Pagina 4 van 11
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 14:52
door Twan #33
Vandaag begonnen van plaatsen swing-arm
Zo zag het uit
swing-arm eronderuit
En toen de nieuwe eronder
vanavond als het allemaal klaar is
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 15:45
door Vincenzo
da ziet er zeer deftig uit he kerel ben benieuwd naar de rest ervan
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 18:47
door Twan #33
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 19:13
door kane
echt sjiek ze
wanneer plaats je de A-armen ?
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 20:14
door Twan #33
als ik veren heb
Geplaatst: ma 15 jan, 2007 17:50
door Fré
Das een long travel achterbrug zeker (gelet op scharnierpunt linkage)? Ik dacht al zoiets van toen ik ze eerst zag, maar nu ben ik bijna zeker, hij staat vanachter behoorlijk hoog niet?
Ik ben er nog niet uit welke achterveer je dan nodig hebt, zal je eens moeten opzoeken.
kijk maar, Houser heeft ook zo een brug, standard en long travel (verschuiven scharnierpunt ipv spelen met linkage):
Nog iets: je moet je carrier met de excentrische boring naar onder weg draaien, niet naar boven. Anders ligt je swinger nog dichter tegen de grond, en bovendien kan je niet aan je smeernippel.
Geplaatst: ma 15 jan, 2007 19:07
door Twan #33
hey fre
Ja LT achterbrug hmmm
Wat me wel opviel bij montage is dat we de linkage om hebben moeten draaien omdat de smeernippel tegen de veer aan kwam.
Echt hoog staat hij volgens mij niet, wat is de stnd hoogte tot de grabbar?
Geplaatst: ma 15 jan, 2007 20:28
door Sg6
op site van lsr staan er geen LT achterbruggen enkel langere achterbruggen.
Geplaatst: ma 15 jan, 2007 21:03
door Fré
Sg6 schreef:op site van lsr staan er geen LT achterbruggen enkel langere achterbruggen.
websites zijn geen bijbels e
@twan: idd, verhogen en verplaatsen van linkage, daar kan je LT mee maken. Je zal misschien een zero preload veer moeten zoeken.
Maar wacht, trek eerst eens een foto van de achterkant, dan kunnen we al iets zien.
Geplaatst: ma 15 jan, 2007 21:23
door Sg6
Fré schreef:
websites zijn geen bijbels e
al eens de bijbel gelezen
Geplaatst: ma 15 jan, 2007 21:31
door Twan #33
Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:51
door Fré
Zero preload zorgt ervoor dat je een schokdemper hebt waarvan de veer in het begin zeer weinig weerstand geeft, en je quad dus lager zakt.
Een soort extreme trap van progressiviteit met andere woorden.
Of anders uitgelegd: stel je draait bij je gewone schokdemper de preloadringen helemaal naar boven, zodat je rijhoogte afneemt. Op een bepaald moment staat je veer niet meer onder spanning als je de quad opheft. Wel, die kleine veer zorgt ervoor dat die spanning blijft zodat het geen kwaad kan om die preloadring meer omhoog te draaien, zodat je de rijhoogte alsnog kan laten zakken.
Je quad ziet er redelijk hoog uit. Iemand die een standaard quad kan nameten? Maar ik heb metingen/foto's nodig terwijl de krik er vanonder is.
Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:57
door Twan #33
daat zit volgens mij niet zo veel in, kan hem op moment niet laten zakken hij mist 1 voorwiel vanwege plaatsen a-armen,
@ fre: moet u teleurstellen maar LSR maakt geen LT swing-arms
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 21:12
door Twan #33
Geplaatst: di 30 jan, 2007 00:05
door Twan #33
Nieuw achterveertje van reiger + MSD linkage alleen nog even proper maken
+ nieuwe voor veertjes besteld ELKA elites
zo geplaats
Nu ben ik nog opzoek naar van die rubberen gevallen waar je de piggyback in kan hangen.
[/list]