Pagina 28 van 31
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 04 jun, 2011 21:00
door FLIPmode
de squish rand rondom zit er nog, dat is iets van een 2 mm rondom en dat dient enkel om de benzine met de lucht optimaal te mengen (voor zover ik gelezen heb) en zoals klaas zei wordt het mengsel er bij mij ingeblazen en zou dit dus geen probleem mogen geven. Nu weet ik zeker ook niet alles maar we zullen zien hé, ik heb hier wel een beetje research naar gedaan voor ik eraan begon maar het blijft afwachten.
De onderblok moet morgen toch terug uitelkaar want ik ben bij een scheurtje uitgekomen in de bovenste carterhelft
. Deze ga ik laten herstellen en nu bouw ik alles in de onderblok van de gsxr, die is gelukkig nog in orde.
Koppakking is ook binnen maar moet dus nog een middagje wachten
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 05 jun, 2011 19:59
door FLIPmode
Gelukkig dat ik de blok terug uiteen haalde:
tandwiel beschadigd, misschien door de stukjes die van de zuiger zijn afgekomen
koppeling van gsxr is diafragma en zit een moer op die dopje 50! nodig heeft. Rondgebeld en gelukkig morgen opgelost:
Morgen gsxr onderblok demonteren en hopen dat er een gezond tandwiel insteekt
.
Scheurtje in de gsxf blok :
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 06 jun, 2011 18:19
door KrisZ400
Hey kerel, weer goed bezig!
Trouwens, dopje van 50 was geen probleem geweest hoor
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 06 jun, 2011 22:28
door FLIPmode
Ja Kris, eerst gedacht van nondeju dat vind ik nooit. Gelukkig 3 binnen half uur alleen al in de familie
. Wist niet dat er bij ons zoveel zwaar getuig rondliep
.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 05 nov, 2011 14:34
door FLIPmode
Nu dat de miserie een klein beetje achter de rug is kan ik me weer een beetje focussen op de quad.
We gaan nog maar es een beetje groter
Gsxr blok kunnen kopen met weinig km (voor een mooi prijsje) :
Oeps
Dit worden de nieuwe zuigertjes (400km voor gereden) en iets groter als orgineel
Busa vs gsxr
Passen niet dus dat wordt boren naar 81mm
Dit zou alles te samen moeten resulteren in 1216cc met compressie van 7,9 op 1 (pingelvrij tot 1,2 bar met standaart ontsteking) +- 250 hp en nog eens hetzelfde in Nm, dit zijn de veilige cijfers want 311 hp en 294 Nm schijnt vlot mogelijk te zijn met de juiste turbo. Mijne is aan de kleinere kant en zou max 260 geven.
Het voordeel is wel dat de busa zuigers gesmeed zijn en dus meer kunnen hebben als de gsxr-zuigers.
We zullen zien zei de blinde
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 05 nov, 2011 16:14
door Belgian Pro
Precies of het ging nog niet snel genoeg
Ga je die in het polaris kader bouwen of gewoon een ander kader nemen?
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 05 nov, 2011 18:19
door FLIPmode
Hoezo snel
Nee, dit is 10 keer zo betrouwbaar bij 200 hp (dat wordt voor mij voorlopig het max). Als het met deze blok goed lukt dan bouw ik die andere ook op dezelfde manier om.
oja komt in dezelfde kader, andere blok word misschien ooit in een buggy of sbs gelepeld
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 05 nov, 2011 20:48
door -Laurens-
Wauw, ziet er zeer goed uit!
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 07 nov, 2011 12:48
door JohnBeton
ook weer sterk bezig zo te zien
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 07 nov, 2011 13:42
door DeniK
lekker bezig ik blijf et volgen
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 10 nov, 2011 17:00
door klaas136
goed bezig .
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 10 nov, 2011 20:25
door tjobbie
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 11 nov, 2011 12:22
door -Laurens-
Welk blok steekt daar onder Tjobbie? Is da een Hayabusa?
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: vr 11 nov, 2011 12:41
door FLIPmode
Ha ja die kende ik ook, machtig gemaakt.
Is een yamaha Nytro sneeuwscooter blok geloof ik hé.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: ma 14 nov, 2011 20:32
door FLIPmode
Net geboord en gehoond cilinder bankje gaan halen :
ziet er al veel beter uit:
De nieuwe zuigertjes passen
het verschil met orgineel
Van 1127 naar 1216cc
komende week blokske terug in elkaar, koppeling verzwaren, spuiten (verf
), en het boeltje inbouwen.