Pagina 4 van 6

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 13:26
door Jazzy
ACC schreef:en de vleugel is pure noodzaak en echt geen overbodige luxe
voordeel is met 20 km/u krijg ik grip
Sorry maar dat is echt onzin. Pak die vleugel eens in je hand en ga snel fietsen, de kracht waarmee het ding dan naar beneden druk is je 'downforce'. Oftewel verwaarloosbaar weinig dus.

Ik gun je echt je lol wel met je zelfbouwproject maar je bent niet opeens de nieuwe Honda of Yamaha geworden.

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 14:20
door Brammes
die spoiler heeft op deze snelheden echt totaal geen nut. De luchtstroom is te langzaam om je quad. Denk maar eens aan een sportwagen als de Bugatti Veyron: die heeft een inklapbare spoiler die pas omhoog komt bij 120km/h of hoger. Als je grip wil met 20km/h bereik je meer met een blok beton op je quad dan met een spoiler :afgestudeerd:

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 14:25
door Jason McCoy
:lol: :lol:

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 14:38
door blaster85
Wat een bullshit
Die spoiler heeft echt (nog) geen nut bij 20km/h
En je doet echt iets fout als je hem al nodig hebt bij 20 km/h :lol:

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 15:15
door ACC
Jazzy schreef:
ACC schreef:en de vleugel is pure noodzaak en echt geen overbodige luxe
voordeel is met 20 km/u krijg ik grip
Sorry maar dat is echt onzin. Pak die vleugel eens in je hand en ga snel fietsen, de kracht waarmee het ding dan naar beneden druk is je 'downforce'. Oftewel verwaarloosbaar weinig dus.

Ik gun je echt je lol wel met je zelfbouwproject maar je bent niet opeens de nieuwe Honda of Yamaha geworden.
ok als jij dat zegt

maar kijk eens nog een keer nog maar een keer naar het filmpje van mij

kijk eens goed naar de hoek van de vleugel

als ik de vleugel recht zou zetten zal het inderdaad niet helpen
en alleen de bandjes op roken gaat snel vervelen met weg rijden
dan kan ik tot in de derde versnelling blijven doen zonder vleugel

met vleugel heb ik geen last hier van

maar als jij zegt van niet zal je het wel weten
en ik wil de nieuwe honda of yamaha worden of zijn en daar legt mij ambitie niet
in het frame kan je elk merk blok doen dus niet merk gebonden
dat mijn keuze dit blok was was puur toeval

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 15:24
door ACC
yamahakoppel schreef:
en de tweede cilinder is nog gesmoord ook dus daar valt ook nog winst te halen
:? een 2 cilinder waar 1 cilinder van gesmoord is hoe doe je dat, je belast uw krukas onnodig
bij 20km/u heb je al meer grond druk door je spoiler amai bij 160km/u word hem gewoon dubbel geplooid of wat
gesmoord betekend niets anders dan op een cilinder ( bij vtwin de achterste cilinder )
een kleinere sproeier te doen in je carb meestal 5 of 10 kleiner

je kan de zelfde sproeier als de voorste cilinder doen
gaat me koppel van blok omhoog
maar heb genoeg koppel

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 15:38
door Jason McCoy
Ik heb een 50pk sterk blok onder mn quad en kan volgas wegrijden zonder dat de wielen spinnen hoor. Dus ik weet niet wat je hebt gedaan maar dan denk ik dat de neus van je quad veel te zwaar is waardoor je gewichtsverhouding niet meer juist is.

V-twin zijn sterker blokken maar ze moeten wel goed zijn afgesteld. Dit is dus synchroon. Als je 1 cilinder smoord dan gaat i dus minder lekker lopen. Je zult met de tijd ook roet enzo in je cilinder krijgen. Mijn tip is dan dus ook zorg dat beide cilinder perfect verbranden. Door er in 1 een kleinere sproeier te doen help je de boel alleen maar om zeep

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 16:05
door ACC
jason je zal gerust gelijk hebben

het leek mij ook beter en moet zeggen dat ik dat ik het wel geprobeerd heb
maar het blok werd mij te fel op het gas
leuk voor op de baan
maar niet zo leuk en lekker rijden in het dorp
door te smoren rijd het iets beschaafder en kijken de mensen wat minder boos

mark vertelde dat ze dat bijna bij alle vtwins doen ( wist ik ook niet )
hij heb ook de co2 afgesteld van beide cilinders dus het moet goed zijn naar mijn weten
hij is echt een vakman als het om motor blokken

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 16:58
door Ardjuh
Jazzy kun je dit topic niet naar Cafe verplaatsen? :lol:

Kan de downforce voor je uit rekenen als je wilt? Moet je wel richting hier komen is orkaan seizoen nu, dan tegen de wind in optrekken... anders word ut saaie berekening. Maar als je die vleugel van staal of beton maakt heb je idd meer grip met optrekken.
D = 0.5 x ( Ws x H x AoA ) x F x p x V^2

Downforce @ v= 0
D = .............................. x 0^2 => NULL

- D is downforce in newtons
-WS is wingspan in metres
-H is height in metres
-AoA is angle of attack
- F is drag coefficient
- ρ is air density in kg/m³
- V is velocity in m/s

En met spinnende wielen enzo... hangt af van hoeveel druk je achterwielen hebt, als je achterbrug 2 meter lang is heb je minder gewicht op je achterwielen staan als dat die heel kort is. Als je hem met een korte achterbrug uit zijn voor vering trekt creeër je nog meer gewicht op je achterwielen, dus meer grip. Met lange achterbrug heb je dit effect niet of minder. :wink:

1 cilinders hebben meer koppel als meer cilinders, is algemeen bekend. Meer cilinders is meer pk's en toeren....

Maar als je al bang bent voor een 400 cc pussy motor... hoe moet het dan gaan worden met een echt blok? :D

Heb je ooit wel een school af gemaakt eigenlijk? :lol:

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 17:39
door davidg40
:verymad: wat nou 400cc pussy motor. :p
Ik heb inprincipe genoeg power uit mijn 400 cc motor.
Alleen vind ik voor mijn doeleinden de top te laag.
Maar dit ga ik in de toekomst oplossen met een 4 cilinder.
Spoiler is hierbij niet vereist.
Een complete windkuip om de quad heen wel anders wapper je er vanaf.
Vraag maar aan mobydirk met zijn ex warrior 1000cc.
Ging prima zonder spoiler.

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 18:24
door Jason McCoy
Dat noemen ze een boot dan David

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 19:12
door Duck
Wat een leuke discussie!

Je zal toch eens wat meer bewijs moeten laten zien...

De meeste zijn niet overtuigd van je project, ik ook niet echt :wink:
Vind het wel grappig :lol:

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 20:23
door erikalbring
@duck, zeg maar gerust dat niemand er in gelood behalve meneer ACC zelf :lol:

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 20:42
door blaster85
+1 voor erik

Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening

Geplaatst: za 08 jun, 2013 21:09
door WJB#222
jongens hij heeft ook race ventieltjes er op zitten anders zijn zijn velgen te zwaar en trekt die niet sneller op :lol: :lol: :lol:

sorry maar dit ding is gewoon een schande om te zien (met de naam quad)

hopelijk rij je nooit iemand dood met je zelfbouw geval want ja dan scheren ze gelijk alle quads over 1 kam is onveilig :verymad: