Pagina 4 van 10
Geplaatst: vr 10 okt, 2008 15:36
door rockfordbreda
als je een 39 tands tandwiel achterop zet gaat de quad weer meer toeren maken
Dan kan je beter de 15-45 laten zitten.
Anders heb je 17-39.
Zou niet veel met orgineel maken denk.
Mvg:
Martijn
Geplaatst: vr 10 okt, 2008 22:01
door jdrulez
volgens mij was het altijd, hoe groter voor en hoe kleiner achter hoe meer snelheid, dus minder trekkracht. Alg-moto gaf mij ook als advies, als hij nog steeds teveel toeren maakte een 39tandwiel erop te zetten.
Geplaatst: za 11 okt, 2008 10:05
door rockfordbreda
Ik heb ff in mijn database gezocht
Maar ik had het dus omgedraaid
You heeft gelijk
Mijn foutje
Greetzzzzzzzz :
Martijn
Geplaatst: zo 12 okt, 2008 14:10
door bjornpanhuis
Hallo, ik heb ook een bashan 200cc.
En wil nu graag die rvs demper van ALG moto. Heeft hier iemand ervaring mee? Geluid?
En mijn km en toerenteller, werken ernorm traag. Hoe kan dit? En is dit op te lossen.
En waar kan ik het beste straatbanden (velgen) kopen.
Hoe lang is de inrijd tijd?
alvast bedankt.
Bjorn
Geplaatst: zo 12 okt, 2008 17:08
door jdrulez
bjornpanhuis schreef:Hallo, ik heb ook een bashan 200cc.
En wil nu graag die rvs demper van ALG moto. Heeft hier iemand ervaring mee? Geluid?
En mijn km en toerenteller, werken ernorm traag. Hoe kan dit? En is dit op te lossen.
En waar kan ik het beste straatbanden (velgen) kopen.
Hoe lang is de inrijd tijd?
alvast bedankt.
Bjorn
RVS demper van algmoto is vet, mooi donker geluid.
straat banden heb ik ook gekocht bij algmoto, erg gunstige prijzen. Inrijd tijd is er niet, wel 300km inrijden, daarna GOEDE olie erin gooien. als je belang bij foto's hebt kan ik die posten, ook filmpje met uitlaat geluid.
Geplaatst: zo 12 okt, 2008 22:00
door bjornpanhuis
graag zou ik filmpje met sound ontvangen?
En knalt hij ook als je gas loslaat?
Gr bjorn
Geplaatst: ma 13 okt, 2008 11:43
door jdrulez
CivicTurbo schreef:hey, mijn teller gaat ook tot 99
ik heb nog geen 99 gereden.
mijn tacho reageert trouwens een beetje traag. er zit vertraging in het aangeven van de toeren en km/h.
hebben jullie dat ook?
@ jdrulez: is je top nu 97? dat is ook niet veel meer als origineel? zit je hoog in de toeren, of komt de quad niet verder in de toeren? hoeveel toeren draai je als je 97 gaat?
en JA banden balanceren helpt ENORM VEEL!
Daarnaast moet je ook controleren of je draagarmen speling hebben, wat ik met 100% zekerheid durf te zeggen.
de onderste en bovenste draagarmen hebben rubbere afdichtringen. ipv volledig vol te zitten met rubber zit hier achter wat vet (wat ook niet het geval is bij elke draagarm).
ik heb de leegte opgevuld met vloeibaar rubber (wat hard wordt) met een rekbaarheid van 35%.
het resultaat is dat de draagarmen nu wel rubberen bussen hebben. en de busjes zitten nu goed gevulcaniseerd. er zit absoluut geen speling meer op!
het rijgedrag is hierdoor EEEEENORM verbeterd! het zijwaarts richting zoeken is verdwenen. de quad doet nu gewoon wat ie moet doen en heeft geen eigen willekeurige wil.
als je je draagarmen los hebt. vet dan meteen de kogels goed in. dit voorkomt dat er geen water bij de kogels komt waardoor roest ontstaat en dat je geen speling op de kogels krijgt.
heb helemaal vergeten om op te letten hoeveel toeren ik draai als ik vol gas rijd, maar ik heb wel een x gezien dat ik 53km/u reed met 5d toeren.
Toegevoegd na 3 minuten:
bjornpanhuis schreef:graag zou ik filmpje met sound ontvangen?
En knalt hij ook als je gas loslaat?
Gr bjorn
UITLAAT GELUID:
http://jdrulez.hyves.nl/fotos/379841855/0/ta5s/
mobiel kan de druk niet echt goed verwerken
Geplaatst: ma 13 okt, 2008 18:20
door bjornpanhuis
Ik heb die vertraging ook, is dit op te lossen?
En ik heb een nerfbar voor de 200s-7 besteld, alleen hoer monteer je de voorkant van de narfbar, er is geen ophang mogelijk?
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 17:10
door jdrulez
hallo,
Ik heb een nieuwe irridium bougie erin gedraaid, de quad rijd opzich prima, lijkt trouwns wel dat hij minder hard kan, trekt ook mooi op, maar als ik vanuit stationair ineens volgas geef, dan zakt hij helemaal in, en valt zelfs uit denk ik als ik gas blijf houden. Is dit een sproeiers kwestie?
bashan
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 18:16
door bjorn200
Hey,
Dat probleem heb ik ook met het van stationair naar volgas dat hij uit valt. Ik heb dan een grotere sproeier erin gestoken en carbu geregeld en het is nu veel beter. Trekt tamelijk goed maar verbruikt wel ietsje meer.
Als de moter goed warm heeft doet hij het bijna niet meer. Sproeier 115 zit er nu in. Kzou nog eens mijn bougie moeten uitdraaien om te zien of er nog geen grotere in moet. Dat is voor eerstdaags.
Nerfbars
Er is hier iemand op het forum die ook een bashan heeft en die had ook geen bevestiging vooraan. Hij heeft dat fijn opgelost door een buisje door zijn chassis te steken en zo vast te maken. Het is een gele bashan. Ik denk dat die ergens onder de rubriek tuning staat.
Kheb ook een rvs-uitlaat gestoken maar eveneens de luchtfilter veranderd. Meer lucht buiten= meer lucht binnen.
Mijn sensor van de km-teller is stuk en er is een nieuwe in bestelling (garantie) dus kan ik niet zeggen hoe snel hij loopt. Kan wel meegeven dat de mijne op zijn max rijdend zo'n 8000 a 8500 toeren draait.
Groetjes Bjorn
Brugge
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 18:50
door bjornpanhuis
Hoe vervang ik de sproeier?
Is dit lastig of wel te doen?
en wat si aan te bevelen? en welke spoeier moet ik ophalen (merk en type)
sproeier vervangen
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 19:43
door bjorn200
Doe je carbu eraf. Neem de onderkant van de carbu eraf. Wanneer het dekseltje eraf is ga je ongeveer in de midden een staafje zien zie je met een sleutel van 7 of 8 kunt losdraaien. Dit is een staafje (buisje) waarmee je naar een scooterzaak gaat. Vraag daar om de sproeier eruit te halen en zie eens hoe ze dat doen. Heel eenvoudig maar moeilijk uit te leggen. Tevens kunnen ze een andere sproeier monteren en ben je er zeker van dat de schroefdraad klopt. Dan terug naar huis en monteren.
Ik heb het een 2tal weken ook voor de eerste maal gedaan en dit lukte vrij goed. Niet zo moeilijk hoor.
Succes ermee.
Re: sproeier vervangen
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 20:11
door rockfordbreda
bjorn200 schreef:Doe je carbu eraf. Neem de onderkant van de carbu eraf. Wanneer het dekseltje eraf is ga je ongeveer in de midden een staafje zien zie je met een sleutel van 7 of 8 kunt losdraaien. Dit is een staafje (buisje) waarmee je naar een scooterzaak gaat. Vraag daar om de sproeier eruit te halen en zie eens hoe ze dat doen. Heel eenvoudig maar moeilijk uit te leggen. Tevens kunnen ze een andere sproeier monteren en ben je er zeker van dat de schroefdraad klopt. Dan terug naar huis en monteren.
Ik heb het een 2tal weken ook voor de eerste maal gedaan en dit lukte vrij goed. Niet zo moeilijk hoor.
Succes ermee.
Heb jij toevallig gezien toen jij je deksel van je cab eraf haalde of dat buisje wat jij bedoeld er nog een beetje uitstak?
Bij de mijne zit er nog schroefdraad zeg maar.
het lijkt net of hij er niet helemaal in zit,maar ik krijg hem niet verder.
Ik bedoel dat staafje wat jij met sleutel 7-8 los draaid.
Greetzzzzzzzzzzzzzzzz :
Martijn
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 16:17
door jdrulez
ik snap er niks van, ik heb problemen met mijn bashan, als hij stationair loopt, en plotseling gas geef zakt hij in en slaat hij af, ik ben van orginele sproeier 86 al naar 120 gegaan en zonder resultaat.
heb een openluchtfilter, sportuitlaat, en een denso irridium bougie.
Hopelijk kan iemand mij helpen, civicturbo heeft me al tips gegeven, mijn dank hiervoor, maar het mocht niet baten.
Dus ALLE hulp is welkom!
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 21:50
door rockfordbreda
Heb je de naald helemaal boven in staan?
Ik bedoel dus het ringetje op de bovenste stand en de caburateur goed afgesteld.
De luchtschroef zit op de moeilijkste plek die je kan bedenken maar ja.
Vuur vaste handschoen aan
en hop afstellen.
Denk dat ie teveel brandstof krijgt tijdens vol gas.
En dan teweinig lucht.
met een 120 sproeier krijgt ie zeker niet te weinig
FF kijken bij werkplaats en dan topic cab afstellen.
Denk dat je al een heel eind in de buurt komt
Greetzzzzz :
Martijn