Pagina 26 van 31

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 12:41
door mx jake
nu je zo lekker aan het shoppen ben bij innovate
kan je ook een all in one systeem kopen

ignition, injection en log, kan je nog een stapje verder

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 15:33
door tjobbie
mx jake schreef:nu je zo lekker aan het shoppen ben bij innovate
kan je ook een all in one systeem kopen

ignition, injection en log, kan je nog een stapje verder
je kan het zo gek maken als je zelf wil maar als ik maar dezelfde inputs heb als jou (tps/rpm/a/f)
heb ik voldoende informatie om op die basis de map aan te passen.
1 nadeel is dat ik de laptop op de rug mee moet nemen tijdens een rit om te loggen omdat deze geen memory slot heeft.
ik wil met de tijd toch een windows7 pad kopen, kan makkelijker mee.

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 17:41
door mx jake
nu heb je een cdi unit + powercomander pc5 + autotune + ssi-4


maar je heb ook alles in 1 van innovate en voor minder geld

en je hebt nog dan nog maar 1 lambdasensor nodig

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 18:47
door FLIPmode
Ha heren! Ja een paar dagen out geweest wegens werken op verplaatsing. Tnx voor de tips ivm de systemen maar op deze blok blijf ik op carbu rijden. Als ik ooit de centjes en de goedkeuring van de baas(vrouw :p ) krijg en der komt een injectie (lees busa) blok op turbo dan be,n ik wel geïntresserd natuurlijk. Voorlopig heb ik mijn pollen vol met de rest en wil ik eerst deze in alle toerengebieden op de juiste afr krijgen.
:bier:

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 19:35
door klaas136
:buig: :buig: :afgestudeerd: een wijs man leert eerst kruipen en dan lopen . :bier:

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 19:45
door tjobbie
FLIPmode schreef:Ha heren! Ja een paar dagen out geweest wegens werken op verplaatsing. Tnx voor de tips ivm de systemen maar op deze blok blijf ik op carbu rijden. Als ik ooit de centjes en de goedkeuring van de baas(vrouw :p ) krijg en der komt een injectie (lees busa) blok op turbo dan be,n ik wel geïntresserd natuurlijk. Voorlopig heb ik mijn pollen vol met de rest en wil ik eerst deze in alle toerengebieden op de juiste afr krijgen.
:bier:
ssi-4 is ook gewoon voor carbs. de situatie nu is dat je wel je a/f kan loggen, maar je ziet alleen je a/f grafiek.
maar je weet niet in welk toerenbereik en gaspositie je a/f rijker of armer wordt.
door een ssi-4 erbij te plaatsen kun je 4 extra inputs loggen zoals bijv. toeren/tps(heb je niet maar is bij te plaatsen)ontsteking, boost etc.

@mx-jake: je hebt gelijk, maar je weet dat het langzaam zo is uitgegroeid, als ik het van tevoren wist dat ik dit allemaal van plan was had ik het misschien wel anders aangepakt.

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 19:07
door FLIPmode
:verymad:
recente foto:
Afbeelding
Loopt nu dus als een Harley :p
Dacht dat boost wel wat hoger kon nu dat ie degelijk afgesteld was, niet dus. Knallen deed ie maar niet voor lang en samen met een verandering aan de pitot-pijp (regelt druk naar benzinedrukregelaar en carbs) was dit dus geen goeie zet.
Heel veel blowby en lopen op 3 cilinders, detonatie is a bitch!
Nu het positieve nieuws: sleutelen! :braak: .
Open gooien, kijken wat mis is en eventueel vervangen en toch maar de compressie verlagen naar een gezondere 8,7 ipv 10,6.
Kan ik gelijk op 1,5 bar rijden zonder problemen (allé dat hoop ik).
:bier:

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 20:10
door tjobbie
leuk hobby he :D

veel succes. :wink:

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 20:42
door -Laurens-
Balen.. Maar toch veel plezier en succes met t sleutelen!
:bier:

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 21:47
door jumper2110
Als ik jou topic zo volg, begrijp ik meestal geen fluit van wat er allemaal geschreven wordt over compressie en dit en dat.. maar het ziet er gruwelijk geweldig uit 8) Ik wou dat ik er ook zoveel verstand van had!

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: do 26 mei, 2011 17:55
door FLIPmode
Ik wou dat ik het beetje verstand wat ik had ook eens gebruikte :D .

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 23:38
door FLIPmode
Hierbij dus de gevolgen van arm lopen, oftewel teveel druk op een standaard blok.
turbo met witte schoepen:
Afbeelding
2 carbs rijk en 2 arm :verymad: :
Afbeelding
Cilinderschade:
Afbeelding
verantwoordelijke zuiger :shock: :
Afbeelding
half ingezakt en weg gevreten
Andere zuigers ondert zware stress geweest :mrgreen: :
Afbeelding
Zelfs de main gear heeft een beetje gestresst:
Afbeelding
och ja andere blok en dus ook andere (lees onbeschadigde) zuigers:
Afbeelding
Eén van de verschillen tussen de gsxf en gsxr blok: dit is de r
Afbeelding
:bier:

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 23:44
door tjobbie
:shock: die hebben het aardig voor hun kiezen gekregen.

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: za 28 mei, 2011 07:24
door mx jake
die eerste foto van je zuiger lijkt op detonatie

heb je de ontsteking later gezet ivm de hogere compressie?

Re: Wild & Wicked

Geplaatst: za 28 mei, 2011 08:36
door FLIPmode
Is ook detonatie, andere zuigers hebben ook kleine brandputjes en de kop is ook een beetje geraakt.
Had aan de blok niks veranderd, ook de ontsteking niet (weet ik, is niet slim :mrgreen: ), maar ik had wel koppel :evil: .
Och ja leergeld hé, nu ga ik kijken of de gsxr een goeie versnellingsbak heeft, dan komt die in deze blok omdat die een rechte eerste versnelling heeft en dus sterker is.
Eerst op zoek naar alu plaat van 2mm dik.
:bier: