Pagina 4 van 4

Geplaatst: vr 02 jan, 2004 22:50
door Hanzie
standaard heeft de Z 32pk en de honda 400ex rond de 27-28pk.

Geplaatst: za 03 jan, 2004 00:33
door Teunie
Jamaar is dat op het achterwiel of aan de krank :!:

Geplaatst: za 03 jan, 2004 00:34
door Hanzie
ik denk op de achterwielen, anders zouden ze nog minder hebben :?: ik ga straks eens kijken op die grafieken van yoshimura.

Geplaatst: za 03 jan, 2004 00:36
door Teunie
Hanzie schreef:ik denk op de achterwielen, anders zouden ze nog minder hebben :?: ik ga straks eens kijken op die grafieken van yoshimura.
Bij de quads op de achterwielen, het zijn die 2 andere waar ik aan twijfel.

Geplaatst: za 03 jan, 2004 09:36
door Fré
Hanzie schreef:ik denk op de achterwielen, anders zouden ze nog minder hebben :?: ik ga straks eens kijken op die grafieken van yoshimura.
aan de cranck meet men meer vermogen, omdat de verliezen mbt de tandwielkast en de ketting niet zijn meegerekend.

Hangt er dan ook nog van af of ze SAE of DIN vermogensschalen gebruiken. SAE is het vermogen van de motor vermeerderd met het vermogen dat nodig is om al de "randsystemen" van de motor aan te drijven zoals de waterpomp, oliepomp, alternator, ...
DIN zou hetgeen dat er effectief uitkomt moeten zijn.

Geplaatst: za 03 jan, 2004 11:00
door Hanzie
ja dat bedoel ik juist, als dat gemeten was op de cranck, zouden ze nog minder pk's op de achterwielen hebben... dus dat zullen de pk's op de achterwielen zijn.

bij die super motards weet ik het niet.

Geplaatst: za 03 jan, 2004 11:08
door Fré
Ja da zou dan idd nogal raar zijn :?

Maar wat telt is het verschil tss gemod en niet gemod, gemeten op dezelfde testbank. Maja je kan moeilijk telkens naar iemand met een testbank rijden :)

Geplaatst: za 03 jan, 2004 14:12
door Bartie
32 Pk op het achterwiel dat valt nog mee.

Die PK waarde die ik weergaf was op de krukas. Meestal als je waarde in technische fiches vindt zijn het krukas PK. Behalve Ducati die geven altijd achterwiel PK weer

Dus 40 pk krukas zal waarschijnlijk overeen komen met een 32PK om het achterwiel :?: .

Ik ken iemand met een Supermotard DRZ-400E en hij gaat wat mods (airbox en uitlaat )doen en hem laten testen op een bank, dan weten we meteen hoeveel pk je uit een Z-400 kan krijgen zonder bigbore en dergelijke.

Geplaatst: wo 14 jan, 2004 07:52
door Hanzie
heb info gekregen,

maareuh ik las just op z400central dat het eigenlijk niet veel uitmaakt dat ge ze alletwee vervangt, maar eigenlijk het verschil in de nokkenassen van de inlaat zit. dus nu is de vraag: is de nokkenas van de uitlaat het geld dan wel waard?

Geplaatst: wo 14 jan, 2004 08:47
door Fré
inderdaad, dat zeggen de meesten toch.

Op de Hotcams website staat ook:
for trailriding we recommend only the intake cam, for MX racing we recommend both cams.

Maw, voor MX, als je het onderste uit de kan wil halen, dan steek je ze best alletwee, maar het effect van die eerste is al heel ruim.

Het ambetante is dat je het maar kan weten als je ze alletwee koopt.


Maar goed, dit gaat over hotcams. Kweet niet welke jij gevonden hebt, via Suzuki dus ik vermoed Yoshi.
Dus daarom: informeer eerst eens goed!

For $150 you can purchase a new DRZ400E intake cam, and for $200 the exhaust cam. These cams will give you more power over the entire power band.

Another option is the White Brothers intake cam. It is a regrind of the DRZ400E/Kick cam. It will give you more power through a timing change. The White Brothers intake cam is $400 and they will give you back $125 if you mail in your intake cam, for a final price of $275.

Yoshimura makes a set of billet cams and an ignition module for the DRZ. Yoshimura designed the DRZ engine and they have put in the time and research to find out what works the best. This will set you back $700.


nog es een bevestiging van dat laatste:
Yoshimura is expecting to have a Cam, CDI, and Valve spring kit available by July sometime. Tentative price for this kit is $730.00

Dus for best effect is die laatste waarschijnlijk aan te raden. Heel hoge prijs (niet vergeten om te rekenen naar euro), maar CDI en co is inbegrepen.

Voor goed effect en betaalbaarheid zou ik kiezen voor optie 1: de drz-e intake cam. Later kan je dan nog altijd die 2e steken, maar kzou liever sparen voor een yoshi uitlaat of zo, das mijn persoonlijke mening.

Geplaatst: wo 14 jan, 2004 08:52
door Fré

Geplaatst: wo 14 jan, 2004 10:27
door No Limit W-tec
Hanzie, ik denk dat bezig bent met een verkeerde stap in uw tuning. Zoals je ook ziet op de site van gtthunder zou je nu eerst een andere uitlaat moeten steken en dan pas nokkenas, 11000 rev box en als laatste stap als je die nog wil doen een andere carburator.

Yoshi 10.000 rev box kost 300 €, 11.000 rev box 375 €, 11.000 box kan enkel als er andere nokkenassens gestoken worden.

Moet prijs nog opvragen van de nokkenassen.

Yoshi heeft ook een 450 kit met piston, cams en cdi,... :lol: :twisted:

Geplaatst: wo 14 jan, 2004 11:32
door B@ckBone
idd ...ik moet nikolas hier gelijk in geven ...

Eerst een ander uitlaat met k&n
Daarna nokkenassen met cdi
en dan andere carbu samen met hogedrukpiston

Geplaatst: wo 14 jan, 2004 12:47
door Hanzie
ja... jullie hebben wel gelijk.

zeker BEIDE nokkenassen kopen is een beetje absurd denk ik, nu heb ik juist gelezen dat de exhaust nokkenas niet zo geweldig veel verschil gaat maken, maar dat de intake cam het meeste doet, ook met een standaard motor.

de uitlaat komt tegen de zomer denk ik.