Uitlaat z400
Als je nog niets verandert hebt op motor gebied ben je waarschijnlijk beter af met een slip-on (is bewezen dat je dan meer koppel krijgt als standaard) dan een full system, ALS je standaard header tenminste niet teveel tegenhoudt.
Als je bijv naar een Raptor kijkt dan doet de slip-on niet veel af en moet je echt voor een full system gaan. Denk dat bij de Z de slip-on al een groot verschil maakt.
De stock demper van bijv de Honda zorgde bij mij voor een hogere top, terwijl de rino zorgt voor meer koppel onderin.
Wat je jetting betreft vind ik het nog steeds vreemd, kan me bijna niet voorstellen dat ie zo weinig benzine nodig heeft met zulke mods. Maargoed ieder zn eigen setup he.
Jetting is gewoon de bepalende factor, wil je echt verschil merken dan moet je gewoon correct jetten. Ik heb in het begin dankzij Barbaix met slechte jetting rondgereden. Na een mainjet van 5maten groter was er pas een merkbaar verschil t.o.v. de originele demper.
Als je bijv naar een Raptor kijkt dan doet de slip-on niet veel af en moet je echt voor een full system gaan. Denk dat bij de Z de slip-on al een groot verschil maakt.
De stock demper van bijv de Honda zorgde bij mij voor een hogere top, terwijl de rino zorgt voor meer koppel onderin.
Wat je jetting betreft vind ik het nog steeds vreemd, kan me bijna niet voorstellen dat ie zo weinig benzine nodig heeft met zulke mods. Maargoed ieder zn eigen setup he.
Jetting is gewoon de bepalende factor, wil je echt verschil merken dan moet je gewoon correct jetten. Ik heb in het begin dankzij Barbaix met slechte jetting rondgereden. Na een mainjet van 5maten groter was er pas een merkbaar verschil t.o.v. de originele demper.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
TEn eerste Hanzie bij een blaster is het 2 takt en dit heeft niks te maken met 4 takt 
Ik heb hierjuist de stock uitlaat geprobeert en tot mijn verbazing rijd die beter bijna zelfde koppel onderin en betere mid en top en de klank is heel diep vind zelf mooier dan de cross lawaai.
Ik ga toch nog vanalles proberen qua jetting en laat wel iets weten.
We kunnen het in de lente eens testen als we met zen 4 eens ergens rijden goed
Ik denk dat ik een omgekeerde carburateur heb, wil niets zuipen
Ik heb hierjuist de stock uitlaat geprobeert en tot mijn verbazing rijd die beter bijna zelfde koppel onderin en betere mid en top en de klank is heel diep vind zelf mooier dan de cross lawaai.
Ik ga toch nog vanalles proberen qua jetting en laat wel iets weten.
We kunnen het in de lente eens testen als we met zen 4 eens ergens rijden goed
Ik denk dat ik een omgekeerde carburateur heb, wil niets zuipen
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
fmf is een bekend merk, zal gewoon wat meer aan de hand zijn dan alleen de jetting...Mika schreef:Ik vind het gewoon stom van met de standaard uitlaat te blijven zitten, die 440 kit zal zeker duurder zijn geweest dan een full system van eender wel bekend merk. De normale weg is volgens mij nog altijd eerst filter en uitlaat, en dan de rest
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
jawel idd de standaard geeft me meer koppel FMF had een opening van bijna 40mm rond achter en dat is teveel en je hebt bijna geen tegendruk in je uitlaat waardoor je veel meer top krijgt met alles onder minder.
En geeft toe wanneer zit je echt constant op volle toeren te rijden, het is geen baanmachine en denk dat er veel hier mis zijn dar constant over uitlaten zitten jammeren ,maakt veel lawaai maar winst pffff.
Tja, ik voel echt verschil, en btw ik heb nu mijn 42 pilot terug in gezet en werkt met de standaard uitlaat en met de powercore4 alleen maar pruttelen enzo.
Herb veel betere verbranding nu door die tegendruk.
Een motor dat niet van zijn eigen de lucht/benzine kan regelen heeft tegendruk nodig om correct te werken en dat is bewezen.
Dat is gewoon veel geld en verkoop die uitlaten buiten zoals Yoshimura enzo maar daar zit weer aan 500euro die uitlaten hebben ook wat tegendruk niet zoals die goedkope recht uitlaten die veel lawaai maken en precies beter optrekken in low end en voor de rest niks.
Sorry ik ben deze nu aan het ervaren en dit is het resultaat.
Elke uitlaat pilot, maintjet en needle veranderd en stock blijft beter.
En geeft toe wanneer zit je echt constant op volle toeren te rijden, het is geen baanmachine en denk dat er veel hier mis zijn dar constant over uitlaten zitten jammeren ,maakt veel lawaai maar winst pffff.
Tja, ik voel echt verschil, en btw ik heb nu mijn 42 pilot terug in gezet en werkt met de standaard uitlaat en met de powercore4 alleen maar pruttelen enzo.
Herb veel betere verbranding nu door die tegendruk.
Een motor dat niet van zijn eigen de lucht/benzine kan regelen heeft tegendruk nodig om correct te werken en dat is bewezen.
Dat is gewoon veel geld en verkoop die uitlaten buiten zoals Yoshimura enzo maar daar zit weer aan 500euro die uitlaten hebben ook wat tegendruk niet zoals die goedkope recht uitlaten die veel lawaai maken en precies beter optrekken in low end en voor de rest niks.
Sorry ik ben deze nu aan het ervaren en dit is het resultaat.
Elke uitlaat pilot, maintjet en needle veranderd en stock blijft beter.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
internet:
Contrary to common popular belief, a larger exhaust does not always result in better engine performance. There are situations where an engine could loose low-end torque from "too little" backpressure. I know it seems counter-intuitive to think that an engine actually needs a certain amount of backpressure but here's why. Most engines are set up from the factory for a certain level of backpressure. Changing the exhaust can create a situation where the cam has too much overlap for the RPM range it's being driven in. In that case, the incoming fuel/air will come in the intake valve, only to have part of it sucked straight out the exhaust valve without getting burned! Obviously, engine power will suffer if it doesn't get a full fuel charge to burn. Proper backpressure will prevent this. So will choosing a more appropriate cam for your RPM range, however
Contrary to common popular belief, a larger exhaust does not always result in better engine performance. There are situations where an engine could loose low-end torque from "too little" backpressure. I know it seems counter-intuitive to think that an engine actually needs a certain amount of backpressure but here's why. Most engines are set up from the factory for a certain level of backpressure. Changing the exhaust can create a situation where the cam has too much overlap for the RPM range it's being driven in. In that case, the incoming fuel/air will come in the intake valve, only to have part of it sucked straight out the exhaust valve without getting burned! Obviously, engine power will suffer if it doesn't get a full fuel charge to burn. Proper backpressure will prevent this. So will choosing a more appropriate cam for your RPM range, however
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Daaruit kan je nog altijd niet zomaar besluiten dat je vermogensverlies hebt doordat de fmf een groter gat heeft dan de stock uitlaat.Hellracer schreef:Contrary to common popular belief, a larger exhaust does not always result in better engine performance.
Het verhaal over jouw pijp is wel merkwaardig, van een dergelijk geval heb ik nog nooit gehoord
Zeg Kenny, heb je dat eindwerk over die uitlaten nog?
White LTZ-450 - powered by MSD -
stukken beter nu met 42 pilot en 170 main, die 170 is juist teveel denk ik maar die 42 is de max tov 38, maar ja via deze uitlaat kan ik eindelijk jetten.
Raar die FMF zal dan toch bucht zijn ga hem verkopen voor 75euro pfff moet hem gewoon vooraan nieuwe rivets in.
yoehhh
Timbo, ne 4takt 1000cc is genoeg denk ik
Raar die FMF zal dan toch bucht zijn ga hem verkopen voor 75euro pfff moet hem gewoon vooraan nieuwe rivets in.
yoehhh
Timbo, ne 4takt 1000cc is genoeg denk ik
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!


