Iedere quad zal wel een x kapot gaan, maar de ene gaat na 500m kapot, de andere na 2000km en weer een ander na 30000km. Met een quad kun je altijd geluk en pech hebben, maar de mensen met een chinees hebben wel wat vaker pech.
Ik snap het best als je weinig geld heb en je wilt toch een quad dat je dan een c-merk koopt. Ik zou dat nooit doen, want ik heb er een ontzettende hekel aan als iets kapot is wat ik wil gebruiken. Ik ben wel een beetje handig, maar niet handig genoeg om telkens motorische problemen te repareren. Ik gebruik mijn quad bijna iedere dag en die moet het gewoon doen
Ik vind bashan ook mooier dan barossa, maar smaken verschillen en dat kun je het beste gewoon respecteren.
Ik heb nu 3 yamahas gehad en er is best wel eens een keer een klein probleempje zoals een boutje op de accu die lostrilt ofzo, maar ik heb nooit echt motorische problemen gehad.
Ik heb 2 tandemassers op elkaar met mijn bruin 250 uit een weiland schuin omhoog getrokken (er heeft zelfs een raptor 350 voor mijn quad gestaan om te helpen trekken. Een bruin 250 is daar niet voor gemaakt, maar er is niets kapot gegaan en de quad deed het nog perfect.
Ik heb gecrosst met die bruin en dat ging echt niet zachtjes (ik moest het opnemen tegen raptor 350s), ook heb ik veel door plassen en modder gereden. De bruin heeft dit allemaal erg goed overleeft en die deed het na 2 jaar heftig gebruik nog steeds erg goed.
Ik wil nu ook reeël blijven dus ik zeg ook dat het schakelen met de halfautomatische versnellingsbak niet altijd goed verliep tijdens het crossen, maar dit kwam doordat de ondergrond te zwaar was of doordat het teveel hobbelde. Bij het gewone gebruik ging het altijd erg goed.
De mensen die de chinese quads importeren zijn vaak alleen maar importeur, dus totaal geen service.
Ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat barossa uit de oertijd komt, zij hebben betere kwaliteit dan bashan, dus moderner...
Ik blijf erbij dat de c-merken zijn voor rustig gebruik (op de weg), de b-merken voor iets ruiger gebruik (off the road en op de weg) en dat de a-merken zijn om zeer intensief te gebruiken (zwaar terreinwerk, crossen) een c-merk kan ook een a-merk worden maar dit is vaak een lang proces!
Onthoud goed dat er altijd uitzonderingen zijn, maar je kunt beter naar percentages kijken...
Zo dit was mijn verhaal, ik vond dat ik toch iets over deze discussie moest zeggen, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is