nokkenassen Z400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

standaard heeft de Z 32pk en de honda 400ex rond de 27-28pk.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Jamaar is dat op het achterwiel of aan de krank :!:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik denk op de achterwielen, anders zouden ze nog minder hebben :?: ik ga straks eens kijken op die grafieken van yoshimura.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Hanzie schreef:ik denk op de achterwielen, anders zouden ze nog minder hebben :?: ik ga straks eens kijken op die grafieken van yoshimura.
Bij de quads op de achterwielen, het zijn die 2 andere waar ik aan twijfel.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Hanzie schreef:ik denk op de achterwielen, anders zouden ze nog minder hebben :?: ik ga straks eens kijken op die grafieken van yoshimura.
aan de cranck meet men meer vermogen, omdat de verliezen mbt de tandwielkast en de ketting niet zijn meegerekend.

Hangt er dan ook nog van af of ze SAE of DIN vermogensschalen gebruiken. SAE is het vermogen van de motor vermeerderd met het vermogen dat nodig is om al de "randsystemen" van de motor aan te drijven zoals de waterpomp, oliepomp, alternator, ...
DIN zou hetgeen dat er effectief uitkomt moeten zijn.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja dat bedoel ik juist, als dat gemeten was op de cranck, zouden ze nog minder pk's op de achterwielen hebben... dus dat zullen de pk's op de achterwielen zijn.

bij die super motards weet ik het niet.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Ja da zou dan idd nogal raar zijn :?

Maar wat telt is het verschil tss gemod en niet gemod, gemeten op dezelfde testbank. Maja je kan moeilijk telkens naar iemand met een testbank rijden :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

32 Pk op het achterwiel dat valt nog mee.

Die PK waarde die ik weergaf was op de krukas. Meestal als je waarde in technische fiches vindt zijn het krukas PK. Behalve Ducati die geven altijd achterwiel PK weer

Dus 40 pk krukas zal waarschijnlijk overeen komen met een 32PK om het achterwiel :?: .

Ik ken iemand met een Supermotard DRZ-400E en hij gaat wat mods (airbox en uitlaat )doen en hem laten testen op een bank, dan weten we meteen hoeveel pk je uit een Z-400 kan krijgen zonder bigbore en dergelijke.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

heb info gekregen,

maareuh ik las just op z400central dat het eigenlijk niet veel uitmaakt dat ge ze alletwee vervangt, maar eigenlijk het verschil in de nokkenassen van de inlaat zit. dus nu is de vraag: is de nokkenas van de uitlaat het geld dan wel waard?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

inderdaad, dat zeggen de meesten toch.

Op de Hotcams website staat ook:
for trailriding we recommend only the intake cam, for MX racing we recommend both cams.

Maw, voor MX, als je het onderste uit de kan wil halen, dan steek je ze best alletwee, maar het effect van die eerste is al heel ruim.

Het ambetante is dat je het maar kan weten als je ze alletwee koopt.


Maar goed, dit gaat over hotcams. Kweet niet welke jij gevonden hebt, via Suzuki dus ik vermoed Yoshi.
Dus daarom: informeer eerst eens goed!

For $150 you can purchase a new DRZ400E intake cam, and for $200 the exhaust cam. These cams will give you more power over the entire power band.

Another option is the White Brothers intake cam. It is a regrind of the DRZ400E/Kick cam. It will give you more power through a timing change. The White Brothers intake cam is $400 and they will give you back $125 if you mail in your intake cam, for a final price of $275.

Yoshimura makes a set of billet cams and an ignition module for the DRZ. Yoshimura designed the DRZ engine and they have put in the time and research to find out what works the best. This will set you back $700.


nog es een bevestiging van dat laatste:
Yoshimura is expecting to have a Cam, CDI, and Valve spring kit available by July sometime. Tentative price for this kit is $730.00

Dus for best effect is die laatste waarschijnlijk aan te raden. Heel hoge prijs (niet vergeten om te rekenen naar euro), maar CDI en co is inbegrepen.

Voor goed effect en betaalbaarheid zou ik kiezen voor optie 1: de drz-e intake cam. Later kan je dan nog altijd die 2e steken, maar kzou liever sparen voor een yoshi uitlaat of zo, das mijn persoonlijke mening.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Hanzie, ik denk dat bezig bent met een verkeerde stap in uw tuning. Zoals je ook ziet op de site van gtthunder zou je nu eerst een andere uitlaat moeten steken en dan pas nokkenas, 11000 rev box en als laatste stap als je die nog wil doen een andere carburator.

Yoshi 10.000 rev box kost 300 €, 11.000 rev box 375 €, 11.000 box kan enkel als er andere nokkenassens gestoken worden.

Moet prijs nog opvragen van de nokkenassen.

Yoshi heeft ook een 450 kit met piston, cams en cdi,... :lol: :twisted:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

idd ...ik moet nikolas hier gelijk in geven ...

Eerst een ander uitlaat met k&n
Daarna nokkenassen met cdi
en dan andere carbu samen met hogedrukpiston
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja... jullie hebben wel gelijk.

zeker BEIDE nokkenassen kopen is een beetje absurd denk ik, nu heb ik juist gelezen dat de exhaust nokkenas niet zo geweldig veel verschil gaat maken, maar dat de intake cam het meeste doet, ook met een standaard motor.

de uitlaat komt tegen de zomer denk ik.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie