Ik moest nog op zoek naar een passende radiateur.
De originele Kawa-radiateur was te "vierkant" en die kon ik daardoor niet goed kwijt.
Ik wilde eerst m'n voorbumpertje aanpassen om hem passend te krijgen, maar ik besloot voor een andere te gaan.
Na wat gezocht te hebben op Marktplaats kwam ik een radiateur tegen van een YAMAHA 660(!) SUPER TÉNÉRÉ.
Klik voor een foto van de Ténéré op deze link:
http://www.vespafreak.nl/overig/img/qua ... ere660.jpg
Deze was mooi rechthoekig van vorm en niet al te hoog.
Na de eigenaar te hebben gevraagd of hij de maten voor me wilde terugmailen liet ik 'm naar me opsturen...
Hij paste na een kleine aanpassing aan de koelfan perfect
tussen de ophangpunten van m'n bumpertje:
De CPI had daar origineel z'n oliekoelertje zitten dus het leek me wel leuk om die plek weer te gebruiken voor de radiateur.
De koelfan hoorde aan de achterkant te hangen, je zou hem nu dus niet zien.
Maar de originele fan was behoorlijk groot en dik(zat ook aan een flinke ophangbeugel).
Ik heb de koeler van een Bashan(
) gebruikt die ik nog had liggen.
Deze is mooi plat en compact.
Op het beschermrooster zijn 2 rvs M5 boutjes vastgelast en daar hangt nu dus de koeler aan(ja, aan de voorkant want anders had het niet gepast!)
Het is de bedoeling dat ik de fan met een knopje aan kan zetten vanaf het stuur ofzo.
Als ik rijd hoeft ie niet aan want dan koelt ie prima met de rijwind.
Mijn idee is dat ik hem aan kan schakelen als ik ergens lang moet stilstaan bijvoorbeeld.
Ik vind 't er cool uitzien!
Het grote struikelblok wat ik nog moet overbruggen is nu de bedradings-zooi.
Ik wil namelijk per sé dat de originele kabelboom behouden blijft en het Kawablok "eraangeknoopt" moet worden.
Er zit een cockpitje op de CPI met o.a. benzinemeter enz, en die zou ik graag weer functioneel zien....!
Daar is/gaat MobyDirk zich over buigen, dus dat komt goode!
(Dirk, als je vandaag of morgen tijd/zin hebt, gráág?!;))