Turbo ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Rik350 schreef:Ja turbo's zijn echt goede slimme techniek maar een turbo op een niet daarvoor bestemde motor zetten werkt nooit optimaal.
Terwijl een voor een turbo opgebouwde motor alle druk en bezinevraag(turbo is volgens mij haast altijd injectie) al klopt en dus beter voldoet dan een gemodificeert in elkaar gebakken zootje

Ben jij echt totaal mis in hoor. Heb verschillende vrienden die een turbo ombouw pakket hebben gekocht of zelf gemaakt, werkt perfect. De enige vereiste is weten waar je mee bezig bent.

grttz
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Waar zijn die turbo's opgebouwd? auto's ? Motorfietsen? Ik gok niet op een of tweecilinders met carburateur gewoon een gokje :roll:
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Rik350 schreef:Waar zijn die turbo's opgebouwd? auto's ? Motorfietsen? Ik gok niet op een of tweecilinders met carburateur gewoon een gokje :roll:
Nee, niet op motorfietsen :wink: . Maar het principe blijft het zelfde, zijn beide 4-takt motoren. Ook even ter informatie, de r5 gtt is ook een carbu motor met turbo.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ja maar het is zoals rik zegt, moesten ze een quad maken met injectie en een daarvoor gemaakte turbo op het blok en netjes aangepast zoalshet hoort is dat inderdaad geen probleem... Maar bedenk maar ff bij een raptor of een warrior waar je nog maar net plaats hebt voor een standaard carb dat je daar een turbo moet gaan tussenwroeten, halve luchtfilterkas moet gaan weghalen,compleet uw blok moet gaan open smijten voor aanpassingen te doen. En als het dan allemaal past en degelijk funcioneert wie gaat zeggen dat het in de blubber standhoud en bij jumps? Kdenk niet dat iemand je op zo een systeem garantie gaat geven. Moest zo een systeem rendabel zijn zouden er al heel veel quads ermee rond rijden of vanin het fabriek mee uitgerust zijn. Maar dat is het dus niet. Als je het hebt kan je mischien de "show off" spelen, maar vertrouw je je quad dan nog? sommigen zijn al zo complex en fragiel... En durf je ermee de modder ingaan of een drempel op straat over te vlammen??? Ik zie het niet verder dan een leuk gadget als je geld teveel hebt, je kan evengoed je quad verkopen en de 1000€ die je in je blok anders steekt +de kostprijs van je turbo systeem en al de honderd aanpassingen die ge moet doen gewoon opleggen voor een zwaardere machine met wat meer pk's
greetz Robby
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Waarom zou dit niet stand houden? Als je alles tegoei doet, geen probleem. De olie word in de turbo gepomp hoor, dus ....

Qwa, kostprijs is het idd redelijk duur en waarschijnlijk gewoon om de show te doen, allez toch op ne quad. Op ne quad is het idd wel ne warboel met buizen enzo. Maar dit wil nog niet zeggen dat het onbetrouwbaar of onmogeljk is :wink:

Ge kunt er hier blijven over discussieren he :D . Jullie je standpunt ik het mijne. Ik zeg dat het mogelijk is het betrouwbaar te maken. ik zag die turbo kit samen met eip gemaakt is en das zeker gene leek op turbo ombouw vlak. Die is bekent over heel de wereld en niks dan goeie commentaar.

I rest my case :!:

grttz
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Er zijn wel een aantal quads met turbo, vooral op de Banshee wordt veel geexperimenteerd. Maar tot nu toe blijft het niet goed betrouwbaar.
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Ralph schreef:Er zijn wel een aantal quads met turbo, vooral op de Banshee wordt veel geexperimenteerd. Maar tot nu toe blijft het niet goed betrouwbaar.
Komt waarschijnlijk omdat dat een 2 takt is. je zit met spoelpoorten en je hebt tegendruk nodig. En voor een turbo motor he je best zo min mogelijk tegendruk.

4-takt is geen 2 takt

grttz
Laatst gewijzigd door davyrox op zo 20 mar, 2005 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Mwa, het is de enige quad waarop ze het veel proberen, maarja, die Banshee rijders in Amerika zijn gewoon gek :D Ik weet niet of het in dit topic is, maar ik heb er ook ooit een op een Predator 500 gezien, dat is de enige 4 takt met turbo die er toen was denk ik.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Keek net nog even op de link die hier in het begin was gegeven, is allemaal voor de Banshee, turbo kit, injectie, enz..
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Op een honda 400EX en Yamaha Raptor hebben ze het ook al eens gedaan.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ja zag ik net ook :) Maar voor de Banshee is wel veel spul tekoop.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

voor een banshee hebben ze gwn alles !! 8) mss omdat het een super maschien is hè !!!

grtz :twisted:
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

L.D. schreef:Tuurlijk kan het!
http://www.paatving.com/Articles/turbor ... raptor.asp
Op een Raptor en een 400EX
knap gevonde maar zou het ook mogen om
je quad dan te gebruike voor de cross ??? 8)
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Plaats reactie