Pagina 4 van 5

Geplaatst: di 26 feb, 2008 20:24
door Haagje
oke bedankt. ook boor je PB! :duimhoog:

nou eens vragen of paps dat wil doen :roll: en of we er uberhaub nog een hebbe :p

maar hoe kan ik de ketting losmaken?

Geplaatst: di 26 feb, 2008 20:27
door cobby
Daar zit ergends een visje op, dit losmaken met een platte schroevendraaier .
Of een scherp bektangsken.
En dan met een els of fijn doorslagje het slotje uitduwen ( doorduwen).
Doe dit wanneer het slotje op je achtertandwiel zit is makkeijker om visje af te krijgen.
En slotje doorduwen als ze los zit.

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:17
door Haagje
ps: anders iemand in omgeving limburg nederland ( grens belgie )
komen helpen?

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:26
door yamahakoppel
die moeren dat zijn er twee als je die aan de wiel kant niet los krijgt probeer anders eens die aan het tandwiel vaster te draaien of twee sleutels een vast en de andere los en anders eens de prijs vragen voor nieuwe moeren en de oude door slijpen

als je ze zondag nog niet los hebt wil ik wel komen helpen kan niet eerder heb zelfs nog lagers liggen op mijn werk :wink:

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:38
door Haagje
hey,

1tje is er al af. dus moet ik die erweer bij zetten of wat?

ik heb met die andere al vanalles gedaan. recht op de bout geslagen paar keer. strakker/ losser proberen te slaan.

heb zelfs de baco op de bout gezet en gewoon een flinke ruk de quad achteruit getrokken.

mocht het niet lukken voor zondag laat ik iets weten. ( moet alleen kijken hoe ik dit met voetbal doe mocht het nodig zijn ) dan zal ik em dan maar afmelden.
en de lagers voor een warrior? ( nieuwe? prijs?)

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:46
door cobby
Die zaten in je pb :wink:
Da zijn die waar zo een prijsverschil opzit :? tussen belgie en nederland.

PS: met een ruk ga je die niet los krijgen je moet er echt een dikke lap op geven dat die verschiet.

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:56
door yamahakoppel
quad-racerrr schreef: 1tje is er al af. dus moet ik die erweer bij zetten of wat?

heb zelfs de baco op de bout gezet en gewoon een flinke ruk de quad achteruit getrokken.
en de lagers voor een warrior? ( nieuwe? prijs?)
je hebt al ene los dat wist ik niet sorry
de quad achteruit getrokken ? weet je zeker dat je juist draaid omdat de speling tussen de grond en de as te klein is voor een sleutel en als de sleutel boven de as zit duw je toch naar voor
de lagers die ik heb liggen op mijn werk zijn nieuwe zal de prijs eens zoeken op factuur

Geplaatst: di 26 feb, 2008 22:08
door Haagje
hey,

ik heb een hele grote baco sleutel van iemand geleend.
ik kan hem dus helemaal tot op de grond laten komen. ( natuurlijk wel een doek onder gedaan zodat ik hem bijna niet beschadig )

maar niets hielp.

stuur me even een pb als je prijs weet, en hoelaat op de zondag mocht het nodig zijn.
tevens heb ik niet alle matrialen dus zou fijn zijn als jij iets hebt.

waneer je de bout wil losdraaien met je hem naar de quad toe draaien. en als je hem van de quad afdraaid dan draai je hem vast. ( als ik goed heb )

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:11
door vanpee jelle
als je de sleutel bovenaan de as zet tegen de quad moet je hem naar u toetrekken blokkeer de quad met 2 man 1 op de quad met de achterrem ingedrukt en de tweede met een lange baar op de sleutel en trekken of gaan aanhangen ermag een derde persoon met de mokker op de baar slaan zaldan wel lossen. de baar mag gerust een meterke of 2 lang zijn en goed dik.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:17
door Haagje
:?
de eerste bout moest ik richting quad op draaien om hem los te maken.

( heb zelf nog ff gekeken ff de bout erweer op gezet en om vast te draaien moest ik hem naar mij toedraaien. )
ik sta dan achter de quad.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 21:25
door yamahakoppel
als je al een los hebt zal het wel juiste richting zijn

en aan je uitleg te lezen is het ook juist ik heb de prijs voor de lagers en heb de lagers (SKF 6008 2rs1) ook liggen maar de dichtingen heb ik wel niet

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:11
door Haagje
hey bedankt voor je pb.
je hebt er tevens een terug :duimhoog:

kan je de oude dichtingen nog hergebruiken?
of hebben ze die bij jumpingjet ook? of ergens anders ( die ik meteen op kan halen )

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:27
door yamahakoppel
die oude dichtingen zijn meestal ook kapot dus als je nieuwe hebt is altijd beter
ik zelf had in augustus toen de onze kapot waren nieuwe gezet zonder de dichtingen omdat ik geen had, wij rijden toch maar enkel op de baan :)
ik had daar een goeie vlok vet in gesmeerd en aan 1 zijde de dichting er uitgehaald toen ik in december de nieuwe as heb gestoken zat er nog al het vet in omdat de lagers zelf ook een dichting hebben

nu heb ik nieuwe lagers gestoken en ook die extra dichting en hoop weer een paar jaar er tegen te kunnen :duimhoog:

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:36
door cobby
Als je die dichtingen niet vindt zet een vetnippel op je achterhuis.
Zo kan je ze altijd doorsmeren.
En ik vermoed dat als al de plannen doorgaan die warrior niet veel veldbaan nie meer gaat zien. :wink:

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:38
door OpticalNicolas
haal je lagers eruit, ook de dichtingen en ga naar de plaatselijke winkel waar ze lagers verkopen, als het courante maten zijn hebben ze op stock anders is het bestellen. (hier is het 2dagen wachten).
anders http://www.detechnoshop.nl kan je online bestellen.