-Laurens- schreef:Luid wel! Daar zijn de vogeltjes in het bos niet zo blij mee
je hebt ook nog geluids dempers er bij maar zonder is veel leuker
@ Jazzy heb jij zondag tijd kunnen we altijd eff een rondje rijden neem ik meteen nog iemand mee met een 800
Hahaha, ja die 800 van jazzy is de rijstijl van die "nog iemand" wel gewent aan de staat te zien. Kan die even voorbeeld geven hoe je renegade beste kunt gebruiken
den eddy schreef:btw: Veel plezier met uw nieuw monster van een quad.
Dank, dat gaat wel goedkomen. En ook bedankt voor de tips, ik heb Tyre gebruikt en had binnen een paar minuten een route op mijn GPS staan. Mapsource zit er niet bij bij mijn Nuvi 510 maar Tyre doet precies wat ik wilde.
djwireless schreef:
@ Jazzy heb jij zondag tijd kunnen we altijd eff een rondje rijden neem ik meteen nog iemand mee met een 800
Alleen vroeg op de middag, daarna wordt het lastig. Maar jij zit hier niet echt in de buurt toch? Lijkt me op zich wel leuk om met andere Can-ams te rijden.
dutchmoose schreef:Ik woon in ermelo,doe veel met garmin en mapsource,
kan wel een middag vrijmaken om je het een en ander uit te leggen.
Het is al gelukt, maar wel bedankt voor het aanbod.
Ik ben trouwens al lekker aan het klussen geweest. Heb eerst de koplampen er uitgehaald en schoongemaakt, alle modder en aanslag is er nu weer uit. De voorkant van de quad ziet er echt een stuk beter uit nu. Verder is de oude defecte lier er af en ook alle bedrading. Wheelies maken gaat nu nog makkelijker dan voorheen, maar ik zou er toch wel weer eentje op willen hebben.
Daarna ben ik begonnen om de speling uit de ophanging te halen. Aan de voorkant heb ik de nylon busjes vervangen en dat maakt de quad al een heel andere machine. Leuk is ook dat deze busjes 16 euro kosten per 8 stuks, in plaats van 16 euro per stuk wat het bij Yamaha kostte. Maar goed, er zit ook speling op de draagarmen achter en die kun je niet zelf vervangen dus volgende week gaat hij even naar de dealer. Wordt vervolgd...
Met Yamaha moest ik altijd kijken of ik het voor normalere prijzen uit Amerika kon halen, nu met de Can-am kan ik gewoon naar mijn plaatselijke dealer zonder te veel te betalen.
sjmallie94 schreef:even een informatie vraagje hoezo kun je de achterste niet zelf vervangen ?? speciaal gereedschap voor nodig.
Speciaal gereedschap inderdaad, maar zelfs als je die hebt is het erg lastig. Voor de rest doe ik graag veel zelf, maar dit mag de dealer doen.
sjmallie94 schreef:wat staat voor de rest nog op wat je hierna gaat doen ??
Belangrijkste is dat hij er technisch goed bij staat, maar dat is nu bijna op orde. De dealer gaat ook nog een schakelaartje vervangen die een storing veroorzaakt wordt, maar dat is niet ernstig.
Dan denk ik dat ik er eerst maar eens een tijdje gewoon mee ga rijden, dan weet ik een beetje wat ik aan de quad heb. Of misschien toch een kitje voor in de koppeling om hem (nog) wat meer power bij het optrekken te geven, maar verder geen grote plannen op dit moment.
Gisteren ben ik een beetje aan het offraden geweest, wel grappig om te zien dat je met een 4x4 veel makkelijke rijplekken kunt vinden dan met een sportquad. Eerst een beetje wezen spelen op een plek met behoorlijke hellingen:
Had 4x4 aangezet en dan met een rustig gangetje heel gecontroleerd naar boven. In het begin is het spannend maar daarna went het al snel. Verder ben ik vooral door water en modder gereden, is nog een hele kunst om zelf een beetje droog te blijven. De quad ziet er nu zo uit:
Shit weer gekeken....
Maar ehhh.. Heb jij een gopro? misschien is het wel leuk om een ritje te filmen '
Ik denk dat ik binnenkort nog 150euro meer shuld heb