Pagina 4 van 6
Geplaatst: ma 12 apr, 2004 19:34
door bart
ok bedankt ik zal em morgen nog eens opendoen
Geplaatst: vr 16 apr, 2004 21:25
door bart
vandaag zwaar klote,ben wat gaan rijden bij ons in de buurt bij een waterplas en je voelt em al aan komen 't was wat dieper als ik had gedagt kom in een kuil quad verdwijnt 40 cm onder water ,snel motor stil gezet en er vanaf gestapt en em uit het water getrokken,eenmaal op de kant zat er geen beweging meer in de kickstarter dus ik vreesde al het ergste ook omdat m'n luchtfilterbak vol water stond de quad naar huis geduwd (1,5) kilometer thuis de quad rechtop gezet om het water er uit te laten lopen en na een goed uur er nog een s naar gekeken en de kick zit weer wat beweging in maar de compressie lijkt minder als normaal, quad wil wel starten maar de gaskabel blijft nu hangen,al met al is het zwaar kl#$%te wat zou er nu beschadigt kunnen zijn en wat moet ik nu als reperatie uitvoeren,alle tips zijn welkom.
alvast bedankt;
bart

Geplaatst: vr 16 apr, 2004 23:21
door Skicks
mijn gas bleef ook wel eens vast steken, maa dit kwam omdat er een klein beetje zand in mn carb gekomen was... gewoon de carb eruit en goed afspoelen en afdrogen, dan is ie zoals nieuw!!
Geplaatst: vr 16 apr, 2004 23:28
door Ralph
Maak je carberateur even open om te kijken of er geen vuil in zit.
Luchtfilter er af, schoonmaken en opnieuw insmeren met K&N olie. Outerwear ook goed schoonmaken.
Laat alle olie er uit lopen, doe er wat nieuwe in, rij dit goed warm en vervang dit weer.
Dan heb je alles gehad denk ik....
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 17:30
door bart
heb vandaag samen met achterbuurman de quad eens grondig onder handen genomen en alles open/eraf gesleuteld droog gemaakt en zuiver gemaakt,niet te geloven waar je water overal tegenkomt en in welke hoeveel heden,de quad lag bijna op z'n kop en nog liep er overal water uit
alles droog gemaakt en gepoest de hele boel weer in elkaar gesleuteld de
versnellingsbakolie en de 2-takt olie eraf gelaten ververst en toen het moment om de quad te starten:na een keer of tien starten sloeg ie aan
heb er een stukje mee gereden en merk er niets meer van dat ie heeft leren zwemmen

maar zijn er nog punten die ik de komende tijd nog in de gaten moet houden?
alvast bedankt;
bart
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 17:35
door Drive a Z
Heb je toch geluk gehad dat je geen water in je cilinder hebt gehad hoor
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 17:36
door bart
je wilt niet weten wat daar uitgekomen is

Geplaatst: zo 18 apr, 2004 19:56
door Ralph
Heb je wel goede olie in het blok gedaan? Verder is er niet veel wat er mis kan gaan denk ik. Waar zo'n Blaster allemaal tegen kan is wonderbaarlijk

Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:04
door bart
ja ik heb er de olie ingedaan die me aangeraden is maar voor alle zekerheid laat ik deze binnenkort weer af en doe ik er weer nieuwe in.
wat is een goede 2-t olie eigenlijk
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:07
door Ralph
Ik gooide er altijd Castrol TT ofzoiets in, ik moet nu zelf mengen.
Voor olie in het blok is mij Bel Ray 80W Gear saver aangeraden door Mark.
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:10
door bart
hoe komt het dat je zelf moet gaan mengen?
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:12
door Ralph
Ik vertrouw m'n olie pomp niet meer na dat hij m'n zuiger is gaan verbranden.
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:15
door bart
maar is er geen manier om te controleren of ie z'n werk wel of niet doet ?
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:19
door Ralph
Nee dat weet je nooit, dat is de reden waarom de meesten hem er af halen.
Je kan een klein buisje met olie meenemen. 0,14 liter is al genoeg voor een volle tank, dan smeer je 1:40. Als je tank leeg is en je gaat naar een benzine station, buisje olie er in mikken, slang er in en flink heen en weer halen zodat het goed mengt.
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 20:22
door Rik350
of 0.25 liter op een jerrycan van 10 liter of 0,5 op eentje van 20 of 0,625 op 25 liter. enz enz