Pagina 4 van 8
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 17:50
door wally
K&N filter laat ik letter zitten, maak niet schoon. Vervang pas na 2 oliewissels
Geplaatst: za 21 jan, 2006 13:24
door Ivoman #7
Mag men wat WD40 op de remschijven spuiten tegen roestvorming?
Of afblijven!?
Geplaatst: za 21 jan, 2006 14:00
door tuumke
WD40 is roestwerend maar is ook een smeermiddel.
Ik denk dat het dan even langer gaat duren voor dat ge stilstaat
Geplaatst: za 21 jan, 2006 14:08
door Ivoman #7
Daarom de vraag, he
Nog mensen die dit bevestigen?
Geplaatst: za 21 jan, 2006 15:04
door Sebastien
Komt uit ACTIV QUAD MAGAZINE bij techniek (quad kuisen) p 18.
De rest van je quad (chassis, motorblok, vering, ophangingvoor- en achterbrug, uitlaat en radiator met uitzondering van remmenkan je inspuiten met WD40.
greetz,
Geplaatst: za 21 jan, 2006 15:13
door Ivoman #7
Bedankt
Geplaatst: za 21 jan, 2006 15:38
door Sebastien
graag gedaan
Geplaatst: zo 22 jan, 2006 12:11
door peet #77
Ivoman schreef:Mag men wat WD40 op de remschijven spuiten tegen roestvorming?
Of afblijven!?
als je bij mij eens bent zal ik uw remschijven eens inspuiten met remrijniger deze houdt uw remmen wel wa proper maar blijft er niet lang op
Geplaatst: zo 22 jan, 2006 12:21
door Sg6
als je remmen roestvorming vertonen is dit na 2 maal keer remmen ook weg hoor.
Indertijd van mijn focus spoot ik op de velgen silicon spray zodat ik de velgen sneller proper kon maken. Heb eens 1maal eens teveel siliconspray gespoten op de velgen waardoor er nogal wat op de remschijf hangde. Kan je verzekeren dat het niet plezant is want hij remt niet al te snel. Na enkele malen goed doorremmen is de siliconspray foetsie. Ik zou de rem schijven zo laten en niet proper maken.
benzine
Geplaatst: do 16 feb, 2006 08:20
door clenn
hallo
ik heb een YAMAHA RAPTOR 80cc
wat voorn benzine moet ik daar in doen ?
Geplaatst: do 16 feb, 2006 09:14
door Vyrena
Gewoon 95. Het verschil met 98 merk je toch niet.
Geplaatst: zo 22 okt, 2006 15:12
door boer
Na het wassen spuit ik hem altijd in met diesel daar gaat hij mooi van blinken en het is ook nog goedkoop ook.
Geplaatst: zo 22 okt, 2006 16:37
door wally
diesel stinkt zo. gewoon siliconen spray. gaat ie ook van glimmen. haal je bij de action voor een euro.
Geplaatst: za 10 feb, 2007 21:04
door Timmy@kawasaki
Maar de bougie MOET juist bruin zijn (Koffie met melk)
-->Zwart : dan is u mengsel te rijk (Heb wel vermogenverlies maar geen schade aan u motor)
-->Wit/grijs: dan is u mengsel te arm (Deze kleur komt door het afslijten van u cilinder en u zuigerveren)
Daarom is het beter dat je u carburator laat afstellen als je er weinig of niets van kent!
En i.v.m. teveel olie in u carter: eigenlijk is dit ook niet goed, want zo wordt u cilinder MINDER gesmeerd.
Als de zuiger van u 4-takt naar omhoog gaat wordt u cilinder gesmeert door opspattende olie (spatsmering), door een teveel aan olie spat deze minder op. Bij een 4-takt komt het benzine mengels langs de bovenkant van u zuiger (Anders spoelt u oliefilm weg). Bij een 2-takt komt de olie samen met u benzine mengels onder u zuiger, waardoor de cilinderwand wordt gesmeerd. Daardoor heeft een 2-takt het voordeel te hebben in welke stand ook te draaien. Men mag hem zelf onderste boven doen draaien.
--> olie altijd bijvullen tot maximum.
Ik heb een KFX 400 (=Zelfde motor of een Z400) en hierbij moet je u oliedop/baguet er niet indraaien om het peil te controleren.
Groetjes Timmy
PS zou mijn voorbocht willen spuiten met Verf die tegen de hitte kan! Iemand ervaring mee? naar het schijnt moet je deze inbakken op 190°...
Iemand een antwoord of een reactie op mijn uitleg laat maar komen...
Geplaatst: do 27 dec, 2007 23:02
door hennek
Ik heb toch nog even een vraag!
Mij is altijd aangeleerd dat je motoren met Dry-sump smering met warme en DRAAIENDE motor moet controleren.
Volgens jullie en ook mijn users manual moet ik mijn Raptor 660 met stilstaande motor controleren.
Volgens de user manual van Honda, moet je een Honda TRX 400 ex met draaiende motor contoleren.
Waarom moet je de Yamaha met stilstaande motor controleren? (Ik contoleer volgens boekje, maar wil graag weten waarom)
(Bij een Porsche 911 met dry sump is het ook met draaiende motor)