dat klopt dan ook weer niet want als je een grotere sproeier erin zet krijgt ie ook meer olie
dus de enige oplossing zou minder smeren zijn
ja, dat klopt wel, uuuuh:
het gaat om verhouding lucht (zuurstof) tov opgezogen mengsel (door sproeiermaat).
(ongeveer) ideale verhouding is 14.2 (lucht/zuurstof) op 1 deel mengsel.(bla, bla bla enz )
(iets verschuiving van motor tot motor, maar ongeveer)
dus: 1:30 (3.3%) smeren geeft een iets armere verbranding tov 1: 40 (2.5%) er zit dus 0.8 % meer benzine per mengsel deel in 1:40 dan 1:30.
kortom bij 1:30 is de verbranding sneller kompleet dan 1:40
daarom zou je (puur theoretisch) iets omhoog moeten met je sproeiering, niet veel maar een beetje.
het gaat (wel en niet) niet om de olie, die smeert alleen maar, maar het gaat om de brandstof
teveel lucht tov van brandstof = arm en indien net te arm detoneren, lang genoeg doorrijden eindigt in een mooi gat in de zuiger
ja, ik weet het ook niet meer hoor, ik doe dit nog niet zo lang
probeer het eens uit geintje
maar volgens mij neem je me in de maling en weet je het zelf net zo goed (of slecht)
Ik zie dat je al aan je project bezig bent, wat de smering betreft 1:30 smeren en even het schroefje van de carburateur als je op de quad zit rechts dichtdraaien en dan 2 slagen los zetten. Als je dit hebt gedaan moet je quad in 1 keer trappen starten.
Bij het starten tot aan de compressie drukken en dan 1 klikje doortikken dan start hij gelijk en heb je ook geen last van terugslag.
En regelmatig je vliegwiel moer controleren en letten op speling van het spietje, deze wil door de klappen wel eens doorslaan.
Succes met de wederopbouw van de lt500r.
Ik zie dat je al aan je project bezig bent, wat de smering betreft 1:30 smeren en even het schroefje van de carburateur als je op de quad zit rechts dichtdraaien en dan 2 slagen los zetten. Als je dit hebt gedaan moet je quad in 1 keer trappen starten.
Bij het starten tot aan de compressie drukken en dan 1 klikje doortikken dan start hij gelijk en heb je ook geen last van terugslag.
En regelmatig je vliegwiel moer controleren en letten op speling van het spietje, deze wil door de klappen wel eens doorslaan.
Succes met de wederopbouw van de lt500r.
heey johhny
zou het helpen als ik die moer met locktite vast zet?
dat doe ik denk ik ook met alle buitjes van de bloksteunen want die kwamen gistere na 1 rondje ook al los
Nee je moer nooit met loctite vastzetten die vloeistof kruipt ook onder je vliegwiel, als je die dan wilt verwijderen gaat het moeilijk worden.
Gewoon kijken of er een sluitring onder zit en of deze vernieuwen.
Hij ging bij mij elke wedstrijd wat loszitten, dan gewoon weer vastzetten en hij kan weer een wedstrijd mee.
Dit was wel met de getunede cylinder ik neem aan dat die bij jou er ook opzit. Dit kun je zo nazien als je de uitlaatbocht verwijderd en het brugje tussen de uitlaatpoort verwijderd is.
En dan denk ik dat de spoelpoorten ook zijn aangepast.
En met het schroefje van de carb bedoel ik niet het schroefje met de veer maar die andere lucht brandstof.
hahaha johnny ik kon het niet laten om toch nog ff naar die uitlaat poort te kijken.
er zit dus inderdaad geen brugje meer in dus het is waarschijnlijk toch zo'n getunede cilinder met 80pk
ik zag trouwens dat er op marktplaats ook nog een te koop staat.
een suzuki lt250r met een lt500r blok erin.
helemaal gerestaureerd en echt in super staat voor 4500euro
Nee je moer nooit met loctite vastzetten die vloeistof kruipt ook onder je vliegwiel, als je die dan wilt verwijderen gaat het moeilijk worden.
Gewoon kijken of er een sluitring onder zit en of deze vernieuwen.
Hij ging bij mij elke wedstrijd wat loszitten, dan gewoon weer vastzetten en hij kan weer een wedstrijd mee.
Dit was wel met de getunede cylinder ik neem aan dat die bij jou er ook opzit. Dit kun je zo nazien als je de uitlaatbocht verwijderd en het brugje tussen de uitlaatpoort verwijderd is.
En dan denk ik dat de spoelpoorten ook zijn aangepast.
En met het schroefje van de carb bedoel ik niet het schroefje met de veer maar die andere lucht brandstof.
Brugje tussen de uitlaatpoort weggehaald? dus van 2 gaten 1 gat gemaakt? Zo ja bestel dan maar snel zuigers want meestal gaan de zuigerveren dan onwijs happen in de poort, en waarom houd niet gewoon een vlinderpoort die zijn veel sneller te maken dan 1 poort.
het is nu wel 1 gat maar ik ben maar hobby rijder he
k heb het daar met johhny al over gehad + deze quad knap ik op daar rijd ik een paar keer mee en dan verkoop k em weer
oowjaa kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik die klote voorremmen moet ontluchten? ik krijg het niet voor elkaar en ik denk dat ik ze hard nodig ga hebben
Dan alles weer monteren, ontluchtingsnippel losdraaien eerst ene kant olie in het reservoir, wachten tot olie uit het ontluchtingsnippel komt dan ontluchtingsnippel dichtdraaien.
Zo ook de andere kant doen.
Dan voorrem inknijpen tot je wat druk krijgt. Dit kun je het beste met 2 man doen.
Voorrem vasthouden en ontluchtingsnippel iets loszetten en als je voorrem onderin zit weer dichtdraaien, net zo lang doorgaan tot er geen luchtbelletjes meer uitkomen. Dan de andere kant hetzelfde doen.
En als alles goed is heb je dan volledige druk.
ja, klopt goedkope versie en die is plastic
maar er zitten geen meters op en dan vind ik het weer niks, goed gereedschap mag geld kosten en ik ga voor het bling bling gehalte
Ik heb m'n remmen nu bijna ontlucht en k ga deze week mijn andere banden ook op velg zetten.
De achter veer ga ik wat zachter zetten zodat hij niet helemaal op z'n eind staat want ik vind hem eigelijk toch wel een beetje te hoog.
De quad heeft nu de neiging om over te hellen in de bocht en dat is niet zo fijn.
K heb vandaag en gistere nog gereden en het is toch iedere keer weer een hele beleving vooral omdat het toch echt je eigen machine is.
Vandaag heb k m'n moeder ook zo ver gekregen dat ze mee het stoffige veld op kwam om fotos te maken die ik in de loop van de dag zal plaatsen.