Pagina 25 van 31
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 07 mei, 2011 14:30
door klaas136
jij hebt de het gat
na de turbo ?
is dat heter of gemakelijker ?
ik dacht dat ik ergens gelezen had dat voor beter was .
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 07 mei, 2011 15:13
door tjobbie
dat ziet er zeker niet slecht uit, alleen stationair staat ie wel superschraal he.
mooi spul
@klaas136: volgens mij was er met een turbosetup idd. iets waar je op moest letten alleen wat weet ik niet meer.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 07 mei, 2011 16:06
door FLIPmode
Hehe man,man. Lekker ritje gemaakt, kwam erachter dat de filter van de benzinepomp zelf bijna toezat (dus 2keer gestopt, turbodruk duwde de carbs leeg). Filter zuiver gemaakt + xtra filter erbijgezet. NU LOOPT IE!
Nieuwe waardes liggen stationair op 15,5/ midrange op 13,5 en onder druk gaat ie naar 11(lekker rijk en veilig
).
@ klaas: er staat uitdrukkelijk NA de turbo in de handleiding wegens te hoge drukken en temperaturen. Wist ik ook niet en maar goed dat ik het gelezen heb
want ik wou hem ook ervoor zetten, ik dacht hoe korter bij de blok hoe juister. Niet bij turbo dus. Nu staat ie zo'n 10cm na de turbo.
Tijdens het ritje ook maar even bar-end spiegeltjes uitgehaald bij MCG en ter plaatse gemonteerd
. Is toch makkelijker als achterom kijken als je iemand voorbij wil (en dat gebeurde vandaag iegelijk te veel
)
Ik ben een gelukkig man.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 07 mei, 2011 17:54
door klaas136
@ klaas: er staat uitdrukkelijk NA de turbo in de handleiding wegens te hoge drukken en temperaturen. Wist ik ook niet en maar goed dat ik het gelezen heb
want ik wou hem ook ervoor zetten, ik dacht hoe korter bij de blok hoe juister. Niet bij turbo dus. Nu staat ie zo'n 10cm na de turbo.
oke als het in de beschijving staat moet je het doen .
ik meen dat ik iets had gelezen op
http://www.rbracing-rsr.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
het is wel veel, maar er staat heel veel info
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 07 mei, 2011 20:02
door tjobbie
ziet er allemaal wel heftig uit, die meters, + het heeft nog echt een functie ook hihi
lijkt me toch best lastig om carbs, te tunen op laag/mid/ en hoge toeren.
petje af.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 08 mei, 2011 08:50
door FLIPmode
laag en mid regel je met naald (dikte en hoogte) hoog toeren met sproeier. Maar het is dus veel testen en in en uitbouwen, das wel een nadeel tov injectie.
@ klaas : die van rbracing hebben wel een langere uitlaat voor de turbo mss dat dat iets te maken heeft? Nadeel is weer veel warmte verlies en dus kostbare druk die verloren gaat (
).
uit de manual:
On TURBO CHARGED vehicles:
Install the bung downstream from the turbo but before the catalytic converter. The
high exhaust pressure before the turbo interferes with the lambda measurement and
the high exhaust temperatures encountered there can damage the sensor.
Vandaag nog een aanpasing maken van de lampen want de koeler kreeg gisteren te weinig luchtstroom.
En dan weer testen
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 08 mei, 2011 10:30
door FLIPmode
Na een uurtje klossen:
Goeie koeling gaat voor looks, jammer
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 08 mei, 2011 12:45
door den eddy
Die roosters vind ik juist cool. Ze zorgen voor een stoer uiterlijk.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 08 mei, 2011 18:06
door klaas136
FLIPmode schreef:Na een uurtje klossen:
Goeie koeling gaat voor looks, jammer
ook ik vindt hem super gaaf zo .
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 08 mei, 2011 20:07
door FLIPmode
Allé dan, gelukkig heb ik niet zo'n goeie smaak
maar het helpt wel, olie temp blijft nu mooi rond de 100°C.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 09 mei, 2011 08:38
door Belgian Pro
ziet er idd niet zo slecht uit hoor
best wel nice eigenlijk die rooster!
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 09 mei, 2011 21:33
door tjobbie
hey vakman, heb je toevallig al de software geprobeerd die bij de meter zit?
hoe zit dat eigenlijk, zit er een memory in of is dat een losse module die je moet kopen om te loggen?
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 12 mei, 2011 12:19
door mx jake
als je wil datalogen had je beter de inovate LM1 kunnen kopen
gebruik die lm1 al en poosje voor de afstelling van yfz450 met datalogger
je kan 16 sproren gelijk loggen
voor mijn yfz gebruik ik alleen rpm, tps, af
er zit een geheugen kaartje in, dat je met een kaartlezer op je PC kan uitlezen
en er zit ook nog eens OBD2 op, zodat je ook autos kan uitlezen
nadeel is dat dit een portabele ding is
dus niet geschikt voor inbouw
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 12 mei, 2011 16:41
door tjobbie
mx jake schreef:als je wil datalogen had je beter de inovate LM1 kunnen kopen
gebruik die lm1 al en poosje voor de afstelling van yfz450 met datalogger
je kan 16 sproren gelijk loggen
voor mijn yfz gebruik ik alleen rpm, tps, af
er zit een geheugen kaartje in, dat je met een kaartlezer op je PC kan uitlezen
en er zit ook nog eens OBD2 op, zodat je ook autos kan uitlezen
nadeel is dat dit een portabele ding is
dus niet geschikt voor inbouw
je hebt idd. maar een spoor of 3/4 nodig om goed te kunnen tunen.
ik had alleen niet helemaal goed gelezen omdat ik dacht dat er een logger inzat.
maakt niet uit, kan er altijd nog een logger bijkopen.
ik heb in ieder geval nu wel een realtime A/F meter om de afstelling van de autotune in de gaten te houden, en hier en daar nog wat handmatige aanpassingen te maken.
maar zoals je al hebt aangegeven kun je eigenlijk pas echt van start als je de tps en rpm spoor erbij hebt, dat geeft een goede indruk in welk gebied hij bijgesteld moet worden.
*edit* het word geen SD datalogger, 400euri heb ik er niet voor over
*edit-2* het wordt een ssi-4($125) das beter werk hihi.
btw. sorry voor het highjacken van je topic
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 12 mei, 2011 22:33
door tjobbie
hey flipmode; ik heb een iss-4 voor 95 euro gekocht.
ik hoop dat het goed werkt maar als dat zo is zou dat een perfecte aanvulling zijn voor het afstellen.
misschien ook wat voor jou.