Pagina 202 van 210
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 18:25
door yamahakoppel
rollenbank maken
en zodra je alles op punt hebt komt heel forum langs voor een prijsje
na dynotec bank nu een tjobbietec bank
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 18:30
door Peter skull
Ik stem toe
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 20:02
door dave88
Zouw je dat niet bij een apk station op zown remmenbank kunne doen?
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 20:12
door tjobbie
dave88 schreef:Zouw je dat niet bij een apk station op zown remmenbank kunne doen?
APK station ga ik liever niet langs
rollenbank maken
en zodra je alles op punt hebt komt heel forum langs voor een prijsje
na dynotec bank nu een tjobbietec bank
1 quad naar de nondeju helpen is al genoeg dacht ik zo
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 20:17
door tjobbie
zoals veel mensen weten zit er op de quad ook Autotune dus zoals je ziet werkt dat toch ook niet helemaal feilloos
en zul je voor het beste resultaat toch altijd lang een bank moeten.
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 20:21
door Peter skull
Wanneer gaan we
Gewoon ff lol
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 20:24
door tjobbie
dave88 schreef:Dat gaat hard!
Kan sneller met 15t voor maar dan worden de stappen van de versnelling net tegroot om nog leuk te rijden/schakelen.
Technisch gezien was dat binnen de bebouwde kom
Re: 734 AGGRESSOR [12" ITP SS P199 ]
Geplaatst: ma 12 aug, 2013 20:27
door tjobbie
Peter skull schreef:Wanneer gaan we
Gewoon ff lol
ff nog wat tijd krijgen om wat kleine aanpassingen te doen en dan gaan we maat.
-------->
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: zo 18 aug, 2013 20:03
door tjobbie
Weer een klein stapje verder.
nog een kleine dip op 3500 en 5200rpm aanpassen en dan is het helemaal top.
4e versnelling:
1e logworks run 2011:
toch een aardige verbetering dacht ik zo
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: zo 18 aug, 2013 20:37
door Frogs
damn
Respect man
en ik stem ook voor dat je rollenbank moet maken hihi
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: zo 18 aug, 2013 23:26
door tjobbie
tnx.
geloof me, afstellen kan iedereen hoor, als je de logica maar een beetje snapt.
tis alleen veel werk om de sensors te calibreren, laat staan aan de praat te krijgen en te laten lullen met een log apparaat.
als je dat eenmaal voor elkaar hebt dan is de rest redelijk straight forward.
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 11:13
door minivtec
Zou een beetje extra uitleg wel kunnen gebruiken
Ik zie namelijk twee totaal verschillende grafieken, bij de eerste kan ik je AFR en je toerental vinden en die zwarte is denk ik je gas stand. Of zit ik helemaal fout.
Wel mooi dat je alles zelf kan inregelen, stond hij niet optimaal na de testbank sessies dan?
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 16:24
door tjobbie
minivtec schreef:Zou een beetje extra uitleg wel kunnen gebruiken
Ik zie namelijk twee totaal verschillende grafieken, bij de eerste kan ik je AFR en je toerental vinden en die zwarte is denk ik je gas stand. Of zit ik helemaal fout.
Wel mooi dat je alles zelf kan inregelen, stond hij niet optimaal na de testbank sessies dan?
Klopt idd. ze zijn ook niet helemaal te vergelijken omdat de 1e logworks sessie ook gemaakt was met een andere tandwiel verhouding en komt de grafiek al heel anders uit.
Je kunt aan de zijkant zien wat welke lijnkleur inhoud.
rpm=toerental
tps=stand gashendel
speed=snelheid
TAFR=gewenste lucht brandstof verhouding
mtxl AFR=huidig brandstof lucht verhouding
Je moet bij deze grafieken alleen even naar de lijn van de AFR kijken. deze moet zo dicht mogelijk op de lijn van de TAFR zitten. de 2 grafieken hebben verschillende kleuren voor de AFR. die had ik voor het mooie wel even hetzelfde kleurtje moeten geven. Je kunt zien in de 1e logworks sessie dat de AFR ver onder de gewenste TAFR lijn zit oftewel veeel te rijk en dus ook van invloed op de performance. helaas is dit moeilijk te laten zien aangezien er in het begin getest is met andere tandwiel verhouding, anders kon je de kaarten over elkaar heen leggen om het verschil te laten zien.
tig sessies later ben ik op de 18aug.sessie uitgekomen en zoals je kunt zien zit de AFR bijna het hele toerenbereik tussen de gestippelde lijntjes op de TAFR te zweven. alleen op de 3500toeren zit ie er net boven(arm) en 5200 eronder(rijk). dit is binnen de gestelde limieten en zoals je aan de rpm+snelheid curve van zien is het ook niet echt van invloed op de performance aangezien er geen merkbare dip aanwezig is. het laatste beetje afstelling is puur voor de perfectie maar niet zozeer nog nodig.
Ik weet niet of het zo iets duidelijker is geworden?
oja en zoals je al zei was ik niet tevreden met de afstelling van de dynosessie, de vermogenslijn was mooi maar de afr(het belangrijkste stuk voor de veiligheid van je motor zat er ver naast. dat is ook de reden dat ik het zelf ben gaan proberen.
Plus het feit dat iedere keer als je wat veranderd dat je weer op de dyno kan.
Ik ga binnekort nog een keer op de dyno, maar dat is puur een paar runs voor verificatie van AFR en vermogens winst tov. de vorige dyno sessie.
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 16:40
door minivtec
Oke, dank u
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 16:49
door tjobbie
graag gedaan.
dit is trouwens de uitslag van de dynosessie destijds.
je ziet in de onderste grafiek die 2 lijnen alle kanten uit zweven.
die hadden ongeveer op de rechte lijn in het midden moeten zweven voor een goede afstelling.