Pagina 4 van 7
Geplaatst: zo 05 aug, 2007 21:25
door Ruff Ryder
de achtervelgen en banden waren van mij, de banden schieten er niet van af , gegarandeerd niet, want die velgen hebben schoon trapkers of hoe zegt ge dat en die houden die stevig op hun plaats, zijn ook met de minste moeite erop getrokken dus dat is ook al ergens een zekerheid,
heb er zelf denk k een 500 km mee gereden en een paar keer aardig gedrift (niet zo fel dat k de banden zou beschadigen maar dat weet bert wel) en heb totaal niks te klagen over de banden, integendeel, was zeeeer tevreden van die banden, k zou ze nooit weggedaan hebben moest k niet de kans hebben gehad die van kevin raptor over te kopen,
zeer mooi resultaat bert, keep up the good work, de tandwielen zou k aanpassen naar 16 38, da bolt dan heerlijk tegen de 115 aan en trekt nog redelijk met die maat velgen, maar da maakt natuurlijk ieder voor zich uit, je kan ook een 15 36 nemen natuurlijk, ieder zijn ding, succes ermee!
Geplaatst: zo 05 aug, 2007 21:40
door Turboy6
Ikzelf rijd met 15 36 en is beter dan 16 38, waarom, omdat je dan je maanvorm vooraan voor je tandwiel nog kan leggen om het blok te beschermen moest de ketting afvliegen, met ne 16 vooraan kan dat niet meer. Mijn quad loopt met die tandwielverhouding vlot 130, dus heb je genoeg overschot om op middentoeren 100 per uur te rijden zonder dat de motor al te veel afziet.
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 02:08
door FUBAR
Ik volg de rest, heel mooie achtervelgen en banden!
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 18:30
door Ruff Ryder
Turboy6 schreef:Ikzelf rijd met 15 36 en is beter dan 16 38, waarom, omdat je dan je maanvorm vooraan voor je tandwiel nog kan leggen om het blok te beschermen moest de ketting afvliegen, met ne 16 vooraan kan dat niet meer. Mijn quad loopt met die tandwielverhouding vlot 130, dus heb je genoeg overschot om op middentoeren 100 per uur te rijden zonder dat de motor al te veel afziet.
idd maar in mij geval van de 660 waar ik ze op had liggen kon k niet kleiner gaan dan 38 dan moest k da spel veranderen waar mijn tandwiel op gemonteerd stond, dermee da k een 16 had liggen,
een 15 is zoals je zegt beter ivm dat plaatje, daar heb je helemaal gelijk in kerel!
greetz en succes ermee he bert!, ik zal je project zeker blijven volgen, greetz & respect dude!
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 19:44
door bert 700
bedankt mannen voor de reacties
ook voor de uitleg over tandwielen denk toch de 15/36 te leggen om het plezier van het rijden te houden (dus rustig toerental bij hogere snelheid)
en iets langer in vites rijden doet ook wonderen
Geplaatst: di 07 aug, 2007 11:19
door vanpee jelle
die verhouding heb ik ook ben er zeer tevreden van.
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 13:58
door bert 700
morgen nieuwe tandwielen steken dus hoop dat het goed gaat met die 15/36
bedankt allemaal voor de uitleg
grtz bert
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 14:37
door Delriva
Turboy6 schreef:Ikzelf rijd met 15 36 en is beter dan 16 38, waarom, omdat je dan je maanvorm vooraan voor je tandwiel nog kan leggen om het blok te beschermen moest de ketting afvliegen, met ne 16 vooraan kan dat niet meer. Mijn quad loopt met die tandwielverhouding vlot 130, dus heb je genoeg overschot om op middentoeren 100 per uur te rijden zonder dat de motor al te veel afziet.
Met een klein beetje bijwerken, kan je vooraan 16t steken en toch de bescherming voor je karter laten staan.
Ik rij momenteel met 16-36 en mijn topsnelheid ligt op 140 km/h, dus je kan makkelijk rond de 110 blijven rijden
zonder echt in hoge toeren te gaan.
Greetz,
D.
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 18:25
door S.W.A.T.
Toegevoegd na 31 seconden:
Delriva schreef:Turboy6 schreef:Ikzelf rijd met 15 36 en is beter dan 16 38, waarom, omdat je dan je maanvorm vooraan voor je tandwiel nog kan leggen om het blok te beschermen moest de ketting afvliegen, met ne 16 vooraan kan dat niet meer. Mijn quad loopt met die tandwielverhouding vlot 130, dus heb je genoeg overschot om op middentoeren 100 per uur te rijden zonder dat de motor al te veel afziet.
Met een klein beetje bijwerken, kan je vooraan 16t steken en toch de bescherming voor je karter laten staan.
Ik rij momenteel met 16-36 en mijn topsnelheid ligt op 140 km/h, dus je kan makkelijk rond de 110 blijven rijden
zonder echt in hoge toeren te gaan.
Greetz,
D.
ik en billi hebben ons ook verhouding 16/36 gestoken op onze yfz450
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 23:13
door Turboy6
Delriva schreef:Turboy6 schreef:Ikzelf rijd met 15 36 en is beter dan 16 38, waarom, omdat je dan je maanvorm vooraan voor je tandwiel nog kan leggen om het blok te beschermen moest de ketting afvliegen, met ne 16 vooraan kan dat niet meer. Mijn quad loopt met die tandwielverhouding vlot 130, dus heb je genoeg overschot om op middentoeren 100 per uur te rijden zonder dat de motor al te veel afziet.
Met een klein beetje bijwerken, kan je vooraan 16t steken en toch de bescherming voor je karter laten staan.
Ik rij momenteel met 16-36 en mijn topsnelheid ligt op 140 km/h, dus je kan makkelijk rond de 110 blijven rijden
zonder echt in hoge toeren te gaan.
Greetz,
D.
Verlies je dan niet teveel aan vermogen want is toch weeral een imens verschil, denk je niet. Heb je zien rijden en blijkbaar kan je er nog steeds wheelies mee maken dus stel ik eigenlijk een overbodige vraag.
Misschien doe ik dat ook nog wel eens, eerst zien dat het met die dubbele uitlaat in orde komt. Nog even wachten en ik kan ze bestellen
Geplaatst: do 09 aug, 2007 14:49
door Delriva
Turboy6 schreef:
Verlies je dan niet teveel aan vermogen want is toch weeral een imens verschil, denk je niet. Heb je zien rijden en blijkbaar kan je er nog steeds wheelies mee maken dus stel ik eigenlijk een overbodige vraag.
Idd, de wheelies lukken nog altijd met 16/36.
Maar denk wel dat het fel verschilt van quad tot quad want als ik een sprint trek tegen the dogg raptor,
dan is er bij de accelleratie nauwelijks enig verschil merkbaar, maar mijn topsnelheid ligt wel iets hoger
en hij rijdt met 15/36.
Greetz,
D.
Geplaatst: do 09 aug, 2007 15:16
door bert 700
ben de quad net gaan wegdoen voor onderhoud en tandwielen dus het is 15/36 geworden mss later een 16 maar nu eerst de 15 testen hehe
weet trouwens iemand of ge die TNT kilomotrikskes kunt aanpassen aan de snelheid want da klopt van geen kanten meer bij mij moet al bijna 90 op kilomotrik rijden om 70 te gaan (+-20/uur verschil)
grtz bèr
Geplaatst: do 09 aug, 2007 22:33
door Turboy6
Ik kan u daarbij helpen, had dat ook voor en heb van mijn dealer de gebruiksaanwijzing van die tellerkes gekregen. Als je wil fax ik je dit door. Je stuurt maar een pm
Greetz
Geplaatst: zo 12 aug, 2007 10:42
door Ruff Ryder
jaja, da spel van bert begint er al heeel goed uit te zien he, ben benieuwd om m binnenkort te zien want k mis mijn oud velgskes toch n beetje hoor,
ik heb met 16/40 een topsnelheid (effectieve snelheid dus nie van de kilometerteller maar die van de gps en en geloof me die is 99,99% correct) en ik haal met de mijn 132 km per uur maar da kan van quad tot quad liggen he ben zelfs aan t denken van naar 15/38 te gaan maar een 38 past niet op da achterste spel dan raakt mijn ketting aan die hub of hoe noemt da spel?
dus moet da dan eerst wisselen,
wheelies lukken zeeer goed
ma da doe k toch liever nie teveel met de verlaging enz...
Geplaatst: wo 15 aug, 2007 17:02
door the dogg raptor
waar blijven de foto's van de nieuwe mod