Pagina 4 van 5
Re: acces streak
Geplaatst: ma 01 dec, 2008 18:18
door andy2211
Wat bedoel je dan met het afstellene en die sproeier enzo?? Moet er dan nog iets verandere?
Re: acces streak
Geplaatst: ma 01 dec, 2008 18:50
door Haagje
wanneer je iets aan je motor veranderd ( cilinder uitlaat carb enz )
moet je meestal altijd opnieuw afstellen!
zowel sproeier en soms trekveren/ drukveer/rollen
kost niet zo veel en je hebt er veel profijt van.
Re: acces streak
Geplaatst: ma 01 dec, 2008 19:17
door raptor350
quad-racerrr schreef:( meestal als deze begrenst is zit er een versmalling in )
Lees eens goed.
kijk naar je plaatje...
Daar buiten zit verder geen begrenzer. Je hebt toch een versmalling daar. Dus waarom moeilijk dan als je door te kijken bij het begin van je demper kijkt naar een versmalling zoals op de foto.
Ben ik nu dom of??
Waarom zou je dan je demper wol nog weg gaan halen? of je hele demper uit elkaar slopen.
En ja idd, van dat voelen was even verkeerd omdat er ook dempers zijn die zoals bij jou zo opgebouwd zijn.
Ik had andere demper in gedachten. Maar dat geeft niks. want je merkt dat ze aan beide kanten gelijk zijn.
Dus kom niet met onzin aan, dat je voor dat te zien je hele demper uit elkaar moet gaan halen.
Ga je toch ook niet doen als je ziet dat je rechter knipperlicht het niet meer doet, dan ga je toch eerst voor een nieuw lampje kijken in plaats van meteen je hele kabelboom af te gaan? :S
Ja maar jij zegt altijd dat je gw door de demper moet kijken en dan kan je de begrenzer zien , als er één is.
maar bij een access streak heeft de demper op het einde zo'n tutje , waardoor je er niet kan doorkijken ( die staaf in demper is dus niet mooi recht , de buigt ) dus daarom kan je er niet door kijken en moet je je demperwol eruit nemen
bij yasuni uitlaten is dit ook altijd ! En geloof me , een access streak heeft een scooter blok hé , dus hoort eigelijk thuis op een scooter forum ( en ik doe sprints met scooters dus heb er zeer veel ervaring mee )
Dus je moet mij niet uitleggen waar de begrenzer zit bij een scooter uitlaat want ik heb zelf een 23PK aerox sprinter !!
Die ik helemaal zelf heb opgebouwd en tientallen weken zitten te surfen / zoeken op scooter-freaks.nl
greetzzzz
Re: acces streak
Geplaatst: ma 01 dec, 2008 19:32
door Haagje
jeej jong goed van je....
zeker is die bus recht man.. en waarvoor bestaan er zaklampjes?? en zeker kan je erdoorheen kijken.
Misschien moet je eens wat meer zelf doen dan door andere je brommertje in elkaar te laten zetten..
Tevens en 23pk scootertje maken is niet zo moeilijk. duw er nos op en ze knallen nog harder.
Maargoed ik laat het hierbij omdat anders het hele topic na de fuck gaat...
Je kan me vertelle wat je wilt, maar als het sneller kan doe het dan ook... logisch dat je weken over een scooter hebt gedaan...
Re: acces streak
Geplaatst: ma 01 dec, 2008 22:33
door andy2211
Effe on-topic terug. Als de nieuwe uitlaat er zal opstaan moetek die dan late afstelle door iemand of moet ik da zelf doen?? Want in de buurt weet ik geen verdeler van access da da zou kunnen doen dan. Ben al bij een gewone scooter verdeler geweest en die antwoorde me gewoon dat hij niet aan andere merken werkt dan dat hijzelf verkoopt dusjah.... Enig advies plz?
Re: acces streak
Geplaatst: ma 01 dec, 2008 22:36
door raptor350
quad-racerrr schreef:jeej jong goed van je....
zeker is die bus recht man.. en waarvoor bestaan er zaklampjes?? en zeker kan je erdoorheen kijken.
Misschien moet je eens wat meer zelf doen dan door andere je brommertje in elkaar te laten zetten..
Tevens en 23pk scootertje maken is niet zo moeilijk. duw er nos op en ze knallen nog harder.
Maargoed ik laat het hierbij omdat anders het hele topic na de fuck gaat...
Je kan me vertelle wat je wilt, maar als het sneller kan doe het dan ook... logisch dat je weken over een scooter hebt gedaan...
idd, zal het hierbij maar laten want je weet toch niet waarover je praat ...
trouwens , demperwol eruit nemen is 2min werk , dus loop niet zo te zeiken want je hebt toch ongelijk ... lol
Niet zo moeilijk ??
er komt veel meer bij kijken dan wat onderdelen kopen monteren hoor!
En de afstelling alleen al van een 23pk scooter uit een 70cc blok is al zeer moeilijk en arbeids intensief
Dat steek je niet in 1week in elkaar hoor , + de afstelling om de maximum uit je motor te krijgen
Dus "quad-racer" hou jij je maar bezig met je warrior lol
ik trek je er zelfs uit men men scooter lol!
heb meer pk met mn 70cc dan jij met die warrior 350cc
Re: acces streak
Geplaatst: di 02 dec, 2008 09:16
door Haagje
automaat tegen schakel is bijna altijd sneller....
ja maar ik heb het gewoon over het in elkaar zetten enz van je scooter.
ik neem aan dat je van te voren al alles berekent hebt? en wat er onder moet komen.
Maja missverstand.
Men oude 70cc zou ook vele quads eruit gereden hebben hier op het forum tot 80/90 km top van mij.
Daarna is het over. Waarom?
Omdat mijne snel optrok en een automaat is. dus schakel heeft weinig kans. en maar 70cc was!
@ andy2211
Zeg die vent gewoon dat het een aerox blok is dan moet hij niet zeiken. zo moeilijk is het niet.
Van waar ben je??
misschien dat ik je kan helpe.
Re: acces streak
Geplaatst: di 02 dec, 2008 17:32
door z400_racer
zulke scootertjes lopen dan ook wel na enkele uurtjes lekker vast
maar ieder zijn hobby, je moet niet zo op z'n warrior zitten zeiken want een raptor 350 is voor een groot deel hetzelfde..met wat geluk rijdt hij je eraf met zn warrior?!
back on topic!!
Re: acces streak
Geplaatst: di 02 dec, 2008 21:39
door andy2211
Ik ben van Vlaams-Brabant, te Halle. Dus is wel redelijk ver gelegen van Limburg enzo. Maar ik moet eerst ng aan een jobje zien te geraken zodat ik mij een uitlaat kan bestellen. Maarjah. Mijn pa kent er ook iets van enzo dus die zal ook wel wete waaran hij iets moet veranderen enzo. Dus is het eig dat vijsje waardoor hij meer of minder benzine krijgt?
Re: acces streak
Geplaatst: di 02 dec, 2008 22:03
door z400_racer
andy2211 schreef:Ik ben van Vlaams-Brabant, te Halle. Dus is wel redelijk ver gelegen van Limburg enzo. Maar ik moet eerst ng aan een jobje zien te geraken zodat ik mij een uitlaat kan bestellen. Maarjah. Mijn pa kent er ook iets van enzo dus die zal ook wel wete waaran hij iets moet veranderen enzo. Dus is het eig dat vijsje waardoor hij meer of minder benzine krijgt?
das je stationair schroef, deze zorgt ervoor dat wanneer jij geen gas geeft je quad tog in een laag toerental kan draaiend houden. alsook heb je de luchtschroef nodig voor lucht-benzine mengsel en je sproeier zit hoogstwaarschijnlek in de vlotterbak(dit is de 'schaal' onderaan je carburator deze even losschroeven en je ziet dat messingen(of wat het ook is) sproeiertje wel zitten
Re: acces streak
Geplaatst: di 02 dec, 2008 22:07
door z400_racer
dit had ik nog gevonden bij 'werkplaats'
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... f=8&t=3664" onclick="window.open(this.href);return false;
hier staat uitgelegt hoe je je carburator kan afstellen
Re: acces streak
Geplaatst: di 02 dec, 2008 23:17
door raptor350
andy2211 schreef:Ik ben van Vlaams-Brabant, te Halle. Dus is wel redelijk ver gelegen van Limburg enzo. Maar ik moet eerst ng aan een jobje zien te geraken zodat ik mij een uitlaat kan bestellen. Maarjah. Mijn pa kent er ook iets van enzo dus die zal ook wel wete waaran hij iets moet veranderen enzo. Dus is het eig dat vijsje waardoor hij meer of minder benzine krijgt?
Ik ging daar vroeger nog veel skateboarden , toffe stad halle
Het is eigelijk wel beter om gw een andere vario te kopen. Want met een andere vario rij je makkelijk +15km/u , terwijl met die technigas quadder ongeveer +10km/u ... Ik raad je een power1 vario aan omdat deze van dezelfde kwaliteit is als malossi , maar veeel goedkoper ! power1 vario = 33 euro en malossi vario = 65 euro , de helft zo goedkoop! Dus zo'n vario kost wel veel minder dan een technigas quadder
Dit is een minarelli horizontaal blok dus standaard zit hier een 12mm carburator op , zeer klein met andere woorden
Als je genoeg geld hebt raad ik je een 17.5 of 21mm dellortho aan , het is te zien hoe hard je wilt gaan want met een 21mm verbruikt hij wel zeer veel! , 17.5 en 21mm hebben wel maar een prijsverschil van 3euro , maar dan moet je ook een ander spuitstuk kopen. nieuw inlaatsetje zoals hierboven beschreven kost ong 100 euro.
greetzzz
Re: acces streak
Geplaatst: wo 03 dec, 2008 14:06
door Haagje
op de bromquad zit standaard een 17,5 carb.
Anders is deze niet eens vooruit te branden.
Tevens past de 21mm carb ook op het orginele spuitstuk. dus meer hoef je er niet aan te doen.
Meer zul je niet egt nodig hebben. of je moet al willen sprinten met dat ding, anders is de rest overbodig. en kan dat nog altijd later.
Re: acces streak
Geplaatst: wo 03 dec, 2008 14:20
door raptor350
quad-racerrr schreef:op de bromquad zit standaard een 17,5 carb.
Anders is deze niet eens vooruit te branden.
Tevens past de 21mm carb ook op het orginele spuitstuk. dus meer hoef je er niet aan te doen.
Meer zul je niet egt nodig hebben. of je moet al willen sprinten met dat ding, anders is de rest overbodig. en kan dat nog altijd later.
Nee , op een access streak zit standaard een 16mm mikuni
idd, tot en met 21mm hoef je geen ander spruitstuk te kopen
Re: acces streak
Geplaatst: wo 03 dec, 2008 18:23
door andy2211
en waar kan ik zo'n power1 vario aankopen?