peterrrrr schreef:ik zou zon stuur van vls halen, met van die rubbers, maat van me heeft een eml 500, kon er niet fatsoenlijk op rijden door die trillingen
ik kan het me nog steeds niet voorstellen,
dat een blok zoveel meer trilt in een quad als in een crossmotor.
zo eigenwijs als ik ben, ga ik het zelf wel ondervinde.
en als het echt zo erg is, zulle er vast wel maatregele voor te treffen zijn
Ik heb tijdje met KTM 560 gereden, maar trilt als de ziekte, je krijgt er verlamde poten van zo erg. Na de eerste wedstrijd kon ik mijn hand niet meer in een vuist doen omdat me vingers toen zo`n beetje gekneusd waren. Na een tijdje ging het wel beter in het zand maar op harde banen is het nog veel moeilijker. Laatst reed ik op een viertakt daar kan je gewoon 2x langer op volhouden en ging ik ook sneller.
In het begin had ik VLS stuur, goed tegen de trillingen, later Trailtech, daardoor trilde die wat meer maar vond ik fijnere zithouding.
En dan hebben mij al een paar mensen verteld dat je ofwel een ktm blok ofwel een kawasaki kx500 blok moet gebruiken omdat het veel minder trilt dan een cr500 blok.
Dus je weet wat je te wachten staat...
Quadzillaboy schreef:En dan hebben mij al een paar mensen verteld dat je ofwel een ktm blok ofwel een kawasaki kx500 blok moet gebruiken omdat het veel minder trilt dan een cr500 blok.
Dus je weet wat je te wachten staat...
inderdaad.
een kx500 blok is beter uitgebalanceerd dan een honda daarom trilt ie minder.
draait ook meer toeren en heeft iets meer PK's.
sweet !
ik ben echt benieuwd wat je er van gaat maken.
Een CR500 onder een blaster, dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Dat kicken zal wel meevallen. Als je de afstelling heel goed zet zal hij praktisch niet terugstampen en ook snel starten. En anders zal je dat wel voelen In dat geval hoop ik dat je goede crossbotten hebt