Re: Compressie meten
Berichtdoor timquad » do 17 mei, 2012 19:58
ik heb de cilinderkop er weer af gehaald om te kijken of het de kleppen zijn maar die zijn het niet ..
ik heb het getest met remvloeistof,dat heb ik in de uitlaat poort gegoten en in de inlaat poort en dan kijken of het gaat lekken van onder,en dat deed hij niet dus die zijn goed ..
nu maar eens kijken of het aan me zuizer veren ligt.
leg je cilinderkop op een effen vlak, met enkele velletjes keukenpapier eronder.
vul de compressieholte met benzine of een andere vluchtige vloeistof( beter dan olie te gebruiken) , tot aan de rand van de holte.
blaas met je compressor afgesteld op 1 bar eens onderaan in de openingen van in - en uitlaatkanaal en kijk of je luchtbelletjes ziet komen in de compressieholte.geen belletjes = ok
laat vervolgens een nachtje staan en kijk de volgende dag hoeveel benzine er weg is. klein beetje is normaal ( verdampt )
grote hoeveelheid zal je merken dat je keukenpapiertje niet meer proper is.
indien je met een lek zit is dit niet altijd een drama ... afzetting op de klepschotel/zitting kan al zorgen voor lek.
klep roderen kan hier oplossing bieden
roderen doe je beste in 2 stappen : eerst met pasta met grote korrel (reinigen ) daarna met kleine korrel ( polijsten )
je klep is goed gerodeerd als de schuine zijde mooi blinkt ( geen zwarte stippen meer )
kijk ook goed in je manual of je de lengte van je klepveren moet opmeten in belaste of onbelaste toestand
heb al vaak voorgehad dat je moet opmeten onder bepaalde belasting om te zien hoe ver je veer word ingedrukt
hopelijk ben je hier wat mee
mvg
christoffe