quad-racerrr schreef:@ TS begint wat te worden daar
Heb je R6/R1 veren voor steken?
tjobbie schreef:
oh ja, nou vraag maar aan die andere jongen uit denhaag met z,n 660 want die heeft hem ook recent geleden ingevoerd en die heeft 2 bonken van platen gekregen.
ik had hem ook vlak na mei ingevoerd en had OOK 2 mega platen, met veel geluk kon ik het om laten zetten bij de plaatselijke rdw, anders had ik er ook mee rond gereden.
dus niets automatisch.
heb je trouwens al wel eens op de site van de rdw gekeken, als je hier had gelezen had je kunnen zien dat quads normaal gesproken 2 autoplaten moeten voeren (voor/achter)
@ tjobbie,
Waarom zeggen ze dat dan bij de RDW
Ik heb niet voor niets mijn papieren daar in moeten leveren. sinds 2004 is dit veranderd en worde *nieuwe* quads automatisch als L7e ingeschreven. Wat betekent dat je gewoon 1 plaat zult krijgen.
Toen is dit voor mij uitgezocht en bleek dat vanaf 2004 de quads die nieuw binnen komen op l7e gezet worden.
En hiermee krijg je 1 plaat.
Ik heb 2 Cannondales ingevoerd vorig jaar April, en die stonden op kenteken NIET als L7e. Ik heb ook 2 Cannondales ingevoerd afgelopen zomer en die staan WEL als L7e op het kenteken. Die kerel van de RDW zei dat dat vanaf mei dit jaar zo is dat quads als L7e op het kenteken komen te staan die worden ingevoerd.
En alle 4 die Cannondales hebben 1 kleine motorplaat achterop. En op het kenteken staat als uitzondering dat je er ook een grote van een auto op kan zetten. (ook die na mei zijn gekeurd)
Dit zijn wel gebruikte quads die uit Duitsland zijn ingevoerd. Datum eerste toelating in Duitsland was 2004 en eentje van 2005. Op geen enkel duits kenteken stond "L7e" en daar kreeg ik bij de quads die ik na mei dit jaar keurde ook nog gezeik mee want de keurmeester kon niet zien of het wel daadwerkelijk een quad was die ik in wou voeren...
Maar die lui bij de RDW doen ook maar wat. 3 van de Cannondales mag je met 2 personen op en 1 niet.

Alle 4 de Cannondales waren identiek en ze hebben allemaal een ander gewicht (zijn daar op de weegbrug geweest) onderlinge afwijking van wel 50 kilo. En bij 1 Cannondale hebben ze het framenummer verkeerd op het nederlandse kenteken gezet.
En nog een vraagje
Hoe lang zijn die R1 schokbrekers?