Pagina 4 van 8
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: wo 25 aug, 2010 15:10
door Gielen_24
gaat mooi worden
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: zo 05 sep, 2010 11:26
door cilinderhead
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: do 09 sep, 2010 16:53
door cilinderhead
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: zo 19 sep, 2010 20:12
door martijnCR
hallo leuk project heb zelf een E-ton Viper ST 150 en zoals ik kan zien zijn dat dezelfde blokken
heb jij al waat aan het vermogen gedaan mijne wil niet hader dan 75 lijkt afgeknepen te zijn
op de uitlaat. heb jij nog tips voor dit quadje
ps ik heb 1300 km gereden en heb al een lekker oliepakking en keering gehad
![Vies :x](./images/smilies/icon_boos.gif)
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: zo 19 sep, 2010 20:40
door cilinderhead
eey, ik zou geen idee hebben of dat dezelfde blokjes zijn
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)
rijdt der zelf ook niet echt op... en zou der geen tuningstips voor weten... heb zelf een gasgas 300, dat gaat wat harder haha
![Schater Lachen :lol:](./images/smilies/icon_schater.gif)
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: zo 19 sep, 2010 21:09
door martijnCR
ow oke
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: ma 20 sep, 2010 14:20
door RteBrake
De E-ton yukon, viper en challenger 150 hebben allemaal hetzelfde blok. Een e-ton eigen kloon van de veel gebruikte GY6 motor.
Voor zover ik heb begrepen kun je er niet veel aan tunen, hij is dan ook niet op snelheid begrensd, het blokje levert gewoon niet meer dan 7Kw, dan gaat er vervolgens nog een hoop vermogen verloren in de versnellingsbak en de overbrenging.
Als je er echt meer snelheid uit wilt halen doe je dit het makkelijkst door de tandwielen te vervangen. Onderstaande schema geeft globaal de snelheidswinst weer. Dit blijft een indicatie omdat je met een variabele overdracht van je blok naar je bak zit.
De eerste twee kolommen geven de vertanding voor en achter weer, de tweede de theoretische snelheid bij 7000 toeren. Origineel zit er voor een 12 tands en achter een 34 tands tandwiel. Je zult iets aan trekkracht inleveren maar door de vario zul je hier niet heel veel van merken.
Code: Selecteer alles
Voor Achter Theoretische snelheid
12 34 70 KM
15 34 87,5 KM
15 38 97,79 KM
Een andere optie is het plaatsen van grotere (hogere) achterbanden, wanneer je van de huidige 22" naar 24" gaat boek je ongeveer 9% snelheidswinst, bij 25" 13,5%. Ook dan blijft er een risico dat de vario niet meer "hoog" genoeg komt. Zwaardere rolletjes zouden dan misschien nog iets kunnen helpen.
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: ma 20 sep, 2010 21:38
door martijnCR
[quote="RteBrake"]De E-ton yukon, viper en challenger 150 hebben allemaal hetzelfde blok. Een e-ton eigen kloon van de veel gebruikte GY6 motor.
Voor zover ik heb begrepen kun je er niet veel aan tunen, hij is dan ook niet op snelheid begrensd, het blokje levert gewoon niet meer dan 7Kw, dan gaat er vervolgens nog een hoop vermogen verloren in de versnellingsbak en de overbrenging.[quote="RteBrake"]
hier was ik vandaag ook achter gekomen er zijn 170cc kits verkrijgbaar kost wel 195euro en er zijn ook
ander nokkenassen te vinden maar niet veel andere uitlaten. ik merk zelf dat het echt bij 73 ophoud en dat maakt niet
uit of je iemand achterop heb of niet hij gaat met of zonder passagier 73. ik wil er graag wat aan doen.
zelf denk ik dat het probleem ligt bij de uitlaat te kleine doorvoer uitlaatlucht bij de demper. misschien ga ik er nog een
gat in boren met schoefdraad M10 zodat het ook weer dicht kan.
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: di 21 sep, 2010 07:01
door cilinderhead
miss een idee op hiervoor een apart topic te openen
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: di 21 sep, 2010 16:21
door martijnCR
cilinderhead schreef:miss een idee op hiervoor een apart topic te openen
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 22&t=33421" onclick="window.open(this.href);return false; alsjeblieft een nieuw topic speciaal over E-ton
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: vr 24 sep, 2010 07:01
door cilinderhead
mocht iemand geïnteresseerd zijn in de eton, deze kan overgekocht worden voor een leuk prijsje omdat ik niet veel tijd heb om er aan te werken. als er niemand komt bouw ik hem zelf af en verkoop ik hem daarna
Alles boutjes zijn er netjes gesorteerd bij, kappen, velgen met nieuwe MAXXIS banden. alles geschuurd en in de grondlak + zwarte lak gezet ( kras-bestendig ) er zal alleen nog even een nieuwe accu ingezet moeten worden, en de kappen hadden wat scheuren maar die heb ik netjes gemaakt. ( aan de achterkant mis wel een stukje en rechts voor ook maar niet heel ernstig een complete nieuwe kappen-set kost ook maar 300 euro.)
Re: Eton Yukon 150 opknappen
Geplaatst: vr 24 sep, 2010 18:01
door cilinderhead
Re: Eton Yukon 150 opknappen UPDATE Pag. 4
Geplaatst: vr 24 sep, 2010 18:35
door maxxer
wel spijtig als je hem terug opbouwt en je wilt naar buiten dan kan je hem terug afbreken
btw tis echt al veel verbeterd dan int begin
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)
Re: Eton Yukon 150 opknappen UPDATE Pag. 4
Geplaatst: vr 24 sep, 2010 18:38
door cilinderhead
kan nog wel de schuur uit, alleen de kappen moeten er buiten op en de a armen en de voorwielen, achterwielen en de voetsteunen
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)
Re: Eton Yukon 150 opknappen UPDATE Pag. 4
Geplaatst: vr 24 sep, 2010 18:39
door maxxer
ja da bedoelde ik
grtjzz