Pagina 26 van 122

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: wo 28 jul, 2010 15:02
door maurizio
heej

Wouw vandaag aan quad werken maar is niets van gekomen spuitbusse waren op morge ff nieuwe halen :P
heb wel een klein stukkje rond gereden loopt echt beter metdie 15 38 verhouding kan nu opeens heel goed drifte al is de weg droog :P dan zie je de mense altijd ff kijke :o haha is wel lagge

Maaruh heb je die yfz look bestld of wat :D voor kappe
of die van maaier? ook die apparte voor kap
de membraampjes zjn nu onder weg na jouw met de post

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: do 29 jul, 2010 07:29
door manchairred
al die pakkingen en die membraan plaatjes had ik ook nog wel liggen.
dat hou je altijd met snel spul.. gaat ook snel kapot helaas..

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: do 29 jul, 2010 19:36
door bonzaiking
valt wel mee toch alleen raar dat vito's zo'n slechte zuiger leverd ik heb nu een wiseco 5 x zo duur en waarschijnlijk ook 5 x zo goed 8)

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: do 29 jul, 2010 19:37
door bonzaiking
valt wel mee toch alleen raar dat vito's zo'n slechte zuiger leverd ik heb nu een wiseco 5 x zo duur en waarschijnlijk ook 5 x zo goed 8)

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: za 31 jul, 2010 09:10
door mx jake
weet je zeker dat je ontsteking niet te vroeg staat
dan kan je ook wel eens hebben dat je pistonpen uitlubbert
er komen enorme krachten op de zuiger als je te vroeg ontsteekt


inhogetoeren zal je er wel wat pks bij krijgen
maar in lagetoeren ben je de boel aant slopen

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: za 31 jul, 2010 20:16
door bonzaiking
ik heb eigenlijk geen id ik heb de onsteking 3mm vervroegd op het blasterforum rijdt echt bijna iedereen ermee zijn er nog andere dingen waar ik dat aan had kunnen merken??

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 08:46
door mx jake
het ligt er aan hoe je die 3mm meet
in USA spreken ze eigenlijk altijd over graden vervroegt
als je het op de brommer manier doet (is minder zuiver) meet je het in mm op de zuiger
maar 3mm op de zuiger is misschien wel 20 graden op de krukas

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 10:14
door hardcorechaam
dan staat ie wel heel vroeg :o

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 13:03
door bonzaiking
4 graden ik heb gewoon een streepje gezet op grondplaat en toen 3 mm verschoven :wink:

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 17:26
door hardcorechaam
4 graden is goed, dat doen we bij de mt5's ook :D

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 19:06
door mx jake
ik zou er toch maar eens een timing light of (scope) op aan sluiten, en even in een tabel zetten wat je vervroeging is bij welk toerental

er is verschil tussen een race/cross quad een 1 voor staatgebruik
die voor race/cross vraagt altijd volvermogen
de straat versie tokkelt soms achter een auto aan, staat voor een verkeerslicht, stopt voor een zebrapad, rijd 50 in de bebouwdekom

dan nog dit
bigbores zijn meer geschikt voor koppel, dan voor hoge toeren
en voor kopel moet je juist de andere kant op met je ontsteking

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 19:23
door bonzaiking
he jaco voor mij ben jij de king zoizo maar ik snap er nu niks meer van ik heb heel mn leven al de onstekingen vervroegd en de enige problemen die ik kreeg was een gat in je zuiger en nu heb ik hem echt maar ietsie pietsie verdraaid en die amerikanen rijden er allemaal mee? wat is volgens jou het maximale wat je kan vervroegen???oja als ik de afstand opmeet van hart krukas naar rand grondplaat kan ik toch zo het aantal graden vervroeging berekenen? groeten pascal :bier:

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: zo 01 aug, 2010 23:16
door mx jake
nou nou king is wel een ietsie pietsie overdreven :lol:

ik ben niet zoon voorstander om zomaar de ontsteking te vervroegen, omdat dan de hele map verschuift
je pakt nu een beetje op top vermogen en verliest ze ergens anders
met een programeerbare cdi heb je het beste van bijde

dus als je om welke reden een andere ontsteking map wil hebben, zou ik eerder een programeerbare cdi nemen

de vervroeging in graden kan je idd berekenen als je de diameter van de grondplaat weet
alleen is dit niet zo zuiver als met een timing light
zelfs standaard cdi kunnen verschillen van timing

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: di 10 aug, 2010 17:53
door bonzaiking
vandaag weer wat binnengekregen van de king :p :mrgreen: zal ik nodeig hebben bij mijn nieuwe projectje 8)


Afbeelding

Re: blaster tuning project nieuw speelgoed

Geplaatst: di 10 aug, 2010 18:02
door hardcorechaam
HPI binnenrotor? 8)