Pagina 4 van 13
Geplaatst: zo 25 jul, 2004 22:32
door Robby
sorry dat ik laat reageer, maar volgens mij als er aluminium in je olie zit, dan is er veel meer mis hoor, denk nog maar aan ambriageklok uitgesleten, tanden getrokken is ook een mogelijkheid, en vergeet niet, revisie betekend alles vervangen he. Nieuwe fourchetten (als er tanden getrokken zijn staan deze uitgesleten), tandwielen als deze ook maar iets beschadigd zijn. Dan nog iets => zuiger gebroken is gelijk aan cilindertje boren, hoe kunnen lippen afbreken als ze tegen een wand schuiven??? dus is je cilinderwand concentrisch uitgesleten nieuwe piston zal maar voor enkele kilometers helpen en BOEM daar loopt het weer fout. Lippen kunnen ook breken door trillingen gevolg van => speling op lagers. Lagers dus maar vervangen. Tdees is als je echt zeker wilt zijn van je zaak hoor. En je kan zeggen van dat ik maar praat verkoop, maar heb er al heel veel ervaring mee met die dingen.
greetz
Geplaatst: zo 25 jul, 2004 22:57
door El Speady
blast Racer AKA sdsracer schreef:sorry dat ik laat reageer, maar volgens mij als er aluminium in je olie zit, dan is er veel meer mis hoor, denk nog maar aan ambriageklok uitgesleten, tanden getrokken is ook een mogelijkheid, en vergeet niet, revisie betekend alles vervangen he. Nieuwe fourchetten (als er tanden getrokken zijn staan deze uitgesleten), tandwielen als deze ook maar iets beschadigd zijn. Dan nog iets => zuiger gebroken is gelijk aan cilindertje boren, hoe kunnen lippen afbreken als ze tegen een wand schuiven??? dus is je cilinderwand concentrisch uitgesleten nieuwe piston zal maar voor enkele kilometers helpen en BOEM daar loopt het weer fout. Lippen kunnen ook breken door trillingen gevolg van => speling op lagers. Lagers dus maar vervangen. Tdees is als je echt zeker wilt zijn van je zaak hoor. En je kan zeggen van dat ik maar praat verkoop, maar heb er al heel veel ervaring mee met die dingen.
greetz
Amai, tzie er dus slecht uit...De motor is wel vlug af geslagen...we hebben even getracht opnieuw te starten maar daar was gene wil ni meer aan...En dat van diene piston die onder af breekt, die theorie kan wel eens kloppen...Allee...ge zult me nog wel horen...Gaat morgen bij Piranha binnen...Khoop dat men ouders het kunnen (willen)voorschieten...
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 07:34
door Ralph
Als je hem open hebt zie je vanzelf wel wat er stuk is, misschien valt het tegen en misschien valt het mee. Ik zou maar gewoon wachten op het resultaat voordat je conclusie's gaat trekken.
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 08:51
door Lewis
veel succes ! nog veel leren jij he'
ik denk dat het beste is dat je direct een nieuw quadje koopt hoor
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 09:07
door sjarty
ja , heb eens een ocasie motor gekocht , leek goed tot ie binnenging voor onderhoud
ze hadden de pistons die je remblokken tegen je schijf duwen naar binnen geduwd bij plaatsen van nieuwe blokken , wel vergeten deze proper te maken
resultaat , alles in de remklauwen en dit was al goed voor 500 euro want moesten gedemonteerd worden en waren volledig vastgekoekt van het strooizout
dit was maar 1 van de vele dingen en sindsdien koop ik alles nieuw van motoren of autos
men quad ook nieuw gekocht en 1 jaar garantie op het blok bij yamaha nu
iedereen probeert eerlijk te zijn , mar wil steeds van zen waar af tegen een goede prijs , kan altijd zijn dat dit niet geweten was door verkoper maar meestal weten ze het maar al te goed hoor
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 09:16
door Mika
Blok weg gooien en een 125 water gekoeld blok van een crosser op de kop tikken waarvan je weet dat het nog in goede staat is... Want een complete revisie (wat wel nodig gaat zijn) kost héél veel
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 09:51
door Robby
Mika schreef:Blok weg gooien en een 125 water gekoeld blok van een crosser op de kop tikken waarvan je weet dat het nog in goede staat is... Want een complete revisie (wat wel nodig gaat zijn) kost héél veel
ga gewoon voor en oude dt200 of wr200 kan je voor enkele 100en € eeen complete moto op de kop tikken, blok past perfect in de blaster, maar waar moet je dan het water kwijt. Is ook een en al gezever ze. want wat ga je doen met 125cc in je blaster=>niet veel, steek dan direkt 250cc.
greetz
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 11:23
door SlOoT
Nou een KX125 blok in een Blaster is niet niks hoor.
Zo'n KX125 had toch iets van 40 PK ??
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 16:01
door El Speady
Had ook al gedacht aan een ander blok...Kzal sebiet wel horen wat de technieker zegt...Gaan zo vertrekken naar Piranha...Klaat wel iets horen.
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 16:33
door Ralph
Als je een vented frontfender neemt kun je daar je radiator achter plaatsen.
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 17:25
door Frank MB
Voor een watergekoelde blaster kijk je op
http://www.macdizzy.com
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 17:49
door sjarty
dacht dat hij hem vandaag ging wegdoen naar de hersteller
alle hulp en tips mischien tevergeefs
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 18:19
door bansheefreak
dit vind ik wel heel vreemd hoor.aan die blaster is nog nooit in 4 jaar tijd iets aan gekomen buiten een stel lagers.volgens mij heb je toch iets heel raars mee gedaan
.
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 18:35
door Teunie
Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant, op een gegeven moment kan zo'n zuiger op zijn, vooral bij een 2takt, en dan is het afgelopen.
Maar even terzijde, rij je de quad ook goed warm of ga je direct al aan het gas hangen als je gaat rijden? (misschien domme vraag)
Een 2takt is namelijk makkelijk kapot te rijden.
Andere manier is hoge toeren draaien en dan het gas loslaten. Dan krijgt hij namelijk geen smering meer en is het ook zo afgelopen.
Geen kritiek op jou hoor, maar ik weet natuurlijk ook niet wat jouw ervaring is met 2takts.
Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:20
door El Speady
bansheefreak schreef:dit vind ik wel heel vreemd hoor.aan die blaster is nog nooit in 4 jaar tijd iets aan gekomen buiten een stel lagers.volgens mij heb je toch iets heel raars mee gedaan
.
Hela...Ik beticht hier niemand en ik ben nog maar aan het leren en haalde er ZEKER nog geen rare toestanden mee uit ! Best op je woorden letten.