Raptor 660 SM *Gestolen*
Re: Raptor 660 SM
k'heb een vraagske ivm die r6 veren
passen die zomaar onder een 660 ? en dat zijn dan complete veerpoten van een r6 die ja dan kan monteren op je 660 zonder aanpassing ?
zit je nu met andere A-armen op uw 660 ? of zijn dat originele ?
en weet er iemand wat die veerpoten kosten ? (k'ben net op zoek naar een oplossing om lager te gaan met mijn 660 dan met mijn kw veren denk dat ik een oplossing heb gevonden )
ahja nog iets VETTE 660 die je daar hebt
passen die zomaar onder een 660 ? en dat zijn dan complete veerpoten van een r6 die ja dan kan monteren op je 660 zonder aanpassing ?
zit je nu met andere A-armen op uw 660 ? of zijn dat originele ?
en weet er iemand wat die veerpoten kosten ? (k'ben net op zoek naar een oplossing om lager te gaan met mijn 660 dan met mijn kw veren denk dat ik een oplossing heb gevonden )
ahja nog iets VETTE 660 die je daar hebt
Re: Raptor 660 SM
Hey,
Zover ik weet passen ze niet gelijk.
De bovenste bus moet je opboeren tot 12MM.
En de onderste kun je los halen en nieuwe voor steken. ook 12MM.
Daarna past het dacht ik allemaal in een keer.
Ligt eraan of je ze nieuw of 2dehands wilt.
meestal zijn ze te koop voor 100/200 euro op kapaza/marktplaats enz. ( per stuk )
Zover ik weet passen ze niet gelijk.
De bovenste bus moet je opboeren tot 12MM.
En de onderste kun je los halen en nieuwe voor steken. ook 12MM.
Daarna past het dacht ik allemaal in een keer.
Ligt eraan of je ze nieuw of 2dehands wilt.
meestal zijn ze te koop voor 100/200 euro op kapaza/marktplaats enz. ( per stuk )
Re: Raptor 660 SM
Het zijn de originele A-armen die erop zitten. Ik weet verder zelf niet hoe de veren passen (met of zonder aanpassingen), want ik heb hem zo gekocht.gdog schreef:k'heb een vraagske ivm die r6 veren
passen die zomaar onder een 660 ? en dat zijn dan complete veerpoten van een r6 die ja dan kan monteren op je 660 zonder aanpassing ?
zit je nu met andere A-armen op uw 660 ? of zijn dat originele ?
en weet er iemand wat die veerpoten kosten ? (k'ben net op zoek naar een oplossing om lager te gaan met mijn 660 dan met mijn kw veren denk dat ik een oplossing heb gevonden )
ahja nog iets VETTE 660 die je daar hebt
Raptor 660 SM
Re: Raptor 660 SM
is dat dan wel veilig om in die veren te moeten boren of is het niet veel die eraf moet ?
en ben je tevreden over uw veren ?? en vanachter zit er wel geen r6 veer in bij jou zeker ?
en ik heb al zitten zoeken en blijkbaar heb je 2 verschillende soorten achterveren Van R6 en van R1 Welke moet ik hebben ?
Alvast bedankt voor de reacties
Zal dan ook eens een topic aanmaken me fotos van mijn quad (ook een 660 SM )waar ik mij eens zal voorstellen
en ben je tevreden over uw veren ?? en vanachter zit er wel geen r6 veer in bij jou zeker ?
en ik heb al zitten zoeken en blijkbaar heb je 2 verschillende soorten achterveren Van R6 en van R1 Welke moet ik hebben ?
Alvast bedankt voor de reacties
Zal dan ook eens een topic aanmaken me fotos van mijn quad (ook een 660 SM )waar ik mij eens zal voorstellen
Re: Raptor 660 SM
Ik heb 2 Cannondales ingevoerd vorig jaar April, en die stonden op kenteken NIET als L7e. Ik heb ook 2 Cannondales ingevoerd afgelopen zomer en die staan WEL als L7e op het kenteken. Die kerel van de RDW zei dat dat vanaf mei dit jaar zo is dat quads als L7e op het kenteken komen te staan die worden ingevoerd.quad-racerrr schreef:@ TS begint wat te worden daar
Heb je R6/R1 veren voor steken?
@ tjobbie,tjobbie schreef:
oh ja, nou vraag maar aan die andere jongen uit denhaag met z,n 660 want die heeft hem ook recent geleden ingevoerd en die heeft 2 bonken van platen gekregen.
ik had hem ook vlak na mei ingevoerd en had OOK 2 mega platen, met veel geluk kon ik het om laten zetten bij de plaatselijke rdw, anders had ik er ook mee rond gereden.
dus niets automatisch.
heb je trouwens al wel eens op de site van de rdw gekeken, als je hier had gelezen had je kunnen zien dat quads normaal gesproken 2 autoplaten moeten voeren (voor/achter)
Waarom zeggen ze dat dan bij de RDW
Ik heb niet voor niets mijn papieren daar in moeten leveren. sinds 2004 is dit veranderd en worde *nieuwe* quads automatisch als L7e ingeschreven. Wat betekent dat je gewoon 1 plaat zult krijgen.
Toen is dit voor mij uitgezocht en bleek dat vanaf 2004 de quads die nieuw binnen komen op l7e gezet worden.
En hiermee krijg je 1 plaat.
En alle 4 die Cannondales hebben 1 kleine motorplaat achterop. En op het kenteken staat als uitzondering dat je er ook een grote van een auto op kan zetten. (ook die na mei zijn gekeurd)
Dit zijn wel gebruikte quads die uit Duitsland zijn ingevoerd. Datum eerste toelating in Duitsland was 2004 en eentje van 2005. Op geen enkel duits kenteken stond "L7e" en daar kreeg ik bij de quads die ik na mei dit jaar keurde ook nog gezeik mee want de keurmeester kon niet zien of het wel daadwerkelijk een quad was die ik in wou voeren...
Maar die lui bij de RDW doen ook maar wat. 3 van de Cannondales mag je met 2 personen op en 1 niet. Alle 4 de Cannondales waren identiek en ze hebben allemaal een ander gewicht (zijn daar op de weegbrug geweest) onderlinge afwijking van wel 50 kilo. En bij 1 Cannondale hebben ze het framenummer verkeerd op het nederlandse kenteken gezet.
En nog een vraagje
Hoe lang zijn die R1 schokbrekers?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Re: Raptor 660 SM
Ik denk dat ze 30 cm lang zijn
D'ont shoot me if i'm wrong
D'ont shoot me if i'm wrong
Re: Raptor 660 SM
Ik weet niet precies welk type R6 veren het zijn, maar ik zal morgen de veren even opmeten.
Raptor 660 SM
Re: Raptor 660 SM
Omdat ik het zelf ook altijd leuk vind als iemand veel foto's maakt tijdens het project, heb ik dit zelf ook maar gedaan en zal dit topic dan ook lekker vol kwakken met foto's. Zo veel mogelijk!
Eerst alle kappen er maar eens afgehaald, zodat ik hem goed schoon kon maken
Vervolgens ben ik verder gegaan met schuren van de voorkap, nadat ik die van de week had bespoten met Plastic Filler van Motip, zodat de meest kleine krasje opgevuld worden voor het mooiste resultaat
De Filler was op en dus vandaag nieuwe gehaald om ook de achterkap in te spuiten, zodat ik morgen of woensdag verder kan ermee
Eerst alle kappen er maar eens afgehaald, zodat ik hem goed schoon kon maken
Vervolgens ben ik verder gegaan met schuren van de voorkap, nadat ik die van de week had bespoten met Plastic Filler van Motip, zodat de meest kleine krasje opgevuld worden voor het mooiste resultaat
De Filler was op en dus vandaag nieuwe gehaald om ook de achterkap in te spuiten, zodat ik morgen of woensdag verder kan ermee
Raptor 660 SM
Re: Raptor 660 SM
mooi werk ik hoop aleen voor jou dat het gaat houden!
spuitbuslak is niet de beste lak die je kan kopen om plastiek te spuiten!
spuitbuslak is niet de beste lak die je kan kopen om plastiek te spuiten!
Re: Raptor 660 SM
Nee, ik weet het. Maar daarom heb ik nu ook eerst de plastic filler en plastic primer erop gespoten. Vervolgens gaat het mat zwart erop. Blanke lak doe ik niet, omdat het dan weer teveel gaat glimmen. Het makkelijke van de mat zwarte lak is, dat wanneer het weer vaag word ik het even opschuur met korrel 600 en vervolgens weer een nieuwe laag aanbreng. Verder heeft het mij tot nu toe maar 40 euro gekost en wat vrije tijd Ik vind het leuk om eraan te klussen, dus dat zien we dan wel weer.airwolf schreef:mooi werk ik hoop aleen voor jou dat het gaat houden!
spuitbuslak is niet de beste lak die je kan kopen om plastiek te spuiten!
Volgende winter ga ik het frame laten coaten en als de lak dan inderdaad tegenvalt laat ik de kappen ook meteen doen.
p.s. Weet iemand waar ik van die vervangende warning labels los kan kopen? Ik mis er namelijk 1 bij mij linker kuit op de achterkap.
Raptor 660 SM
Re: Raptor 660 SM
ik heb mijn warning labels eraf genomen als je wilt mag je mijne hebben op voorwaarde dat je uw r6 veren eens meet
ik hoorh et wel als je die moet hebben
ik hoorh et wel als je die moet hebben
Re: Raptor 660 SM
R6 veer is ongeveer 33/34cm oog tot oog.gdog schreef:ik heb mijn warning labels eraf genomen als je wilt mag je mijne hebben op voorwaarde dat je uw r6 veren eens meet
ik hoorh et wel als je die moet hebben
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: Raptor 660 SM
Ik denk dat hij van die aftermarket warning labels zoekt, zoals : "yes it's fast, no you can't ride it! "gdog schreef:ik heb mijn warning labels eraf genomen als je wilt mag je mijne hebben op voorwaarde dat je uw r6 veren eens meet
ik hoorh et wel als je die moet hebben
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Re: Raptor 660 SM
Die heb ik inderdaad al. Maar voor die van linksachter zoek ik juist degene die hij bedoeld voor iets wat ik ga uitproberenraptor350 schreef:Ik denk dat hij van die aftermarket warning labels zoekt, zoals : "yes it's fast, no you can't ride it! "gdog schreef:ik heb mijn warning labels eraf genomen als je wilt mag je mijne hebben op voorwaarde dat je uw r6 veren eens meet
ik hoorh et wel als je die moet hebben
Raptor 660 SM
Re: Raptor 660 SM
Zo, ik ben gister na een weekendje Parijs maar weer eens verder gegaan met de kappen.
Ik heb tot nu toe de voorste kappen een eerste laag gegeven. Ik vond nog wat oneffenheden en heb vandaag de kappen dus weer geschuurd en ben weer met de filler aan de gang gegaan.
Met de warning labels ben ik iets van plan. Als je goed kijkt is de verf er iets te dik op gegaan, dus deze ga ik ook weer licht opschuren en een 2e keer spuiten.
Als je goed kijkt naar de volgende foto, kan je zien wat ik van plan met de labels
Ik heb tot nu toe de voorste kappen een eerste laag gegeven. Ik vond nog wat oneffenheden en heb vandaag de kappen dus weer geschuurd en ben weer met de filler aan de gang gegaan.
Met de warning labels ben ik iets van plan. Als je goed kijkt is de verf er iets te dik op gegaan, dus deze ga ik ook weer licht opschuren en een 2e keer spuiten.
Als je goed kijkt naar de volgende foto, kan je zien wat ik van plan met de labels
Raptor 660 SM