2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Re: 2004 YFZ450 project: kleine aanpassing
Oke, mij adviseerde ze dat bij de quadwinkel, dus doe het eigenlijk altijd wel, was benieuwd of jij het ook deed.
Ja denk het wel ja
Eerst 30/31 augustus Beach on Wheels!
Ja denk het wel ja
Eerst 30/31 augustus Beach on Wheels!
- HondaTRX450r
- Quadrunner
Ik heb alleen het filter, niet het rekje, Dat zal dan wel de reden zijn dat het niet lekker past.
Ik kom zeker weer naar berghem dan
Als je daar gaat trainen laat het maar weten, ik ben er ook regelmatig te vinden
Als je daar gaat trainen laat het maar weten, ik ben er ook regelmatig te vinden
#5 Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Je hebt dan tog dat metalen "rooster" waar je je filter overheen trekt? Zonder dat zuigt hij je filter naar binnen.HondaTRX450r schreef:Ik heb alleen het filter, niet het rekje, Dat zal dan wel de reden zijn dat het niet lekker past.
HONDA the dream of power
- HondaTRX450r
- Quadrunner
Klopt ja, het originele rooster.
Maar ik zal dan wel zo'n rooster van twin air moeten hebben
Maar ik zal dan wel zo'n rooster van twin air moeten hebben
#5 Honda 450R
Oke, dat rekje waar we het over hebben is bij mij gewoon open zonde gaas eromheen. Maar mijn doorlaat is ook groter dan normaal door die twin-air kit die erin zit.
Deze is dat:
En Beach on Wheels, welke klasse schijven jullie dan meestal in?
En even trainen in berghem is voor mij niet echt ideaal, ben toch 1.5 uur onderweg voor ik daar ben met aanhanger. Misschien is Harfsen wel een keer leuk om met een paar man te rijden, maar dat licht voor jullie niet echt gunstig.
Deze is dat:
En Beach on Wheels, welke klasse schijven jullie dan meestal in?
En even trainen in berghem is voor mij niet echt ideaal, ben toch 1.5 uur onderweg voor ik daar ben met aanhanger. Misschien is Harfsen wel een keer leuk om met een paar man te rijden, maar dat licht voor jullie niet echt gunstig.
open regio quads
- HondaTRX450r
- Quadrunner
Zou wel leuk zijn om met een aantal rijders samen te komen, en onderling te rijdenMisschien is Harfsen wel een keer leuk om met een paar man te rijden, maar dat licht voor jullie niet echt gunstig.
#5 Honda 450R
Dat zou dan voorjaar of najaar worden, in de maanden Mei, Juni en Juli is de baan gesloten vanwege de camping die er achter ligt.
Kijk anders voor verdere informatie even op:http://hamac.nl/
Kijk anders voor verdere informatie even op:http://hamac.nl/
Re: 2004 YFZ450 project: radiator bescherming
Na een aantal keren op de zandbanen getraind te hebben hier in de buurt + twee keer naar Berghem geweest, had ik elke keer het probleem dat de quad warm liep door een met zand bedekte radiator. Dit komt voornamelijk door het dicht achter andere quads en crossmotoren te rijden en alleen dan had ik dit probleem.
Als het droog en rustig was op de baan niks geen problemen en bleef de temperatuur mooi gelijk.
Zoals ik nou eenmaal in elkaar zit heb ik voor deze dingen geen geld over dus gaan we kijken of we het zelf konden maken, en dat moest naar mijn idee toch best te doen zijn.
Eerst een ontwerpje gemaakt uit karton.
En toen over gezet op aluminium.
Donderdags wezen trainen in holten wat een redelijk technische zware zand baan is maar waar de snelheid beperkt blijft, en ik moet zeggen ik ben met opzet achter een KTM 520 enduro blijven hangen ( ondanks ik sneller was) om te zien of mijn rooster werkte en dat deed hij zeker, goed veel zand op het rooster maar niet in de radiator en in combinatie met de schakelaar op de fan bleef de temperatuur een stuk beter onder controle.
Ook heb ik maar wat voor me eigen veiligheid aangeschaft.
Als het droog en rustig was op de baan niks geen problemen en bleef de temperatuur mooi gelijk.
Zoals ik nou eenmaal in elkaar zit heb ik voor deze dingen geen geld over dus gaan we kijken of we het zelf konden maken, en dat moest naar mijn idee toch best te doen zijn.
Eerst een ontwerpje gemaakt uit karton.
En toen over gezet op aluminium.
Donderdags wezen trainen in holten wat een redelijk technische zware zand baan is maar waar de snelheid beperkt blijft, en ik moet zeggen ik ben met opzet achter een KTM 520 enduro blijven hangen ( ondanks ik sneller was) om te zien of mijn rooster werkte en dat deed hij zeker, goed veel zand op het rooster maar niet in de radiator en in combinatie met de schakelaar op de fan bleef de temperatuur een stuk beter onder controle.
Ook heb ik maar wat voor me eigen veiligheid aangeschaft.
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
mooi gemaakt zo uit aluminium
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: 2004 YFZ450 project: KNMV..........
Dus afgelopen zondag tijdens de UMX wedstrijd in holten kom ik bij de technische keuring van de KNMV, en daar wist de beste man mij te vertellen dat ik linksvoor op de bovenste draagarm speeling op de fusee kogel had.
Het was allemaal nog binnen de toegestaande normen zij hij en wenste me een goede wedstrijd, dus ik mijn manche gereden en in het renners kwartier maar eens gekeken. Er zat inderdaar speling op, wat ik overegens nooit eerder opgemerkt had. (in de training wel een spannend momentje beleeft met de landing van een grote sprong, misschien heeft het daarmee te maken)
Zo fijn als dat yamaha dat bedacht heeft kan de fussee er niet uit bij de ovenste a-armen, dus er worden waarschijnlijk nieuwe a-armen gemaakt rond de winter stop. Ben er nog niet uit of ik +2 ga met de standaart demper omdat ik dan ook remleidingen en een achteras nodig heb.
Het was allemaal nog binnen de toegestaande normen zij hij en wenste me een goede wedstrijd, dus ik mijn manche gereden en in het renners kwartier maar eens gekeken. Er zat inderdaar speling op, wat ik overegens nooit eerder opgemerkt had. (in de training wel een spannend momentje beleeft met de landing van een grote sprong, misschien heeft het daarmee te maken)
Zo fijn als dat yamaha dat bedacht heeft kan de fussee er niet uit bij de ovenste a-armen, dus er worden waarschijnlijk nieuwe a-armen gemaakt rond de winter stop. Ben er nog niet uit of ik +2 ga met de standaart demper omdat ik dan ook remleidingen en een achteras nodig heb.
Re: 2004 YFZ450 project: KNMV.........
achter kun je eventueel ook spoorverbreders plaatsten, maakt voor de cros toch niks uit. voor is een ander verhaal
HONDA the dream of power
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: 2004 YFZ450 project: KNMV.........
Ik dacht dat die fusee kogel er wel uit te persen waren
Waard gij dat niet die uw A-armen had laten poederlakken en later een vetnipel geplaatst had om ze opnieuw te smeren
Waard gij dat niet die uw A-armen had laten poederlakken en later een vetnipel geplaatst had om ze opnieuw te smeren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !