Pagina 208 van 210

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 15:49
door yamahakoppel
bestellen via internet
http://www.styleforfashion.nl/a-1868787 ... -boost-1l/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 18:52
door bonzaiking
Nou dat spul ken ik wel dat moet ook in mn blaster

maar die 2 pk die krijg je er echt niet bij hoor
zorgt er alleen voor dat je motor niet gaat detoneren
Ook wel kloppen genoemd

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 19:10
door Jason McCoy
Je krijgt er 10 octaan bij. Dus je motor blijft koeler en dus loopt hij beter en heeft minder slijtage. Alleen al qua slijtage is het verschil aanzienlijk. 2 pk weet ik ook niet maar bij tjobbie zal het verschil groter zijn dan bij mij. En merk dat de quad er behoorlijk beter mee loopt.

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 20:39
door Ardjuh
bonzaiking schreef:Nou dat spul ken ik wel dat moet ook in mn blaster

maar die 2 pk die krijg je er echt niet bij hoor
zorgt er alleen voor dat je motor niet gaat detoneren
Ook wel kloppen genoemd
Wat een onzin weer allemaal....

Detoneren heeft daar niks mee te maken... :lol:

Is pingelen, dieselen of ook wel kloppen genoemd.

Benzine word normalerwijs tot ontsteking gebracht waarna het ontbrand en dus expandeerd door
een vonk. Dan is de vuur 3-hoek compleet (brandstof, zuurstof, ontstekingsbron).

Echter benzine heeft net andere brandstoffen een zelfontbrandings-punt, dit is afhankelijk van de
druk en de temperatuur. Als benzine dit punt bereikt kan het zonder vonk gaan ontbranden...
aangezien dit geen probleem is nadat de vonk geweest is geeft dit verschijnsel alleen problemen
voor het ontstekingspunt, dit is dan ook vaak op of voor het dode punt van de slag. Waardoor je
een "klop" krijgt in je motor.

Octaan in dit verhaal verhoogt het zelfontbrandingspunt, waardoor je met een hogere druk en
temperatuur in je blok kunt rijden zonder te gaan pingelen. Meer octaan in je benzine doen
geeft geen enkele winst als dit niet nodig is. Tenzij je de omstandigheden erna maakt dat
de benzine tegen het zelfontbrandingspunt aan kan komen.
Oftewel als je niks met de compressie gedaan hebt, en je koeling is goed van je blok (+je rijd niet
in de droge hete woestijn)... is het totaal onzin om er hoger octaan gehalte erin te gooien!

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 20:50
door bonzaiking
Volgens mij bedoel ik het zelfde als jou alleen met minder woorden

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 21:02
door Ardjuh
bonzaiking schreef:Volgens mij bedoel ik het zelfde als jou alleen met minder woorden
Jup, had geen zin om de rest ook te quoten. :D

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 22:38
door ItsJohn
Als ik tjobbie was zal ik eerst een paar keer 98 tanken, en daarna afstellen op 98 en kijken hoe het loopt
niet met die octaanbooster gaan werken is gewoon bagger, want dan moet je voor elk pompstation je verhouding
gaan aanpassen geen èèn euro95 is het zelfde bij Shell of texaco.

enigste pompen die 98 hebben zijn meestal de ''witte'' pompen en BP Ultimate.
Gulf Challenger was 2 jaar geleden ron100 maar nu ook al niet meer.

Wat de jongens op het GTIforum doen net als ikzelf is Bio-ethanol erbij gooien, en dan mag het ook
alleen op 98 worden toegevoegd want daar zit verder niks in, daarentegen V-power zit al bio-ethanol in,
en dan komen de waarde's heel anders uit.

Bio ethanol heeft namelijk een octaan van 108 en dan 10% tot 20% mixen.

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 22:56
door Jason McCoy
Als je Sunoco racing fuel bekijkt dan is dat octaangetal van 100 of 110. Dat is niet omdat de benzine aan de pomp al helemaal goed is hoor.

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 23:21
door tjobbie
Octaanverhogers zijn zeker wel pk verhogend, maar dat geld meer voor turbo auto,s met klop detectie.
De octaanverhoger zelf geeft geen extra pktjes, maar doordat de motor koeler blijft en minder snel detoneert, kan de ontsteking verder vervroegd worden waardoor je meer pk krijgt.
Maar voor mij ook wel enigsinds aangezien de ontsteking al vrij stevig vervroegd is en ben bang dat ik de detonatie niet hoor op hoge toeren.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 23:48
door Jason McCoy
Bestaat er niet zoiets als een elektrische ontsteking waarbij je de toeren kunt instellen en de vervroeging? Dat kan toch ook met een pcv?

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: wo 19 feb, 2014 23:51
door ItsJohn
Jason McCoy schreef:Bestaat er niet zoiets als een elektrische ontsteking waarbij je de toeren kunt instellen en de vervroeging? Dat kan toch ook met een pcv?
PCV Ignition kan dat idd.

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: za 22 feb, 2014 08:33
door mx jake
ItsJohn schreef:Als ik tjobbie was zal ik eerst een paar keer 98 tanken, en daarna afstellen op 98 en kijken hoe het loopt
niet met die octaanbooster gaan werken is gewoon bagger, want dan moet je voor elk pompstation je verhouding
gaan aanpassen geen èèn euro95 is het zelfde bij Shell of texaco.

enigste pompen die 98 hebben zijn meestal de ''witte'' pompen en BP Ultimate.
Gulf Challenger was 2 jaar geleden ron100 maar nu ook al niet meer.

Wat de jongens op het GTIforum doen net als ikzelf is Bio-ethanol erbij gooien, en dan mag het ook
alleen op 98 worden toegevoegd want daar zit verder niks in, daarentegen V-power zit al bio-ethanol in,
en dan komen de waarde's heel anders uit.

Bio ethanol heeft namelijk een octaan van 108 en dan 10% tot 20% mixen.

die bio ethanol en eigelijk ook de racing fuels oa sunoco hebben allemaal alcohol toe gevoegt
daarom gaat het octaan getal flink omhoog
maar de alcohol is de rede dat hij een stuk beter loopt, en niet het octaan gehalte
het heeft dus ook totaal geen meerwaarde om 98 te tanken en daar racefeul bij te gooien

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: za 22 feb, 2014 11:16
door tjobbie
Jason McCoy schreef:Bestaat er niet zoiets als een elektrische ontsteking waarbij je de toeren kunt instellen en de vervroeging? Dat kan toch ook met een pcv?
zit er al op. vandaar dat ik aangaf dat de ontsteking al aardig vervroegd is.

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: za 22 feb, 2014 19:33
door Jason McCoy
Ik heb net op de verpakking gekeken van de octaan booster die ik er in gooi en daar zit idd ethanol doorheen

Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Geplaatst: za 22 feb, 2014 21:10
door mx jake
pas er maar mee op
want in ethanol / alcohol zitten ook zuurstof moleculen
en loopt je blok dus stukken armer

begin jaren 90 een poosje met men banshee mee gereden
loopt als een kogel, maar moet wel volledig anders worden afgesteld
is ook sterk afhankelijk van de verhouding die je toevoegt
en mee gestopt omdat het niet te betalen is ongeveer