nieuwen bashan

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

tomas schreef:ik zeg tegen niemand dat iemand een bashan moet kopen
ik zeg alleen dat ik liever een nieuwe en mooiere quad koopt voor minder
ik zeg ook niet dat een barossa slecht is ofzo maar ik vind hem niet mooi dat speelt bij mij een grote rol plus dat die 2dehands duurder is als een bashan voorderest :tongduim:

en elke quad gaat kapot dus ik ben niet bang dat die kapot gaat die van jou zal ook wel een x kapot gaan
idd en ik vind een barossa mooier daarom pak ik ook die he :P ;)

en een bashan is ook een c merk een barossa is een b merk daarom is een barossa 2 dehands duurder dan een bashan .

en zeker dat die ooit kapot gaat zeker weten ,kan ook net zoo goed een raptor gebeuren .
maar het mag niet dat zoon ding in de fik vliegt dan vind ik hem niet meer vijlig + hij elke week wel wat kapot had . hij koste hem 3 keer zoveel dan hij heeft nieuw gekocht in onderdelen :@

dus wie ik mij ervaring heb + de mensen hier op het forum vind ik het maar goedkoopen chinees prul ;)
en hier blijf ik bij

en waarom de mensen die quad veel kopen is denk ik de reden dit weet ik niet zeker he , dat hij zoo goedkoop is en 200 cc heeft , dat zal het wel zijn ;) .
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Iedere quad zal wel een x kapot gaan, maar de ene gaat na 500m kapot, de andere na 2000km en weer een ander na 30000km. Met een quad kun je altijd geluk en pech hebben, maar de mensen met een chinees hebben wel wat vaker pech.

Ik snap het best als je weinig geld heb en je wilt toch een quad dat je dan een c-merk koopt. Ik zou dat nooit doen, want ik heb er een ontzettende hekel aan als iets kapot is wat ik wil gebruiken. Ik ben wel een beetje handig, maar niet handig genoeg om telkens motorische problemen te repareren. Ik gebruik mijn quad bijna iedere dag en die moet het gewoon doen :!:

Ik vind bashan ook mooier dan barossa, maar smaken verschillen en dat kun je het beste gewoon respecteren. :wink:

Ik heb nu 3 yamahas gehad en er is best wel eens een keer een klein probleempje zoals een boutje op de accu die lostrilt ofzo, maar ik heb nooit echt motorische problemen gehad.

Ik heb 2 tandemassers op elkaar met mijn bruin 250 uit een weiland schuin omhoog getrokken (er heeft zelfs een raptor 350 voor mijn quad gestaan om te helpen trekken. Een bruin 250 is daar niet voor gemaakt, maar er is niets kapot gegaan en de quad deed het nog perfect.
Ik heb gecrosst met die bruin en dat ging echt niet zachtjes (ik moest het opnemen tegen raptor 350s), ook heb ik veel door plassen en modder gereden. De bruin heeft dit allemaal erg goed overleeft en die deed het na 2 jaar heftig gebruik nog steeds erg goed.
Ik wil nu ook reeël blijven dus ik zeg ook dat het schakelen met de halfautomatische versnellingsbak niet altijd goed verliep tijdens het crossen, maar dit kwam doordat de ondergrond te zwaar was of doordat het teveel hobbelde. Bij het gewone gebruik ging het altijd erg goed.

De mensen die de chinese quads importeren zijn vaak alleen maar importeur, dus totaal geen service.

Ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat barossa uit de oertijd komt, zij hebben betere kwaliteit dan bashan, dus moderner...

Ik blijf erbij dat de c-merken zijn voor rustig gebruik (op de weg), de b-merken voor iets ruiger gebruik (off the road en op de weg) en dat de a-merken zijn om zeer intensief te gebruiken (zwaar terreinwerk, crossen) een c-merk kan ook een a-merk worden maar dit is vaak een lang proces!
Onthoud goed dat er altijd uitzonderingen zijn, maar je kunt beter naar percentages kijken...

Zo dit was mijn verhaal, ik vond dat ik toch iets over deze discussie moest zeggen, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is :)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
tomas
Quadrider
Quadrider

Bericht door tomas »

ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat een bashan motorproblemen heeft (zit vaak op het bashan forum)
ik heb het wel over a merken gelezen maar dat wil niks zeggen
a merken b merken en c merken kunnen allemaal dezelfde problemen hebben de 1 mischien wat eerder dan de ander maar daar is de prijs is ook naar
en daar word rekening mee gehouden

nadat je deze filmpje hebt gezien vind je dan ook geen 1 suzuki meer veilig? deze was pas 3 uur oud :shock:

http://nl.youtube.com/watch?v=wqD3sA1xejs

en waarom de mensen die quad veel kopen is denk ik de reden dit weet ik niet zeker he , dat hij zoo goedkoop is en 200 cc heeft , dat zal het wel zijn Wink EN OMDAT HIJ MOOI IS :tongduim: HAHAHA

OJA ik was net even naar je onderwerpen aan het kijken en zo te lezen is jou qaud ook gewoon prul. versnellingsbak problemen start problemen a arm problemen ga zo maar door

en het fijnne van een nieuwe quad kopen is dat die garantie heeft op alles, teminste die van ons .Dus die vriend van jou verteld de waarheid niet of jij verteld de waarheid niet
want 3 x zo duur is wel heel erg belachelijk een a arm kost 20 euro lagers 3 euro kappen 140 euro velgen 20 euro maar bij ons valt dat allemaal onder garantie DUSzzz wij hoeven er niet voor te betalen en het is op vooraad
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

dat filmpje is geen suzuki

hij lijkt er totaal niet op

kijk naar de velgen
kijk naar de rekken (lijkt op linhai)

zal ook wel een imitatie geweest zijn

en even over jou bashan heilige gepraat :p

zet een bashan tegen welk ander A merk tegen elkaar op de cross baan (waar ze voor gemaakt zijn QUAD'S)
en kijken welke het nog goed doet na 20 min volle bak CROSSEN
2017 raptor 700 SE
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Kwaliteit = geld.

Elke fabrikant probeerd zijn product zo goedkoop mogelijk op de markt te brengen. Groothandels kopen een Bashan op voor 400euro en verkopen hem voor 900euro.

Zaken kopen een raptor 700 op voor 8000euro en verkopen ze voor 9000euro.

Ergens zit geld in. Koop je een zaag bij de Gamma voor 5euro of een zaag van 45euro bij bouwmaat bijv. Ik koop liever een van 45euro dan 10 van 5.

En Thomas is gelukkig met zijn quad en daar gaat het uiteindelijk om. Ik hoop dat je veel plezier van je quad hebt!
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

tomas schreef:ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat een bashan motorproblemen heeft (zit vaak op het bashan forum)
ik heb het wel over a merken gelezen maar dat wil niks zeggen
a merken b merken en c merken kunnen allemaal dezelfde problemen hebben de 1 mischien wat eerder dan de ander maar daar is de prijs is ook naar
en daar word rekening mee gehouden

nadat je deze filmpje hebt gezien vind je dan ook geen 1 suzuki meer veilig? deze was pas 3 uur oud :shock:

http://nl.youtube.com/watch?v=wqD3sA1xejs

en waarom de mensen die quad veel kopen is denk ik de reden dit weet ik niet zeker he , dat hij zoo goedkoop is en 200 cc heeft , dat zal het wel zijn Wink EN OMDAT HIJ MOOI IS :tongduim: HAHAHA

OJA ik was net even naar je onderwerpen aan het kijken en zo te lezen is jou qaud ook gewoon prul. versnellingsbak problemen start problemen a arm problemen ga zo maar door

en het fijnne van een nieuwe quad kopen is dat die garantie heeft op alles, teminste die van ons .Dus die vriend van jou verteld de waarheid niet of jij verteld de waarheid niet
want 3 x zo duur is wel heel erg belachelijk een a arm kost 20 euro lagers 3 euro kappen 140 euro velgen 20 euro maar bij ons valt dat allemaal onder garantie DUSzzz wij hoeven er niet voor te betalen en het is op vooraad
Als je niet weet wat een suzuki is, dan heb je weinig verstand van quads. :wink:

Hoelang heb jij je quad al en hoeveel problemen heb je gehad?
Na een paar jaar vervalt de garantie en wat dan? dan moet je je onderdelen betalen...

Het gaat er iig om dat je plezier hebt van je quad en de ene gebruikt m gewoon op een andere manier dan de ander :)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

Ik heb 2 jaar garantie gehad op mijn Z400, garantie hangt af of je hem bij officiële dealer koopt of import.

verder moei ik er mij niet mee, ieder zijne portomonnee en ieder zijn smaak.

grtz :bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
tomas
Quadrider
Quadrider

Bericht door tomas »

geloof je nu echt dat ik 2 jaar met een bashan ga rijden . rijd met mij auto niet eens 2 jaar hahah
is voor mij zomer speelgoed na de zomer is ie de deur weer uit .. koop volgende zomer gewoon weer een andere

en ik heb de quad al sinds mei enige probleem die ik heb gehad is dat mijn oogje van mijn accu gebroken was maar is al opgelost door de schroef goed aan te draaien heb er inmiddels al 1500 km opzitte zonder bougie/olie/bouten vervange te hebben dusszz EN ik rijd er niet bepaald rustig mee
meeste wat ik met de quad doe is wheelys .dus als die zo slecht moest zijn wat die dus niet is moest die allang uit elkaar vallen, vergeet niet dat ik de laatste versie heb van 2007/2008 dus de kinderziektes zuller er al uit zijn

qoute Na een paar jaar vervalt de garantie en wat dan? dan moet je je onderdelen betalen... de onderdelen zijn ook ZOOO DUUR haha
niet dat ik ze ga kopen ofzo , maar een nieuwe blok kost 300 euro :? en die gaat nooit kapot, kappenset 120-130 derest is allemaal tientjes werk

en in de titel staat toch echt suzuki en wat is er met de velgen ? wie zegt dat hij er geen andere velgen op heeft gezet
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Weertske06 »

de onderdelen zijn ook ZOOO DUUR haha
niet dat ik ze ga kopen ofzo , maar een nieuwe blok kost 300 euro

:roll: Jouw Bashan blok dan misschien wel , maar zeker NIET allemaal
Plaats reactie