Pagina 25 van 28

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 22:03
door ~JoAcHiM~
Gisteren eens gaan toeren en meteen de 450 kunnen testen:

Afbeelding

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 22:12
door Steffen
@ Joachim, wat vond je er van? en wat is het verschil met jou getunede KFX?

greetz

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 22:37
door ~JoAcHiM~
het koppel dat er (nog) niet is. Dat is het voornaamste verschil.
We hebben eens een kleine drag gedaan: m'n kfx liep tamelijk vlot ervan weg.
De banden die op de r450 lagen waren dezelfde als op de mijne, dus niet meer de kleine 18"ers maar 20".
Het is ook geen eerlijke test i.v.m. wat er allemaal aangepast is aan de mijne.

De ltr450 is standaard één van de stabielste quads, toch nog een enorm verschil tussen bv een raptor 660 mét brede achteras en spoorverbreders vooraan.
Staat 120cm breed standaard (4cm meer dan een z400 standaard). Maar toch zou ik als eerste, hem nog verbreden. Dan pas kun je echt veilig dwars gaan door de bochten.

Hij is heel direct wat wel al bekend was (injectie en 18" banden) maar mist een beetje koppel. Het wheeliën is bijna gelijk aan een yfz450. Evenwichtspunt hoger dan een z400.
Op deze ltr komt er waarschijnlijk nog een FP, nerfbars, breder, powercommander, mss stickerkit.
Koppel wordt waarschijnlijk beter na uitlaat + commander. Was bij de honda trx450 ook zo. Z400 heeft trouwens ook niet zoveel koppel standaard.

Het is dus een zeer goed quadje maar ik ga mijn kfx er niet voor wegdoen :D

Normaal gingen we gisteren naar loon plage ermee, maar er schijnt iets van competitie te zijn daar.

hier nog 2 filmkes, niks speciaals (let niet op het gekraak van de camera :chagarijn: ):
http://users.telenet.be/quadzone/Quadforum/DSCF0125.wmv
http://users.telenet.be/quadzone/Quadforum/DSCF0129.wmv

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 23:14
door Ivoman #7
Lingstar's producten voor de LTR450: http://www.atvscene.com/video/dealerexp ... gstar.html :knikduim:

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 23:22
door Ralph
~JoAcHiM~ schreef: Koppel wordt waarschijnlijk beter na uitlaat + commander. Was bij de honda trx450 ook zo.
Een TRX450R met een power commander :?

Geplaatst: di 14 mar, 2006 08:42
door Capitol
Staat 120cm breed standaard (4cm meer dan een z400 standaard).
Maar 120 cm breed? Op de website van Suzuki staat 124,5 cm? Dat is spijtig.

Geplaatst: di 14 mar, 2006 19:40
door Hanzie
doe mij maar een yamaha :buig:

Afbeelding

Geplaatst: di 14 mar, 2006 19:43
door kane
:lol:

Geplaatst: di 14 mar, 2006 20:01
door No Limit W-tec
Mooie test en verslag en eerlijk geschreven denk ik ook. Is zelfde als ik al gehoord had van andere mensen in Frankrijk ook.

Loon is open tot woensdagavond, dan het gesloten tot zondagavond. Ik ben er morgennamiddag, kom maar af !

Geplaatst: di 14 mar, 2006 21:52
door ~JoAcHiM~
Ralph schreef:
~JoAcHiM~ schreef: Koppel wordt waarschijnlijk beter na uitlaat + commander. Was bij de honda trx450 ook zo.
Een TRX450R met een power commander :?
Dat deel over de honda gaat dan natuurlijk over de uitlaat é (met dynojet ofzo)


Staat er 124 cm op site suzuki?
raar: ik kwam vooraan en achteraan op 120. Nu kan het wel zijn dat de originele velgen + banden mss vanachter iets breder zijn. Ik heb dus gemeten met die duro banden erop.

Geplaatst: di 14 mar, 2006 21:57
door ~JoAcHiM~
No Limit YFZ schreef:Mooie test en verslag en eerlijk geschreven denk ik ook. Is zelfde als ik al gehoord had van andere mensen in Frankrijk ook.

Loon is open tot woensdagavond, dan het gesloten tot zondagavond. Ik ben er morgennamiddag, kom maar af !
merci :)

Dus loon was zondag laatst eigenlijk nog open of nie?
Zoals je daarjuist gehoord hebt kan ik jammer genoeg niet.

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:28
door Bartie
tof verslagje.

Spijtig dat je standaard banden er niet opgelaten hebt.

Door die 20inch achteraan verander je de ganse verhouding natuurlijk.

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 21:06
door ~JoAcHiM~
Bartie schreef:tof verslagje.

Spijtig dat je standaard banden er niet opgelaten hebt.

Door die 20inch achteraan verander je de ganse verhouding natuurlijk.
ja kweet het.

Ik denk dat hij dan wel nog wat agressiever wordt. Maar voor op de baan veel te veel toeren doet.
Wij leggen voor op de baan altijd van die duro's, niet voor uitzicht maar omdat het zo tof driften is ermee terwijl ze eigenlijk lang meegaan. En ze piepen graag :honger

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 21:11
door ~JoAcHiM~
Er was iemand die zei dat ze 18"ers opleggen om te laten denken dat hij beter gaan dan yamaha. Ik dacht dat het hanzie was. Maar er ligt vanachter een redelijk klein tandwiel op. Als de tandwiel verhouding dan anders is dan de yfz komt dat op het zelfde neer é met die kleine banden.

Ik denk in onze test dat we de prestaties een beetje onderdrukt hebben door de grote banden mét originele tandwiel verhouding te behouden. Hij zal wel veel snelheid halen nu maar hoe groter de banden, hoe minder pittig; zo met iedere quad.

Dus er komt wel een vervolg op het circuit mét kleine bandjes :afgestudeerd:

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 21:14
door Blaster-boy
was r rider :wink: