ten eerste zuid holland en Heerlen is geen provincie en plaats in belgie(over ei gesprokenadlyRocky schreef:Jullie komen echt uit ene eiDe tandwielen horen bij een gewicht van persoon en quad als de persoon niets weegt ramt de quad door de versnellingen heen met veel toeren zonder veel snelheid te winnen oftewel het motorblok hoeft niet te werken.
Als met nu voor een tandje erbij zet van 14 naar 15 en achter kleiner 1 tand dan krijg je een langere overbrenging nu moet de
motor gaan werken en heeft geen overtoeren maar meer trekkracht zodat zelfs het voorste wiellen voor het eerst los komen.
en de topsnelheid is nu veel hoger..
Voorbeeld een ariel atom weegt zo licht dat de motor en versnellingbak niet geheel een goede ratio hebben, In zijn 1ste versnelling gebeurt er bijna niets omdat de motor niet hoeft te werken maar meer toeren maakt dan de wagen voorruit komt.
Nu rijden de meeste ariel atom rijders in zijn 2de versnelling weg omdat die dan veel rapper is en minder toeren maakt.
En dat geld ook bij een kart als je een te groot tandwiel rijdt maakt de kart meer toeren dan snelheid en trekt niet harder
Als de kart een kleine tandwiel krijgt gaat deze toeren inruilen voor snelheid en meer trekkracht
Natuurlijk moet je wel de juist afstelling bij je quad zoeken als jouw quad door de versnellings heen schiet kan je best iets groter gaan voor zodat de motor meer kan werken.
Mijn resultaat dat als ik gas geeft de voorkant helemaal los komt dus meer snelheid met optrekken. Maarja eer dat je dit aan een belg hebt uitgelegd ben je 10 jaar verder
ten tweede onze belgiese quadvrienden nog wat afzeiken........
ten derde ...personen wat niks wegen??/je kijkt te veel sience fiction man
ten vierde, je kan een predator zowiezo niet vergelijken met een raptor, neem dan een KTM 505
wie kraamt er hier nou inzin????





