Compressie meten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
timquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Re: Compressie meten

Bericht door timquad »

Ik heb er ook een hotcam sage2 in zitten .kan het zo zijn het je daar door compresie verliest?
christoffe
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door christoffe »

Berichtdoor timquad » do 17 mei, 2012 19:58
ik heb de cilinderkop er weer af gehaald om te kijken of het de kleppen zijn maar die zijn het niet ..
ik heb het getest met remvloeistof,dat heb ik in de uitlaat poort gegoten en in de inlaat poort en dan kijken of het gaat lekken van onder,en dat deed hij niet dus die zijn goed ..
nu maar eens kijken of het aan me zuizer veren ligt. :(

leg je cilinderkop op een effen vlak, met enkele velletjes keukenpapier eronder.
vul de compressieholte met benzine of een andere vluchtige vloeistof( beter dan olie te gebruiken) , tot aan de rand van de holte.
blaas met je compressor afgesteld op 1 bar eens onderaan in de openingen van in - en uitlaatkanaal en kijk of je luchtbelletjes ziet komen in de compressieholte.geen belletjes = ok
laat vervolgens een nachtje staan en kijk de volgende dag hoeveel benzine er weg is. klein beetje is normaal ( verdampt )
grote hoeveelheid zal je merken dat je keukenpapiertje niet meer proper is.
indien je met een lek zit is dit niet altijd een drama ... afzetting op de klepschotel/zitting kan al zorgen voor lek.
klep roderen kan hier oplossing bieden
roderen doe je beste in 2 stappen : eerst met pasta met grote korrel (reinigen ) daarna met kleine korrel ( polijsten )
je klep is goed gerodeerd als de schuine zijde mooi blinkt ( geen zwarte stippen meer )

kijk ook goed in je manual of je de lengte van je klepveren moet opmeten in belaste of onbelaste toestand
heb al vaak voorgehad dat je moet opmeten onder bepaalde belasting om te zien hoe ver je veer word ingedrukt

hopelijk ben je hier wat mee

mvg
christoffe
christoffe
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door christoffe »

Berichtdoor timquad » wo 20 feb, 2013 22:24
Ik heb er ook een hotcam sage2 in zitten .kan het zo zijn het je daar door compresie verliest?

andere cams zorgen voor ander tijdstip of duur van openen en sluiten van de kleppen
heeft dus geen invloed op je compressieverhouding
mvg
christoffe
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Compressie verhouding is heel wat anders dan compressiedruk. Het is druk wat hij verliest
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
timquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door timquad »

helemaal top jongens :bier:
Laatst gewijzigd door timquad op do 28 feb, 2013 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
timquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door timquad »

ik ben er uit het is gewoon die decompressor ...
heb ff gebeld naar mensen die vaak sleutelen en die beweren dat het door die becompressor komt
die slaat gelijk aan vanaf 0 tot 1000 toeren als je hem start...
dat moet haast wel wand de compressie is gewoon het zelfde gebleven als bij de nieuwe cylinder .
bij de originele cylinder komt de zuiger niet gelijk met de bovenkant ongeveer 5 mm der onder ,en bij de nieuwe komt die gelijk met de bovenkant ,dus dan word de druk meer zou je dan zeggen ,maar door die decompressor blijft die het zelfde....
Plaats reactie