Pagina 4 van 6
Re: EML ktm project
Geplaatst: za 29 mei, 2010 15:01
door airwolf
als het er gewoon inplakt en je cilinder geen breuken vertoont is het te maken
en als het nodig is kan je de bus vervangen maar niet iedereen kan dat!
omdat bij een 2takt de poorten perfect moeten staan!
Re: EML ktm project
Geplaatst: za 29 mei, 2010 17:28
door pointblanque
foto's zijn slecht te zien wat de schade is, wat voor wand is het? nicasil?
Polijsten kan dan, honen niet, anders word het idd busje persen.
wel behoorlijke klapper voor een te "arm" mengsel, persoonlijk beetje me twijfels over.
het lijkt eerder op torderen (klapperen) van je zuiger...zou de boel even nameten...ook de juiste zuigerveren gehad?
is die goed ingereden? en bij wat voor toeren liep die vast, denk hoogtoerig (gezien aan de schade), was de boel wel goed afgebraamd?
maar wel echt focking balen voor je man! anyways, heel veel suc6 met de revisatie...
check ook evve je drijfstand/big-end lagers, maar dat had je zelf al bedacht denk ik
kanttekening: zelf detonatie bij 2t is te hoge compressie of te weinig octaan houdende brandstof (12:1 vereist 98 en geen 95), of verkeerde warmtegraad bougie (word dan gloeiplug ipv bougie)
damn zie net dat john beton dat al zei, die heeft zowiezo goeie punten, zou die dingen even nakijken!
Re: EML ktm project
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 10:14
door JohnBeton
toen ik mijn tri-z kocht had die ook vastgelopen motor, piston zag er +/- hetzelfde uit.
Ik heb mijn cilinder toen gewoon 1 maatje groter kunnen boren zonder enig probleem.
Soms kan je de restjes van je piston gewoon uit je cilinder krabben zonder dat je er nog veel van ziet.
Re: EML ktm project
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 11:09
door pointblanque
dan had die dus een gietijzeren cilinder en geen alluminium met nicasil wand...gietijzer kan je honen, nicasil niet (braamt).
althans voor zover ik weet niet
Re: EML ktm project
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 11:35
door hardcorechaam
is zo
Re: EML ktm project
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 12:05
door fretje-pitbull
kan je kompleet uitboren waarachter ze een nieuwe laag erin steken,
dikwijls kostelijker of een nieuwe cilinder
Re: EML ktm project
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 16:48
door scott-46
heb toch beslist voor een crf 250 blok te kopen.
ben hem gisteren gaan halen het is een van 2007 met 10uren.
zal hem eerst in mijn w-tec steken en dan rond december ofzo in de eml inbouwen.
ik verkoop dan ook die ktm 200 exc blok met die uitlaat als er iemand interesse heeft PB
Re: EML ktm project
Geplaatst: zo 20 jun, 2010 19:05
door airwolf
schoon moteurke!!!
Re: EML ktm project
Geplaatst: di 22 jun, 2010 16:47
door scott-46
airwolf schreef:schoon moteurke!!!
Re: EML crf project
Geplaatst: ma 28 jun, 2010 07:47
door scott-46
blokje zit er ondertussen al in en heb er al mee gereden loopt heel goed
zaterdag training @ Komen
Re: EML crf project
Geplaatst: ma 28 jun, 2010 08:20
door Belgian Pro
Ik kom zaterdag ook naar Komen
Re: EML crf project
Geplaatst: di 29 jun, 2010 17:35
door biestje
motorblokje komt mij bekent voor
zaterdag komen we waarschijnlijk ook af
grts
Re: EML crf project
Geplaatst: wo 30 jun, 2010 09:31
door scott-46
ben er gisteren mee gaan rijden gaat heel goed maar heb wel een beetje moeite om hem te starten als hij warm is
Re: EML crf project
Geplaatst: vr 02 jul, 2010 12:10
door scott-46
Re: EML crf project
Geplaatst: di 17 aug, 2010 08:27
door scott-46