Pagina 4 van 7
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 11:10
door Daan
Hans_blaster schreef:het geluid, veel luider? hoe viel het jetten mee? foto's?
Uiteraard is 'ie luider, maar niet luider dan een ProCircuit. Elke aftermarket uitlaat is natuurlijk een stuk luider dan OEM.
Jetting valt mee. Bij een Blaster hoef je bij uitlaat / luchtfilter enkel de hoofdsproeier te vervangen. Zolang je je hoofd erbij houd is dat zo gebeurd. We hebben trouwens niet de bijgeleverde 310 gebruikt. In combinatie met de V-force leek me dat wat te rijk.
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 11:16
door Hanzie
hmm mooi geluid, een brok kracht...

lekker
fotooooooooooooo's?
Toomey B-1
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 12:19
door lsd
En gastjes...(?)wat heb ik gezegd...het is een fantastische uitlaat.
Alleen het geluid in de bebouwde kom kan soms wat tegenvallen,maar ze horen je tenminste...
De Blaster wordt een echte race machien met die toomey erop.
Het volgende wat ik nu ga doen,is ferme brede baanvreters erop leggen,die me aan de grond houden.
Op zoek dus naar brede banden en velgen.
Groeten je toomey-kollega
LSD!
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 13:59
door Daan
Hans_blaster schreef:fotooooooooooooo's?
Sorry, Hans. Ralph heeft alle foto's met zijn digitale camera gemaakt. Dus hij zal ze wel vanavond of morgen posten. De nerf bars zitten er trouwens ook op, dus kan je ook gelijk kijken hoe die op een Blaster staan.
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 14:54
door Hanzie
steken ze uit?
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 15:23
door Daan
Hans_blaster schreef:steken ze uit?
Nauwelijks. Dat beetje dat ze uitsteken is te verwaarlozen (een centimeter ofzo).
Geplaatst: zo 25 mei, 2003 16:03
door Hanzie
ik ben aan het wachten op de foto's, ik ben echt nieuwsgierig!!!!
Geplaatst: ma 26 mei, 2003 17:28
door Ralph
Nog even eten en dan komen de foto's er aan

Geplaatst: ma 26 mei, 2003 17:44
door Hanzie
jiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
waar ga je ze posten?? maak anders nieuw onderwerp
Geplaatst: do 29 mei, 2003 20:52
door pat en maik
zou de spes veel slechter zijn als de toomey

Geplaatst: do 29 mei, 2003 21:07
door Daan
Is laatst nog een discussie over geweest. Ik weet niet meer in welke topic dat ook al weer was.
Als je het zeker wilt weten moet je ze naast elkaar zetten.
Geplaatst: do 29 mei, 2003 21:08
door Hanzie
ik denk dat het niet veel zal schelen, maar dat toomey net iets beter is...
Geplaatst: do 29 mei, 2003 22:25
door B@ckBone
Vergis je niet .. Misschien is SPES of het merk HGS wel beter .
Als iemand een dag een testrun kan voorzien ( DYNO ) , dan lever ik een SPES uitlaat om te testen !
RonnieB wil een HGS demonstreren .
Een toomey vinden we hier wel .
Dus wie kan ons een testrun bezorgen ?
Geplaatst: do 29 mei, 2003 22:26
door Teunie
Testrun in onze tuin ja, bank kan ik helaas niet regelen....iemand anders??
Geplaatst: vr 30 mei, 2003 08:29
door Daan
Een 'seat of the pants' test anders? 3 standaard Blasters op uitlaten na, dan tijden meten van punt A naar B (in rechte lijn). Ook 3 rijders die op elke quad 3 ritten maken en vervolgens overstappen naar de volgende quad.
Het is niet zo precies als ze op de testbank zetten, maar het is wel goedkoper. En voor hetgeen wij willen weten is het ook genoeg.
Maar nogmaals: waarin moet hij beter zijn? Piekvermogen? Prestaties op een crossbaan (dus veel in het midden)? Dragraces? Want we zeggen wel allemaal dit of dat is beter (ik maak me er ook schuldig aan), maar beter waarin?
Om maar een voorbeeld te noemen: je zet twee Shee's tegenover elkaar. De een geef je een Motofast 2-in-1 pijp (is voor lage toeren) en de ander een CPI inframe dragrace pijp (dus hoge toeren). De CPI heeft 15pk meer piekvermogen. Vervolgens doe je 2 races. Eentje op een krap bospad en de ander op een recht stuk weg. Op het krappe bospad laat de Banshee met de Motofast de andere Banshee alle hoeken zien. Op het rechte stuk weg laat de CPI Banshee de andere Banshee einden achter zich.
Kun je nu zeggen welke van deze uitlaten het beste is? Naar mijn mening niet. Ze zijn goed in waar ze voor ontworpen zijn.
Zelfs als je 2 top-end uitlaten naast elkaar neerzet (bijvoorbeeld Toomey T5 en CPI) dan kun je nog niet zeggen welke beter is. De CPI maakt meer pievermogen hoog in de toeren, maar doet weinig in de rest van de vermogenscurve en is dus vooral geschikt voor dragracen. De T5 maakt weer minder piekvermogen, maar heeft in de rest van de curve wat meer vermogen en is dus een betere allrounder dan de CPI. Een dragracer zal het een zorg zijn hoeveel vermogen hij in het midden heeft. Vermogen hoog in de toeren, daar gaat het hem om. Maar iemand die van alles wat rijd heeft liever een allrounder.
Dus wat ik probeer te zeggen is dat het bij een 2-takt onmogelijk is te zeggen welke uitlaat het beste is. Er is geen uitlaat die goed is in alles. Kijk gewoon naar waar je rijd, wat voor soort vermogen je daarvoor nodig hebt en kies aan de hand daarvan een uitlaat uit.
P.S.
Sorry dat ik weer eens Banshee-voorbeelden gebruikte

, maar ik heb meer kaas gegeten van Bansheeuitlaten dan van uitlaten voor andere modellen.