Pagina 4 van 7

Geplaatst: wo 11 jul, 2007 16:35
door taz22
OpticalNicolas schreef:mss zit er teveel olie in je minibike... je zegt zefl een scheut... mss is er nu meer in als vroeger.
en die V-power is meer om de kop schoon te houden.
nah, met die scheut bedoel ik dat het 1:35 word

en dat olie moet er in anders loopt hij vast op binnenbanen (word het ongeveer 35 graden binnen dus hoge motortemp en weinig wind, veel lage snelheden rijden dus nog minder rijwind)

maar ja dat het alles schoon houd geloof ik wel:D
zal binnekort m'n kop er weer eens af halen, kijken hoe die er uit ziet. ook stroomt m'n carb ineens wat beter (na wat rondjes gereden te hebben, eerst zoop die de benzineslang leeg met volgas)

dus er zijn wel een hoop + punten aan v-power, maar een groot nadeel. de prijs:(

t is net wat je zelf wilt

Geplaatst: di 17 jul, 2007 16:08
door kees
Heb 98 getankt in mijn rappy 700 maar merkte toch geen verschil? Igg te weinig om er 1.56 voor te betalen:S

Geplaatst: za 21 jul, 2007 12:02
door karl
Hoi,
Heb gisteren voor het eerst eens Shell's Vpower getankt :duimlaag:
Men tank was biina leeg heb 16 liter getankt.
Na ongeveer een 15 km begon mij quad bij het afremmen op de motor te knallen.
Thuis aangekomen merkte ik dat hij stationair heel onregelmatig loopt,
toerental ging steeds op en neer.
Vanmorgen gestart alles ok,tot hij op bedrijfstemp. was daar begon het toerental weer op en af te gaan.
Tank leeggetrokken en terug 95 erin,een ritje gemaakt (25km) en hij loopt weer als de ouwe :duimhoog:
Weer iets bijgeleerd,95 is al lang goed genoeg voor men suske :idea:
grt.

Geplaatst: za 21 jul, 2007 14:11
door jancha
yep, v-power is voor motoren met meer dan hoge compressie gepaard met heel veel toeren.

Geplaatst: zo 22 jul, 2007 22:21
door DaZoe
ook 95 hier
al eens geprobeert met de 98 maar merk toch ook geen verschil hoor :D

Geplaatst: di 31 jul, 2007 21:17
door DJR
Een klopsensor heeft de 700R niet naar wat ik me herinner; dus wordt de ontsteking afgesteld op de slechtste benzine die de motor kan zien. Ontsteking kan door de ECU enkel verslechterd worden, niet vervroegd. Daar ik aanneem dat de motoren zowel voor europa als voor amerika afgesteld worden zijn de europese benzinesoorten stukken beter dan de amerikaanse. Daardoor voldoet 95 naar mijn mening, alhoewel ik er ook 98 in doe, gewoon uit zekerheid tegen het kloppen als ik langere ritten rijd en de motor goed belast. Voor de tuningmotoren met hogere compressie is echter wel 98 of nog hogere octaan aanbevolen om geen motorschade op te lopen en de gefokte paardjes alle bereid te hebben.
Ik zou zeggen: check de handleiding nog eens wat de minimum octaan is en gebruik een hogere octaanbenzine (wat in Europa steeds het geval zal zijn), en waarom dan geen 98, liever een cent meer uitgeven voor goed stuff ipv een kapot geklopte motor te hebben...

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 00:43
door Benz
98

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 11:32
door Ruff Ryder
98 en niks anders, en alleen kwaliteitsbenzine, nooit aan de witte pomp of van die ander goedkope nest, liever duwen dan goedkope benzine want dan ben je uiteindelijk toch aan t duwen...
:D

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 14:34
door L crosser
V power :duimhoog:

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 19:10
door Danny
hier ook den 98. vanaf het begin gedaan dsu ik weet niet hoe hij zou lopen op den 95 of den v-power.

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 20:56
door WJB#222
diesel :rock:


























:lol: neej enkel 98 voor mijn beest

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 21:04
door Tom#11
Bavaria? :D

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 21:05
door WJB#222
Tom#11 schreef:Bavaria? :D
tom het ging om wat je in je motor of quad gooit :p

niet in die gierput van jou zelf :D :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 21:07
door Tom#11
Oh ik vond het al raar staan op een Quadforum :D

Ik tank gewoon 95 :)

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 22:10
door sprot
Altijd 98 en altijd kwaliteitsmerk,we hebben thuis 32jaar Shell verkocht en ik moet zeggen als ge nen motor opendoet van nen auto dan ziet ge wel degelijk het verschil tussen Shell (of een ander kwaliteitsmerk) en bv "de seca van vroeger" of de jet,of eender wit produkt. :o

Den ene motor is kraakzuiver aan de kleppen,
tegen den andere hangt er een aangekoekte laag tegen :shock:

Plus dat ge er minder mee gaat verbruiken! :bier2:

Juist hetzelfde met olie,kheb in de week nog ene opengezien één en al zwarte laag verbrande olie in het kleppendeksel.
Op het einde van de rit gaat het véél meer kosten dan iets meer te betalen aan kwaliteit.

Ge hebt altijd voor uw geld :wink: