijkt me dan ook niet echt aan te raden om zomaar een afvalplaatje st52 ofzo te gebruiken.
Dit zal namelijk de remkracht geleidelijk doen afnemen, omdat je de ruwheid van je remblokjes niet behoud, de fijne oneffenheden in je remblokje zullen zéér snel opvullen met resten van je (eigenlijk te zachte) st52.
En zodoende ben je na verloop van tijd aan het remmen met een laag restmateriaal van je remschijf ipv je remblokje.
deze heb ik ooit eens laten maken;
succes ermee.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Zal eens informeren naar de materialen die het bedrijf ter beschikking heeft...en OF ze het wel willen doen. Je plaatje doet het trouwens niet....
Hier de foto's van de GYTR heelguards en de Wilbers Racing veren welke beide niet voldeden
En er is weer een klein, maar o zo belangrijk onderdeel onderweg....casesaver van TM Designworks...beste die er te krijgen is op de markt voor de Banshee. Ik heb nu wel een goede ketting erop zitten, maar stel je voor dat ie toch knapt en het carter naar de filistijnen klapt...
Hier de foto's van de GYTR heelguards en de Wilbers Racing veren welke beide niet voldeden
En er is weer een klein, maar o zo belangrijk onderdeel onderweg....casesaver van TM Designworks...beste die er te krijgen is op de markt voor de Banshee. Ik heb nu wel een goede ketting erop zitten, maar stel je voor dat ie toch knapt en het carter naar de filistijnen klapt...
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
spijtig van je heelguards en veren.. maar ik zou gewoon geen heelguards plaatsen, ik rij nu ook zonder..
Ga je geen voorbumper plaatsen?
Ga je geen voorbumper plaatsen?
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Ja...met heelguards heeft de Banshee wat meer body + is veiliger.
Bumper komt er zeker nog op, alleen de beschikbare modellen zijn bagger...dus moet even kijken of ik van een ander model quad een mooie vind en dan de ophanging laat omlassen.
Bumper komt er zeker nog op, alleen de beschikbare modellen zijn bagger...dus moet even kijken of ik van een ander model quad een mooie vind en dan de ophanging laat omlassen.
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Ah jammer man,
Had gehoopt dat ie toch een stuk lager zou liggen anders nam ik wel de veren van je over
Had gehoopt dat ie toch een stuk lager zou liggen anders nam ik wel de veren van je over
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
quad-racerrr schreef:Ah jammer man,
Had gehoopt dat ie toch een stuk lager zou liggen anders nam ik wel de veren van je over
Even wachten...als het allemaal naar mijn zin is kan je ze van me overnemen....want ik heb net de set Showa's overgenomen van Randy hier op het forum... ...die hebben de potjes naar de zijkant staan tov de R1 shocks. Aangezien de Banshee aan de voorzijde erg smal oogt door de shaved fenders, geven de zijdelingse potjes hem weer ietsjes meer body + deze zijn met schroefverstelling uitgevoerd ipv klikverstelling die de R1 shocks hebben.
+ komende week komt er wat extra bescherming mijn kant op ...
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Haha nee wil ze sowieso niet overnemen ligt mij ook wat te hoog
Hmm niet mijn smaak die potjes zo.
Mja heb je gemeten hoe lang ze zijn?
Je hebt + 2 a-armen of niet?
Ben bang dat als het maat 295mm ( oog tot oog ) van de vering is dat je armen negatief gaan staan.
Tevens moet ik wel zeggen. Je levert heel veel comfort in met zo een veren! ( spreek uit ervaring xD )
Hmm niet mijn smaak die potjes zo.
Mja heb je gemeten hoe lang ze zijn?
Je hebt + 2 a-armen of niet?
Ben bang dat als het maat 295mm ( oog tot oog ) van de vering is dat je armen negatief gaan staan.
Tevens moet ik wel zeggen. Je levert heel veel comfort in met zo een veren! ( spreek uit ervaring xD )
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Anders moet je de kickstarter wat inkorten.
Eventueel eens testen als je een kickstarter op overschot hebt. Een stukje tussen uit slijpen van 1cm of 1.5cm en dan terug aan mekaar lassen.
Moet wel te doen zijn, 't is niet dat je bij een banshee echt kracht moet gebruiken om hem in gang te stampen, dus met een kortere hefboom moet dat zeker nog lukken.
Eventueel eens testen als je een kickstarter op overschot hebt. Een stukje tussen uit slijpen van 1cm of 1.5cm en dan terug aan mekaar lassen.
Moet wel te doen zijn, 't is niet dat je bij een banshee echt kracht moet gebruiken om hem in gang te stampen, dus met een kortere hefboom moet dat zeker nog lukken.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Nee, bedoelde ook niet de set van op de foto, maar de WP's die er nu onder zitten. Volgens mij zijn de armen idd +2 inch en de lengte van de Showa shocks is 30cm. Eens kijken wat het geeft, anders zijn er van die verhogers voor te krijgen, die weer +3 cm geven en de shock draaien zodat het potje naar de voor of achter laten wijzen. En wat betreft t comfort...even kijken hoe t rijd...bij MCG zeiden ze ook al dat t knoephard rijden was...maarja zo kan je wel weer een stuk harder door een bochtquad-racerrr schreef:Haha nee wil ze sowieso niet overnemen ligt mij ook wat te hoog
Hmm niet mijn smaak die potjes zo.
Mja heb je gemeten hoe lang ze zijn?
Je hebt + 2 a-armen of niet?
Ben bang dat als het maat 295mm ( oog tot oog ) van de vering is dat je armen negatief gaan staan.
Tevens moet ik wel zeggen. Je levert heel veel comfort in met zo een veren! ( spreek uit ervaring xD )
Dezae bedoel ik:
Laatst gewijzigd door Daniello op zo 27 mar, 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Zou idd een optie zijn...maar het állerliefste heb ik de AC nerfbars waar al van die kleine heelguards aan zitten. Maar die zijn lastig te vinden! En duur!JohnBeton schreef:Anders moet je de kickstarter wat inkorten.
Eventueel eens testen als je een kickstarter op overschot hebt. Een stukje tussen uit slijpen van 1cm of 1.5cm en dan terug aan mekaar lassen.
Moet wel te doen zijn, 't is niet dat je bij een banshee echt kracht moet gebruiken om hem in gang te stampen, dus met een kortere hefboom moet dat zeker nog lukken.
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> KLAAR P20!!!
Ja verhoog blokjes ken ik, heb ik ook voor die van mij moeten gebruiken
Anders lag deze negatief.
Anders lag deze negatief.