19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
hellrider
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door hellrider »

Dit ging snel, ik hoop maar dat er mensen iets heben bijgeleerd, denk na wat je op een forum plaatst,, ik zou erni aan moeten denken da ze mijn quad optakkelen, groeten aan allen, en tot ooit eens in de open natuur,
hellrider
Quadhogs.be
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pk19000 »

ook juist thuis, de mijne mag vannacht binnen bij de stoof :)
oh ja voor de geinteresseerden, takelen + stalling was 120 EUR, en dan heeft de man van dienst nog 30 EUR laten vallen mits wat gepingel, hij was de slechtste nog niet

heren, tot in den draai
defriet
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door defriet »

pk19000 schreef:ook juist thuis, de mijne mag vannacht binnen bij de stoof :)
oh ja voor de geinteresseerden, takelen + stalling was 120 EUR, en dan heeft de man van dienst nog 30 EUR laten vallen mits wat gepingel, hij was de slechtste nog niet

heren, tot in den draai

X19? Das goed verdiend :wink:
zipcode
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door zipcode »

juist gazet van limburg aan het lezen:

Parket geeft 19 quads vrij

Het parket van hasselt heeft gisteren de 19 quads die zondag op de willekensberg in lummen in beslag waren genomen vrijgegeven.
De bestuurders beweren dat ze zondag in een hinderlaag werden gereden, dat twee boswachters hen stonden op te wachten in hun jeeps, gecamoufleerd met afgezaagde takken en boompjes.
Die twee sprongen plots uit de bosjes, dreigend met een stok, zegt één van de bestuurders.
Wij zijn onmiddellijk gestopt en hebben volledige medewerking verleend. Eén van hen luisterde zelfs naar onze uitleg dat we een gps route aan het volgen waren die ons langs de weg leidde. Hij legde ons uit tot waar we mochten komen, maar de andere was toen al aan het bellen met het parket van Hasselt om de inbeslagname te regelen.
De bestuurder van de quad let uit dat op de plaats waar de groep het bos is ingereden, de sint hubertusstraat alleen een bord staat dat de overgang van zone 70 naar 50 aanduidt.
Nergens stond aangegeven dat we in natuurgebied waren. Wij zijn vragende partij en houden ons trikt aan de regels. Had er een verbodsbord gestaan, dan waren we er nooit ingereden.
De pv's die zijn opgesteld, worden overgemaakt aan het politieparket.

Dit was em

grts zip
zipcode
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door zipcode »

bon we gaan ons machin nekeer gaan kuisen en proberen te maken, hoop dat dat laatste me ook zal lukken zonder teveel kosten

grts

zip
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Fijn dat de quads terug zijn. Ik lees van sommige dat wij geen ritten meer moeten plannen. Bull shit! Wij zijn hobbyísten die plezier maken. Geen criminelen die een overval gaan plannen.

Als je een overval plant en dat op een forum zet ben je dom ja. Maar wij zijn GEEN criminelen. Dus gewoon doen wat je altijd deedt. Eigenlijk moet M.A.G. proberen schadevergoeding te eisen. Dit moet bij ieder voorval (deze keer 19x appart) ingedient worden. Zo wordt het voor het Parket veel te duur als ze alle zaken verliezen en nog vergoeding meoten betalen. Dan zullen ze echt wel de borden gaan plaatsen. Die takelkosten moeten toch terug te vorderen zijn als jullie de zaak winnen. Misschien is er zelfs nog een mogelijkheid om machtsmisbruik ten laste te leggen. Zoals ik gelezen heb hebben jullie geen bewijs dat de quad in beslag genomen is. Dus dan kun jullie ook zeggen 'Wij konden niet zien of het echte agenten/boswachters waren'.

Succes met de zaak, ik blijf het op de voet volgen. Maar ga gewoon door met ritten via het forum plannen. Jullie zijn geen criminelen!!!
YAMAHA BREEZE 125cc
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Koen Berendsen schreef:Fijn dat de quads terug zijn. Ik lees van sommige dat wij geen ritten meer moeten plannen. Bull shit! Wij zijn hobbyísten die plezier maken. Geen criminelen die een overval gaan plannen.

Als je een overval plant en dat op een forum zet ben je dom ja. Maar wij zijn GEEN criminelen. Dus gewoon doen wat je altijd deedt. Eigenlijk moet M.A.G. proberen schadevergoeding te eisen. Dit moet bij ieder voorval (deze keer 19x appart) ingedient worden. Zo wordt het voor het Parket veel te duur als ze alle zaken verliezen en nog vergoeding meoten betalen. Dan zullen ze echt wel de borden gaan plaatsen. Die takelkosten moeten toch terug te vorderen zijn als jullie de zaak winnen. Misschien is er zelfs nog een mogelijkheid om machtsmisbruik ten laste te leggen. Zoals ik gelezen heb hebben jullie geen bewijs dat de quad in beslag genomen is. Dus dan kun jullie ook zeggen 'Wij konden niet zien of het echte agenten/boswachters waren'.

Succes met de zaak, ik blijf het op de voet volgen. Maar ga gewoon door met ritten via het forum plannen. Jullie zijn geen criminelen!!!
M.A.G. kan enkel in actie schieten als we de PV nummers hebben. Maar gisteren bleek dat er geen enkele nummer was.
En als je de filmpkes ziet, weet je dat het echte agenten waren ;).

Nu is het wachten tot de politie of de bosbeheerders hun pv opsturen. Daar zal wel een termijn opstaan, maar deze ken ik niet. Als er niets volgt moeten we idd zien welke stappen we kunnen ondernemen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nicknamebelgium »

ze zullen het PV wel opsturen, anders is er gewoon geen zaak :verymad:
2010 raptor 700
eddy1
Quadrider
Quadrider

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

nicknamebelgium schreef:ze zullen het PV wel opsturen, anders is er gewoon geen zaak :verymad:
Juist daarom. Er is nog niets. Als ze het zo laten, dan hebben ze goed verdient en pers gehaald en daar blijft het bij. Maar de quadrijders zelf kunnen niets meer doen.
zipcode
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door zipcode »

ik heb me bij deze aangesloten bij M.A.G., weet niet wat het zal geven maar als je al ziet dat christof gisteren aanwezig was om alles wat op te volgen, dan vindt ik dat toch al zeker zeer postitie.
Quad staat terug proper gekuist, enige nadeel ze rijdt dus totaal niet meer, dus dat worden nogeens kosten erbovenop

grts

zip
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Enig idee aan wat dat ligt zipcode?

Ergens vergeten de opgedroogde modder uit te halen, mss. :lol:
zipcode
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door zipcode »

awel ik ga men cylinder en carburator er nu afhalen, want idd haalde daarnet men bougie eruit en er hing een gans pak modder aan, dan stak ik er terug een bougie in en haalde ze er na enkele keren proberen te starten terug uit en deze was kurkdroog, dus ja.

grts,

zip
Benou
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Benou »

nicknamebelgium schreef:ze zullen het PV wel opsturen, anders is er gewoon geen zaak :verymad:
Ze zijn verplicht om PV op te stellen want er is beslagname en contact met Parket. Ten tweede zal er ook een interventiefiche (zelfs als ze geen PV hebben opgesteld) bestaan van de politie want die zijn ter plaatsen geweest en hebben controles uitgevoerd op boorddocumenten enz. Indien de politie geen PV van optreden opsteld op vraag van de boswachters, kan je eventueel via advocaat aan de zonechef een schriftelijke bevestiging vragen i.v.m. het politie-optreden.

B.
Benou
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Benou »

...dat twee boswachters hen stonden op te wachten in hun jeeps, gecamoufleerd met afgezaagde takken en boompjes.
MAGDA :afgestudeerd: ? ha neen cf Bosdecreet art97 §1 punt10

B.
Plaats reactie