CARBU MIKUNI TM36 op HONDA TRX440!!!!

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Teunie schreef:Note: de standaardcarb van een 400ex heeft ook een acceleratiepomp, dus dit kan wel eens het grote voordeel zijn
ha! :o leve honda :shock: :lol:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

Carb doet veel meer dan uitlaat heb ik ik ondervonden met de 400Ex.
Carb geeft op de hele curve betere resultaten.

De BSR carbs zijn er gewoon om zo zuinig mogelijk te zijn plus veel te veel restricted zoals al de rest.

Mijn eerste reactie was bij de TM36 wow wat een responde echt direct en overal betere trekkracht en simpel te tunen.

Als ik geld heb steek ik de TM45 op den baja, dan is het pas een echte raket.

wat je ook kunt doen om betere response te krijgen bij de BSR carbs is de veer bovenaan in de carb enkele coils af te snijden zodat de carb vlugger opent en dus snellere reactie.
Elke Baja bezitter doet dit als hij geen andere carb wilt kopen of zonder lid wilt rijden.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Ik kan me eerlijk gezegd ook wel vinden in de stelling van Hans. Je moet toch eerst de flow hebben, voordat je van de mogelijkheid om extra brandstof te verstoken gebruik kan maken, lijkt me.

Just my 2 cents. :wink:
Daan
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

-> drz-e met standaard uitlaat en andere carb ;)

Een andere carb geeft veel meer dan alleen maar wat extra brandstof, namelijk een beter mengsel over de hele lijn

Ma we zullen wel zien, binnenkort koopt 1 van ons hier op dit forum wel zo'n carb :D
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Teunie schreef:Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
en hup even naar Goes! :lol:

nee dat zou idd goed kunnen, kweenie
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef:
Teunie schreef:Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
en hup even naar Goes! :lol:

nee dat zou idd goed kunnen, kweenie
Ga mijn procentjes moeten beginnen vragen bij Ruud...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Teunie schreef:Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
Hellracer had er geen probs mee en ne maat van mij heeft hem op nen KLX-300 gezet en had er ook geen probs mee.

Die mannen van het artikel zeggen het volgende :

Half of this LT-Z's performance gains were due to the 36mm Mikuni TM carburetor. Its idle (large, white wheel) and low-speed mixture (brass thumbscrew) are externally adjustable. Deeper within this racing-style carb, its main jet, pilot jet and needle also allow easy, intelligently designed access for simple jetting changes.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja had ik ook gelezen...het wordt steeds verleidelijker!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Zou het niet beter zijn een iets grotere carb te nemen aangezien de DRZ400E een FCR39 erop heeft zitten?

Dus ook een TM maar dan een 38 ofzo ipv 36?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Ik ga een TM 38 nemen want vanaf dat het past maak ik er dan een 440cc van met 12.1 compressie...
KFX540
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

tm 38 heeft geen acceleratiepomp dacht ik?
White LTZ-450 - powered by MSD -
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Fré schreef:tm 38 heeft geen acceleratiepomp dacht ik?
Damn, kan dat iemand bevestigen?
KFX540
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

ja ik bevestigt dat, alleen deze modellen TM36,TM40,TM42,TM45 en TM48 :)

T'is niet de grote die het doet maar de lucthverplaatsing en snelheid hiervan.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Hellracer schreef:ja ik bevestigt dat, alleen deze modellen TM36,TM40,TM42,TM45 en TM48 :)

T'is niet de grote die het doet maar de lucthverplaatsing en snelheid hiervan.
Zou je dan een tm36 aanraden met een 440cc?
of toch dan naar tm40 met acceleratiepomp gaan...
KFX540
Plaats reactie