Pagina 4 van 7

Geplaatst: za 19 jun, 2004 19:42
door Mika
Waarschijnlijk speelt de maat van je banden ook mee of je goed kan wheelieën of niet?

Ik heb grote 22 inch banden achteraan en van die miniscule baanbanden vooran, en krijg de quad in tweede geen centimeter meer omhoog...

Aan de pk's zal het niet liggen want de opgepepte 400 scheurt goed door :)

Geplaatst: za 19 jun, 2004 21:14
door L.D.
Heeft zeer veel met banden te maken. Als er 22 bij mij op zit gaat ed ook al moeilijker!

Geplaatst: vr 08 okt, 2004 16:37
door Rearwheel driv'in
Het is idd een kwestie van feeling. niet te bang!! Als je achterover gaat heb je altijd je grabbars nog waarover je doorschuift...
Ik heb deze grabbar trouwens met stukken slang flink dikker gemaakt (slangstukken overelkaar) zodat ie op de weg niet schuurt maar rolt, en op het gras niet gemakkelijk in het gras verdwijnt en ombuigt)

Door rustig aan het gas te draaien tijdens de wheely, (niet aan het gas melken) maar een steady toerental aan te houden vindt je evenwichtspunt wel....

Door goed naar die filmpjes zoals white zombie enz. te kijken heb ik iniedergeval veel opgestoken.

het enigste probleem voor mij is het met de weg mee sturen tijdens een wheely. Heb iemand daar een goeie oplossig voor?

Geplaatst: vr 08 okt, 2004 20:27
door Teunie
Rearwheel driv'in schreef: het enigste probleem voor mij is het met de weg mee sturen tijdens een wheely. Heb iemand daar een goeie oplossig voor?
Sturen kan door links of rechts te leunen met je lichaam tijdens het wheelie-en

Geplaatst: vr 08 okt, 2004 20:52
door Vyrena
Hier gaat het toevallig over wheelie-en...

Ik kan het wel, de eerste 5 meter... maar dan kom ik te hoog in toeren dus moet ik overschakelen

Ik krijg dat maar niet voor mekaar... iemand tips???

Geplaatst: vr 08 okt, 2004 20:59
door blasterboy
dus dan vertrek jij in 1ste ? ik zou een s in 2de vertrekke is wel wat moeilijker omhoog krijgen maar dan kan je hem wel een 20-30 meter hoog houden en dan zit je niet echt hoog in toeren bij mij toch niet

Geplaatst: vr 08 okt, 2004 21:00
door Vyrena
Tuurlijk niet in de 1e, in de 2e en/of 3e En ik heb tandwiel 13 - 41 en ik sta op Supermoto stand... hij trekt als de tierelier dus... maar ik moet overschakelen en DAT lukt niet :cry:

Geplaatst: vr 08 okt, 2004 21:28
door Franky
wat ik ook doe, ik krijg die quad niet omhoog :evil:

Geplaatst: za 09 okt, 2004 08:05
door Fré
als je op het evenwichtspunt zit kan je rustig doorschakelen, maar daarvoor moet je eerst dat punt vinden.

Geplaatst: za 09 okt, 2004 12:06
door Teunie
Inderdaad je moet schakelen onderweg, zonder koppeling en met niet teveel gas.
Als je eenmaal de balans gevonden hebt is het fluitje van een cent.

Ik begin in 1e en schakel zo door tot 5de.

Geplaatst: za 09 okt, 2004 12:10
door Franky
Teunie schreef: Ik begin in 1e en schakel zo door tot 5de.
:shock: jawade!

Geplaatst: za 09 okt, 2004 12:19
door Vyrena
Thanx voor de tips...

Ik schakel eigenlijk altijd zonder koppeling, behalve als ik te laag in toeren opeens kom...

Ik zal zo es proberen

Geplaatst: za 09 okt, 2004 12:30
door Fré
ik gebruik altijd mijn koppeling, zo gaat het schakelen zonder schokken, en die zijn soms nogal vervelend als je op je evenwichtspunt zit.

opmerking: voet op de rem plaatsen vond ik altijd een geweldig idee ;)

Geplaatst: za 09 okt, 2004 15:15
door Vyrena
Het is me gelukt! Ging echt relaxt, schrok er zelf van :wink:

Ook even gedragt tegen een Gas Gas 300... maar (nog) niet tegen in te gaan....

Geplaatst: vr 12 nov, 2004 22:53
door Banshee-Boy
mijn is het ook bijna gelukt toen ik aan donutten was ging het vanvoor omhoog en toen bleef ik zo effe staan en toen op mijn zie is zeer moeilijk vindt ik