Pagina 27 van 31
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 28 mei, 2011 10:26
door tjobbie
ga je nu de timing veranderen of ook de compressie omlaag gooien?
ik heb wel eens na zitten denken om iets te verzinnen op het detonatie probleem.
bij een 1cil als dat van mij zal dat heel moeilijk worden vanwege de vele noise maar ik denk dat je op jou 4cilinders heel goed een ecu kan zetten met een klopsensor. dit zou vooral in jou geval ideaal zijn.
of je dit ook van carb versie hebt durf ik niet te zeggen maar ik denk dat daar ook wel een oplossing voor is.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 28 mei, 2011 21:10
door mx jake
misschien een iedee om de spacerplate te laten waterstraalsnijden (scheelt je uren vijlen, en zeer noukeurig)
http://www.flowcut.nl/nl/flowcut/presentatie/49/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik denk dat 2mm alleen wel veel is
er komt ook al een extra pakking bij
als je de gegevens aanlevert, kan ik uitreken wat je com-verhouding word met 2.3mm extra
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 28 mei, 2011 22:51
door FLIPmode
@ tjobbie: compressie verlagen + 5 graden ontsteking verlaten zou ideaal zijn tot ongeveer 250 pk, hoger hp moet ik uitkijken voor aangepaste zuigers.
@ Jake: ben al meer dan halfweg met de spacer,na 3,5 uur
(ik zou em graag terug aan het lopen hebben voor de 19de
) en met 2,2 mm (spacer + 2 pakkingen) zakt de compressie naar 8,7 (standaard rond de 10:1). Op oldschoolsuzuki-forum draaien ze bijna allemaal met 2 mm en zijn er die zitten met 3mm maar die hebben aanpasbare nokkenas-tandwielen van APE om de hele kleptiming in het gareel te houden.
Als ik meer tijd had dan had ik waterjet/lasercut zeker toegepast of een spacer besteld bij mtc, mre, Ape,...
Ik ga waarschijnlijk de kop ook nog een beetje bewerken dat de compressie nog een beetje daalt en zodat er minder vlakken zijn waartegen de detonatie kan beginnen (zoveel mogelijk een dome maken).
Tnx for thinking!
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 29 mei, 2011 18:28
door FLIPmode
Vandaag al bij al een vruchtbare klosdag
cilinders gehoond :
zuigertjes gefatsoeneerd:
tussendoor de spacer afgemaakt en de blok beginnen te monteren:
Nu nog ff zondag houwe
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 29 mei, 2011 20:10
door klaas136
gaat goed daar zo . en zeer snel .
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 30 mei, 2011 21:48
door FLIPmode
Stillekes aan ook aan de kop begonnen:
detonatie in de kop en veel rotzooi op de klepzittingen, moeten dus ook geslepen worden:
en het hele zooitje op een rij:
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 30 mei, 2011 22:14
door tjobbie
aardig werkje nog voor de boeg, veel succes.
vooral blijven posten
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 02 jun, 2011 08:31
door KrisZ400
Kimt Good
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 03 jun, 2011 17:16
door FLIPmode
en weer wat geprutst
testje uitvoeren op de cilinderkop, scherpe punten wegschuren en daarmee ook de compressie nog wat naar onder halen:
kleppen geslepen:
en het boeltje terug in elkaar gezet :
De kop is niet overal 100% gelijk maar we zullen zien wat het geeft
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 03 jun, 2011 18:45
door klaas136
ziet er heel netjes uit . ga zo door .
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 03 jun, 2011 19:35
door tjobbie
enige wat je evt. zou kunnen krijgen is dat je compressie verhouding nu verschilt per cilinder.?(zal wel minimaal zijn)
ziet er allemaal weer top uit.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 03 jun, 2011 22:10
door FLIPmode
Ja, ik weet het. Het is een probeersel en we zullen zien wat het geeft (ook in verband met trillingen en zo), ik heb gelukkig nog wel een paar koppen liggen als dit niet moet werken
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 03 jun, 2011 23:11
door mx jake
ik denk dat je dit een berg koppel gaat kosten
die sqise rand zit er niet voor niets in
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 03 jun, 2011 23:41
door soulfly002
mx jake schreef:ik denk dat je dit een berg koppel gaat kosten
die sqise rand zit er niet voor niets in
hoeft niet persee wel even je inlaat aanpassen
btw hoe heb jij hem gevlakt gewoon schuurpapier of op een glas plaat ?
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 04 jun, 2011 09:08
door klaas136
mx jake schreef:ik denk dat je dit een berg koppel gaat kosten
die sqise rand zit er niet voor niets in
.
bij een gewone motor had je helemaal gelijk , maar dat koppel wordt weer op gevangen door het gebruik van de turbo.