Pagina 4 van 4
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 22:41
door Fré
Mika schreef:Hierover ook iets, als ik géén powerlid koop en zonder deksel rij, moet ik dat 'snorkeltje' dan ook best dicht maken of hoeft dit niet? Waarschijnlek niet zeker
wel ttz, dat hoeft niet, maar dan moet je wel weten dat de lucht "slechts" 1x door een filter passeert
Geplaatst: do 01 jan, 2004 13:09
door Hanzie
jij rijdt nu toch ook met een moushe filter in de regen etc... en die wordt ook niet gefiltert, dus waarom zou je die nu wel moeten afplakken?
Geplaatst: do 01 jan, 2004 13:14
door Fré
Hanzie schreef:jij rijdt nu toch ook met een moushe filter in de regen etc... en die wordt ook niet gefiltert, dus waarom zou je die nu wel moeten afplakken?
nee das waar, maar dan kan je beginnen discussiëren over het nut van een extra filtercapaciteit op je deksel.
Voor een heel goede filtering (dubbel gefilterd) kan je dus je snorkeltje afplakken, voor als je bv in heel veel stof gaat rijden.
mja ik zou er ook niet echt naar kijken hoor...
Geplaatst: do 01 jan, 2004 13:16
door Hanzie
Fré schreef:Hanzie schreef:jij rijdt nu toch ook met een moushe filter in de regen etc... en die wordt ook niet gefiltert, dus waarom zou je die nu wel moeten afplakken?
nee das waar, maar dan kan je beginnen discussiëren over het nut van een extra filtercapaciteit op je deksel.
Voor een heel goede filtering (dubbel gefilterd) kan je dus je snorkeltje afplakken, voor als je bv in heel veel stof gaat rijden.
mja ik zou er ook niet echt naar kijken hoor...
omdat je de oppervlakte vergroot en er zo veel meer vuil in kan komen dan met een luchtfilterdeksel.
heb je luchtfilterdeksel er al eens af gehad fré? mooi systeem voor dat water uit die gaatjes weg te laten lopen!
Geplaatst: do 01 jan, 2004 13:25
door Fré
Hanzie schreef:Fré schreef:Hanzie schreef:jij rijdt nu toch ook met een moushe filter in de regen etc... en die wordt ook niet gefiltert, dus waarom zou je die nu wel moeten afplakken?
nee das waar, maar dan kan je beginnen discussiëren over het nut van een extra filtercapaciteit op je deksel.
Voor een heel goede filtering (dubbel gefilterd) kan je dus je snorkeltje afplakken, voor als je bv in heel veel stof gaat rijden.
mja ik zou er ook niet echt naar kijken hoor...
omdat je de oppervlakte vergroot en er zo veel meer vuil in kan komen dan met een luchtfilterdeksel.
heb je luchtfilterdeksel er al eens af gehad fré? mooi systeem voor dat water uit die gaatjes weg te laten lopen!
Het is niet de bedoeling van een filter dat ie maar half zo veel stof doorlaat, het is de bedoeling van een filter dat ie geen stof doorlaat (met bepaalde korrelgrote).
Als je nu in dichte zandwolken rijdt bv, dan wordt een deel van je lucht slechts 1 keer gefilterd, een ander deel 2 keer (door dat lid).
Dus laat ons zeggen de helft wordt maar 1 keer gefilterd, en dat is nauwelijks beter dan dat alles slechts 1x zou gefilterd worden.
Dus in die optiek zou je kunnen zeggen dat de filter van je airboxlid niet veel uithaalt op gebied van stofwering.
Als je nu je snorkeltje zou kunnen dichtstoppen, dan wordt ALLES 2x gefilterd. En das een stuk veiliger dan slechts 1 filtering.
Anders kan je eigenlijk ook gewoon rondrijden met een outerwears airboxlid erop, enkel tegen het water. Zonder heel die filter erbij.
begrijp je?
Geplaatst: do 01 jan, 2004 13:31
door Hanzie
maar nu rij je ook met je open snorkel EN een mouche filter ZONDER outerwear. denk daar ook aan hé. de bedoeling van de powerlid is, de vergrootte oppervlakte te filteren, niet alles, want dan moet je waarschijnlijk nog een outerwear voor over je k&n komen, maar dan heb je zoveel filters, dat je airflow gewoon hetzelfde blijft...
Geplaatst: do 01 jan, 2004 13:47
door Fré
ja helemaal correct Hans, maar dan dit:
Waarom koop je een Powerlid ipv een EHS outerwears lid (enkel zo'n outerwears in je lid ipv een hele filter+outerwears)? Afgezien van de beschikbaarheid, prijs, uitzicht, stel je hebt ze alle twee daar liggen, en je kan kiezen.
Maw, wat is het voordeel van een powerlid over een outerwears lid, beiden met open snorkel? Het enige voordeel van de powerlid dat ik me kan inbeelden is dat een deel van het vuil opgevangen wordt door het lid en je dus je primaire filter minder moet reinigen, maar de kans dat er stof tot in je carb geraakt is nagenoeg even groot/even klein als met bv een EHS lid (of Kenny's DIY lid).
Ik ben namilijk op zoek naar het hoe en het waarom van een powerlid dat een extra filter heeft. Nu, voor de esthetiek en omdat Nikolas ze verkoopt verkies ik ook een powerlid, dat staat vast.
Geplaatst: vr 02 jan, 2004 13:03
door Mika
Wel ik heb weinig ervaring met al die airflow mods als je ze zo mag noemen, maar mn keuze is gemaakt. Aangezien elke bond pas met hun cross'es begint in de lente en er dus praktisch nergens nog grote plassen en modder is op de circuits ga ik voor de K&N luchtfilter met outerwear, en dus zonder deksel. Wat zou dit in pk's opleveren tov. stock airflow?
Geplaatst: vr 02 jan, 2004 13:13
door Hanzie
bij een Z levert dat zo'n 1,5pk op blijkbaar... als ik de grafiek van yoshimura mag geloven...
ik denk zoiets van 1pk, betere gasreactie en een soepelere vermogenscurve.
Geplaatst: vr 02 jan, 2004 13:17
door Mika
Nu nog het zware motorwerk plus wat chassis mods en de quad is compleet
Geplaatst: wo 21 jan, 2004 19:17
door john trekels
wat bedoele jullie met snorkel???
Geplaatst: wo 21 jan, 2004 19:19
door Ralph
Snorkel is dat buisje in je luchtbak wat iets naar boven staat zodat er moeilijk water in komt.