reigers AFSTELLEN???
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
hanzie,
van een afstand beoordelen wat er aan de hand is, is ook voor mij zo een beetje moeilijk, maar het klinkt OF als een frictie (wrijvings) probleem, of als instellingen van je vering die totaal verkeerd staan. reiger maakt zeker te weten goede spullen. in ieder geval moet het goed te krijgen zijn met dat materiaal.
maar zoals gezegd: het is van een afstand wel erg moeilijk.
als je wilt, ben je van harte welkom hier in nijmegen.
we kunnen dan uitgebreid testen wat er mis is met je vering. (kostenloos).
ik weet niet of dat ver rijden is voor je, maar de uitnodiging ligt er voor je.
aangezien je nu waarschijnlijk denkt: waarom zou ik in hemelsnaam naar nijmegen rijden:
ik werk op de testafdeling van WP suspension in malden, vering onderzoeken en afstellen is dus mijn dagelijks werk....
van een afstand beoordelen wat er aan de hand is, is ook voor mij zo een beetje moeilijk, maar het klinkt OF als een frictie (wrijvings) probleem, of als instellingen van je vering die totaal verkeerd staan. reiger maakt zeker te weten goede spullen. in ieder geval moet het goed te krijgen zijn met dat materiaal.
maar zoals gezegd: het is van een afstand wel erg moeilijk.
als je wilt, ben je van harte welkom hier in nijmegen.
we kunnen dan uitgebreid testen wat er mis is met je vering. (kostenloos).
ik weet niet of dat ver rijden is voor je, maar de uitnodiging ligt er voor je.
aangezien je nu waarschijnlijk denkt: waarom zou ik in hemelsnaam naar nijmegen rijden:
ik werk op de testafdeling van WP suspension in malden, vering onderzoeken en afstellen is dus mijn dagelijks werk....
-
- Quad Expert
- Contacteer:
haal de boel is uiteen en haal je veer ervanonder. steek alles dan ineen, zie dat bij de veer de tussenbusjes en alles er goed tussenzitten en veel vet gebruiken.
zorg dat alle onderdelen goed afzonderlijk draaien (van je linkage systeem) en terwijl je je veer vast hebt pak je een houten blok en zet je die op de grond en durk je met je handpalmen tegen het blok met gans je gewicht en zie of ze normaal reageert.
als dat goed is steek je ze ineen terug en je vijst je veer vast bovenaan je kader en dan zie je bij het opvijzen van de linkage dat alles goed overeenkomten zeker niet wringt. want ik zeg maar 0.5cm beneden kan 5cm boven zijn als de veer ingedrukt is (on reele maten maar om em een voorbeeld te geven) kan je ook chekken met een winkelhaak als er de veer uit is door op verschillende standen je achterbrug te meten tegenover het bevestigingspunt van je veer.
En aan de hand hiervan kan je dus weten of het de veer is of je achterbrug.
greetz
zorg dat alle onderdelen goed afzonderlijk draaien (van je linkage systeem) en terwijl je je veer vast hebt pak je een houten blok en zet je die op de grond en durk je met je handpalmen tegen het blok met gans je gewicht en zie of ze normaal reageert.
als dat goed is steek je ze ineen terug en je vijst je veer vast bovenaan je kader en dan zie je bij het opvijzen van de linkage dat alles goed overeenkomten zeker niet wringt. want ik zeg maar 0.5cm beneden kan 5cm boven zijn als de veer ingedrukt is (on reele maten maar om em een voorbeeld te geven) kan je ook chekken met een winkelhaak als er de veer uit is door op verschillende standen je achterbrug te meten tegenover het bevestigingspunt van je veer.
En aan de hand hiervan kan je dus weten of het de veer is of je achterbrug.
greetz
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ik ben er 99 % zeker van dat er niets mis is met schokdemper, linkage of swingarm. Is gewoon verkeerd afgesteld.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
we hebben ALLE instellingen GEPROBEERT dus...No Limit YFZ schreef:Ik ben er 99 % zeker van dat er niets mis is met schokdemper, linkage of swingarm. Is gewoon verkeerd afgesteld.
ik ga de linkage uit mekaar gooien.
bedankt voor de reactie's!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad Expert
- Contacteer:
je mag dat zo niet bekijken, dat hangt af van hoe je je vering instelt. als je quad op de grond staat moet je vering 1a2cm meegeven als je hem optilt, dan staat de veer goed gespannen.Hanzie schreef:hoeveel mag het verschillen in cm wanneer ik er niet op zit en er dan wel op ga zitten? zowel vooraan als achteraan?
greetz
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Hoe zit het nu Hanzie, al reden of juiste afstelling gevonden ?
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Zal zondag eens kijken, we zullen eerst eens kijken op preload juist staat en dan zelfde instelling van de mijne overnemen.