Heel aardige man zag jouw sessie en die van Pascalle en Michael(quadtuning) ook staan.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: vr 13 sep, 2013 11:31
door tjobbie
Ben t filmpie nog een tikkie aan het aanpassen omdat ik zag dat YouTube rare dingen deed op het laatst bij de foto's. Zal het strakkies wel posten. Tis een filmpie van niks maar ach, filmpies kijken is altijd leuk toch.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: vr 13 sep, 2013 11:50
door michaellangelaan
ziet er goed uit man
Re: 734 AGGRESSOR [Logworks 202]
Geplaatst: vr 13 sep, 2013 15:28
door tjobbie
tnx dude
zelfde filmpje maar iets aangepast.
kwaliteit was niet super (smartfone) maar ook niet slecht
Ik zat de grafiekjes nog even te bekijken, maar volgens mij heb je wat minder pk's op de achterwielen. Op de grafiek staat bhp en dat is het aantal pk's op het blok.
Wikipedia: Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower before the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump, and other auxiliary components such as power steering pump, muffled exhaust system, etc.
Dan is het alsnog wel een mooi aantal, bijna het dubbele als standaard!
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 17:15
door tjobbie
Zal t nog is navragen, laatste keer zij hij dat het het vermogen op de achterwielen was.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 17:22
door tjobbie
Denk dat je gelijk hebt. Wist niet dat BHP voor engine power stond.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 17:25
door tjobbie
Maar klopt dat dan wel? Volgens mij om aan die berekening te komen moet de dyno dan toch ook de final gear ratio weten?
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 18:33
door dave88
Ik dacht tijd dat bhp brake horse power was, ope remmen dus op de wielen haha. Voel me best dom nu. Maja wat maakt het ook uit, als je maar een mooie lijn hebt en sneller bent dan de rest
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 19:35
door Boncari
tjobbie schreef:Maar klopt dat dan wel? Volgens mij om aan die berekening te komen moet de dyno dan toch ook de final gear ratio weten?
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
Ik heb hier ook al eens over na zitten denken en wil het weten, ik ben dus ff aan het rekenen geweest, ik geloof dat ik eruit ben.
Aan de motorkant heb je een kracht F1, een straal van het tandwiel R1, een hoeksnelheid W1 en een koppel T1=F*R1.
Aan de wielkant heb je een koppel T2, een straal van het tandwiel R2 en een hoeksnelheid W2.
De overbrengingsverhouding n = R2/R1
De kracht op de ketting (F) is uiteraard aan beide kanten hetzelfde. Koppel T2=F*R2=F*R1*n
Hoeksnelheid W2=W1/n
Vermogen P=T*W
Vermogen aan motorkant P1=F*R1*W1
Vermogen aan wielkant P2=T2*W2=F*R1*n*W1/n=F*R1*W1