die vlammen komen toch doordat onverbrande banzine in de hete voorbocht van je uitlaat komt en daar dan ontsteekt, en teveel benzine krijg je aleen door té rijk mengsel
Re: 2004 YFZ450 project: jetten?
Geplaatst: zo 17 mar, 2013 21:43
door minivtec
Hij loopt verder wel mooi door zijn toeren heen, ook als je rijd en het gas los laat dan knalt hij niet. Wat ik alleen niet snap is dat dit de sproeiers zijn waar hij met de standaard uitlaat en filterbak deksel erop mee reed zonder problemen. Wat ik wel merkte is dat hij niet stationair blijft draaien zonder choke maar als ik de choke één standje uit trek blijft hij wel lopen.
Re: 2004 YFZ450 project: jetten?
Geplaatst: zo 17 mar, 2013 22:01
door erikalbring
Dan krijgt ie stationair niet genoeg benzine/lucht, volgensmij moet je dan je Stationair sproeier een Maatje groter pakken
Re: 2004 YFZ450 project: jetten?
Geplaatst: zo 17 mar, 2013 22:40
door dave88
Volgensmij regel je dat met de luchtschroef
Re: 2004 YFZ450 project: jetten?
Geplaatst: zo 17 mar, 2013 23:06
door sjmallie94
Idd wat dave zegt dan moet je de luchtschroef bij stellen, bij LTZ is dat 3,5 slag uit draaien, dus helemaal in en dan 3,5 x terug draaien.
Re: 2004 YFZ450 project: jetten?
Geplaatst: ma 18 mar, 2013 12:34
door mx jake
de getallen die zomaar geroepen worden, of ik denk dit of dat, daar schiet niemand wat mee op
als je bijv een dunnere naald zet, kan het zomaar zijn dat je een paar maten kleiner (main jet), dan standaard nodig hebt
en op een keihin fcr zit geen luchtschroef maar een feulschroef
die werk precies omgekeerd
uitdraaien maakt je mengsel rijker
moet je meer dan 2 slagen uitdraaien dan 1 maat grotere pilot jet
Dit weekend de CO meter er eens aan hangen en kijken waar we zitten op stationair toerental.
Re: 2004 YFZ450 project: filmpje
Geplaatst: ma 25 mar, 2013 15:22
door minivtec
zaterdag CO gemeten en stationair heeft hij tussen de 4.5 - 5% CO wat niet slecht is naar mijn weten, alleen bij half gas blijft hij niet mooi op een toerental lopen en zakte het Co ook richting de 1 - 2%. daar zou hij dus te rijk lopen. . Nu heb ik net de gas naald één groefje naar boven gedaan en hij loopt half gas al beter. Lijkt ook sneller met optrekken. Nog al last van een lichte voor kant laten we maar zeggen .
Ook nog even een filmpje gemaakt nu ik wat meer gas kan geven, moet nog wel wat aan gedaan worden wand hij knalt nog iets bij het afremmen.
Nog een paar foto's van de werkzaamheden aan de carb.
Ook nog nummers gemaakt, de voorkant moet nog maar is best goed gelukt vind ik.
Re: 2004 YFZ450 project
Geplaatst: wo 15 mei, 2013 11:42
door minivtec
In de tussen tijd niet veel meer veranderd, 27 april in berghem wezen rijden maar was voor korte duur, had de avond ervoor de demper een keer opnieuw gevuld en waarschijnlijk niet de goede popnagels gebruik met als gevolg dat in het derde rondje in de training alle 6 de popnagels afbraken en de eindkap van de demper over de baan vloog.
Is inmiddels weer gemaakt met volgens de automaterialen zaak extra sterke popnagels met grotere kop, ook zit er nu demper materiaal in dat je zo naar binnen schuift en is overigens helemaal dicht gestikt. (lijkt op een worst met een gat er door heen )
Maar ondanks het drama in berghem kon ik zeker merken dat hij veel beter liep, ook uit de bochten ging veel makkelijker.
Re: 2004 YFZ450 project
Geplaatst: wo 15 mei, 2013 12:07
door Brammes
die nummers zien er trouwens erg goed uit!
Re: 2004 YFZ450 project
Geplaatst: wo 15 mei, 2013 12:59
door Marijn
Echt een heel mooie crossquad !
Re: 2004 YFZ450 project
Geplaatst: wo 15 mei, 2013 15:08
door minivtec
totaal beeld van de nummers en hoe hij er nu bij staat