Pagina 4 van 5

Geplaatst: do 21 okt, 2004 23:20
door motorfret
hanzie,

van een afstand beoordelen wat er aan de hand is, is ook voor mij zo een beetje moeilijk, maar het klinkt OF als een frictie (wrijvings) probleem, of als instellingen van je vering die totaal verkeerd staan. reiger maakt zeker te weten goede spullen. in ieder geval moet het goed te krijgen zijn met dat materiaal.

maar zoals gezegd: het is van een afstand wel erg moeilijk.

als je wilt, ben je van harte welkom hier in nijmegen.
we kunnen dan uitgebreid testen wat er mis is met je vering. (kostenloos).
ik weet niet of dat ver rijden is voor je, maar de uitnodiging ligt er voor je.

aangezien je nu waarschijnlijk denkt: waarom zou ik in hemelsnaam naar nijmegen rijden:
ik werk op de testafdeling van WP suspension in malden, vering onderzoeken en afstellen is dus mijn dagelijks werk....

Geplaatst: vr 22 okt, 2004 10:48
door Robby
haal de boel is uiteen en haal je veer ervanonder. steek alles dan ineen, zie dat bij de veer de tussenbusjes en alles er goed tussenzitten en veel vet gebruiken.
zorg dat alle onderdelen goed afzonderlijk draaien (van je linkage systeem) en terwijl je je veer vast hebt pak je een houten blok en zet je die op de grond en durk je met je handpalmen tegen het blok met gans je gewicht en zie of ze normaal reageert.
als dat goed is steek je ze ineen terug en je vijst je veer vast bovenaan je kader en dan zie je bij het opvijzen van de linkage dat alles goed overeenkomten zeker niet wringt. want ik zeg maar 0.5cm beneden kan 5cm boven zijn als de veer ingedrukt is (on reele maten maar om em een voorbeeld te geven) kan je ook chekken met een winkelhaak als er de veer uit is door op verschillende standen je achterbrug te meten tegenover het bevestigingspunt van je veer.

En aan de hand hiervan kan je dus weten of het de veer is of je achterbrug.

greetz

Geplaatst: vr 22 okt, 2004 11:05
door No Limit W-tec
Ik ben er 99 % zeker van dat er niets mis is met schokdemper, linkage of swingarm. Is gewoon verkeerd afgesteld.

Geplaatst: vr 22 okt, 2004 11:12
door Robby
No Limit YFZ schreef:Ik ben er 99 % zeker van dat er niets mis is met schokdemper, linkage of swingarm. Is gewoon verkeerd afgesteld.
meer kan er niet mis zijn he :lol:
je handrem stond toch toevallig niet op toen je het probeerde?

Geplaatst: vr 22 okt, 2004 15:45
door Hanzie
No Limit YFZ schreef:Ik ben er 99 % zeker van dat er niets mis is met schokdemper, linkage of swingarm. Is gewoon verkeerd afgesteld.
we hebben ALLE instellingen GEPROBEERT dus...

ik ga de linkage uit mekaar gooien.

bedankt voor de reactie's!

Geplaatst: za 23 okt, 2004 09:41
door Hanzie
hoeveel mag het verschillen in cm wanneer ik er niet op zit en er dan wel op ga zitten? zowel vooraan als achteraan?

Geplaatst: za 23 okt, 2004 11:19
door Hanzie
de sag heb ik nu btw op 4.5cm gezet.

Geplaatst: za 23 okt, 2004 11:45
door Robby
Hanzie schreef:hoeveel mag het verschillen in cm wanneer ik er niet op zit en er dan wel op ga zitten? zowel vooraan als achteraan?
je mag dat zo niet bekijken, dat hangt af van hoe je je vering instelt. als je quad op de grond staat moet je vering 1a2cm meegeven als je hem optilt, dan staat de veer goed gespannen.
greetz

Geplaatst: za 23 okt, 2004 12:24
door Vyrena
Ja zo is het, alleen naar de ingaande en uitgaande demping kijken

Geplaatst: za 23 okt, 2004 12:55
door Sg6
zoveel pb met die reiger veer??? een zien of ik later van tijd ook pb zal hebben met die reiger te instaleren

Geplaatst: wo 27 okt, 2004 17:30
door No Limit W-tec
Hoe zit het nu Hanzie, al reden of juiste afstelling gevonden ?

Geplaatst: do 28 okt, 2004 07:34
door Hanzie
heb de linkage vol vet geduwd, gaat precies iets beter, zodra ik tijd heb ga ik testen!

Geplaatst: wo 03 nov, 2004 10:20
door ronnieb
en lag het aan de linkage?

Geplaatst: wo 03 nov, 2004 16:35
door Hanzie
probleem blijft, komt zondag iemand naar lille die er wat van kent?

Geplaatst: wo 03 nov, 2004 18:14
door No Limit W-tec
Zal zondag eens kijken, we zullen eerst eens kijken op preload juist staat en dan zelfde instelling van de mijne overnemen.